Archive for Mac 2012

Pembangkang dan demonstrasi tak dapat dipisahkan!

Lately banyak betul puak pembangkang buat demo

1) demo hijau lynas
2) demo hari wanita
3) demo bebaskan imam sliper hoslan
4) demo sekat shabery chik kat poli seb perai
5) demo cikgu mandarin di sek cina (betul ke?)

Lagi?

Pkr pas dap ni tahu demo je!

Kerja untuk rakyat ada tak?

1 Comment
Jom komen di Facebook!

Jom pakat kalih sekali!

Ini banner maharajalawak ke?

Parti Pas yang patut dikalih dan ditalkinkan terus dari arena politik Malaysia ni!

Parti pencacai Dap dan kelas ke 3 dalam pakatan haram yang tak ada maruah dalam melacurkan agama dan bangsa.

Kita patut kalihkan pemerintahan kerajaan pulau pinang yang gagal mentadbir negeri dengan baik, mereka hanya tahu berpolitik 24 jam sehari daripada bekerja untuk rakyat.

Talkinkan Pas di PRU13 nanti! Takbir!!

Picture taken at Padang Menora, Tasek Gelugor.

Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Pembangkang menggelabah semasa pelancaran Gelombang Biru Permatang Pauh!


Salam to all,

Dah dasar perusuh dan menggelabah! Tengok la gambar yang diambil dari blog TaipingMali, terang - terang banyak kelibat orang Melayu yang berkopiah putih mengangkat sepanduk dihadapan Politeknik Seberang Perai semasa perlancaran program Gelombang Biru yang dirasmikan oleh Ahli MT UMNO, DS Ahmad Shabery Chik.

Orang UMNO tak pernah pun halang apa - apa ceramah dan aktiviti parti pembangkang tetapi pihak pembangkang menggelabah biawak bila UMNO buat aktiviti di politeknik. Kononlah UMNO - BN menyalahgunakan institusi pendidikan untuk politik. Piiii lah! Hampa tu kongker masjid untuk politik tak sedar ke

Ini lah yang dikatakan "halal ku haram mu!"


Pewaris Melayu kata : Dasar cakap tak serupa bikin

Posted in , , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

Kurang ajar! Pakatan hina rumah Allah lagi!




 
Sekali lagi kesucian rumah Allah SWT dicemarkan oleh pakatan pembangkang. Sesudah Teo Nie Ching masuk ke surau pada bulan Ramadhan, William Leong masuk ke masjid untuk tagih undi, Xavier masuk masjid bagi khutbah, DAP bersenam robik dengan berpakaian seksi di perkarangan masjid, Teresa Kok masuk ke surau dengan memakai skirt. 

Kali ini Nurul Izzah pula mencemarkan madrasah. Sungguh memalukan bila anak Pak Syeikh ini tidak langsung peka pada kemuliaan rumah ibadat orang Islam. Lihatlah bagaimana biadapnya mereka masuk tanpa menutup aurat ke dalam madrashah. 

Kejadian berlaku pada 18 Mac 2012 di Madrasah Itifiqah AdDiniah, Rumah Pangsa 4 Tingkat Kg. Kerinchi dalam satu program konvoi anjuran Nurul Izzah. Foto diambil dari blog Rezqeen Hill.

Apakah tiada langsung seorang pun orang Melayu dalam PAS dan PKR yang berani menegur perbuatan mereka ini? Inilah sikap liberal yang dibawa oleh pembangkang, mereka sewenang wenangnya membiarkan rumah Allah SWT dicemari. Dengan lidah pun mereka takut menegur, lagikan pula jika berkuasa penuh, entah di mana kedudukan Islam pada pandangan mereka.

 
Pewaris Melayu kata : Apa komen tok lebai Pas??

Posted in , , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Berilah peluang kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah!

Salam to all,

Setiap kali penulis bersembang dengan kawan yang pro-PR, itulah ayat yang kerap mereka ungkapkan.

Berilah peluang.. Berilah peluang kepada pembangkang untuk memerintah kerajaan persekutuan. Kalau lepas PRU 13 nanti pembangkang tak okey, kita tukar pulak. Bagi pembangkang peluang.

Penulis bosan dengan ayat ini.

Manakan tidak, peluang apa yang nak diberi kepada si pembangkang? Tak cukupkah peluang yang diberi rakyat kepada mereka untuk mentadbir kerajaan negeri Perak (tak sampai setahun), Kedah, Selangor, Pulau Pinang dan juga Kelantan?

Come on la, kalau kerajaan negeri pun tak reti nak mentadbir tak payah nak mimpilah pembangkang nak jadi kerajaan persekutuan!

Pembangkang siang malam berceramah memburukkan kerajaan UMNO-BN dan menghasut rakyat membenci kerajaan yang ditadbir Najib. mereka berpolitik tak henti henti sehinggakan air di Kelantan ada masalah, sampah di negeri Selangor tak dikutip dan bermacam - macam lagi masalah sepanjang pemerintahan mereka di 4 negeri tersebut.

Pi mai pi mai salahkan Umno, pi mai pi mai konspirasi Umno. Agenda Najib dsb.

Dalam masa Najib menunaikan janji janji BN yang dijanji pada PRU12 lepas, buat kerja gila - gila habaq kat hang tetapi pembangkang disebaliknya!

5 tahun merupakan satu tempoh yang amat amat amat panjang bagi menukar kerajaan yang kita tidak suka. Jika diberika peluang kepada pakatan pembangkang menerajui Malaysia dan banyak bencana yang berlaku semasa pemerintahan mereka yang tidak sampai 5 tahun, adakah rakyat kena menunggu selama 5 tahun dan menderita?

Tukar kerajaan bukan senang seperti tukar baju. Ia melibatkan maruah negara dan masa depan anak bangsa!

Say no to Pakatan Rakyat!
Pemimpin khianat wajib ditentang!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 Comment
Jom komen di Facebook!

PANAS! Video aksi 18SX Anwar Ibrahim Vs Siam Doll tersebar!




Pergh!

Itu yang boleh penulis luahkan bila membaca entry terbaru Papa Gomo yang menjelaskan bahawa video seks Anwar Ibrahim Al-Juburi, Al Yahudi, Al-liwati, Az-Zinaai akan dikeluarkan dalam masa terdekat!!

Tak tahan! Tak sabar nak melihat belalai bengkok Anwar yang kononnya "mati pucuk" dan sakit belakang seperti yang didedahkan ketika perbicaraan sodomi Anwar - Saiful hujung tahun lalu.

Dalam masa yang sama, sahabat lama Anwar, Nalakaruppan hari ini mendakwa Anwar sekali lagi bukannya seorang Muslim yang baik dan juga merupakan biseksual. Sambil diterangkan bahawasanya rakyat Malaysia hanya tahun 30% kegiatan luar biasa Anwar dan beliau masih lagi menyimpan baki simpanan cerita tentang Anwar untuk didedahkan pada umum.lanjut

Posted in , , , , , | 2 Comments
Jom komen di Facebook!

Bye bye Kadiaq!

Ini baru anak jantan.

Tak puas hati terus keluar dari UMNO. Jangan jadi duri dalam daging bagi parti UMNO. Nak komen nak baiki parti boleh suarakan ke saluran yang betul bukannya merosakkan parti dengan beri kenyataan yang bukan bukan.

UMNO tak pecat keahlian Kadiaq, dia yang letak jawatan dalam UMNO. Baca berita ini

Bagi penulis, kalau niat tu ikhlas nak berjuang dalam parti demi menaikkan nama parti dan berkhidmat untuk rakyat, takkan jadi tuduhan itu ini. Takkan sanggup ahli sesebuah parti nak memalukan dan mencederakan parti sendiri kalau dia benar benar sayangkan partinya.

Pewaris Melayu : Elok letgo pemimpin macam ni kat parti lain. 

Posted in , , , , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Padan muka! Kerajaan Terengganu batal tajaan 6 pelajar!



KUALA TERENGGANU – Kerajaan Negeri membatalkan serta-merta penajaan pendidikan di bawah Yayasan Terengganu (YT) kepada enam pelajar lelaki setelah didapati bersalah terlibat dalam demostrasi di Mesir baru-baru ini.

Keenam-enam pelajar yang sedang menuntut di beberapa universiti di Mesir itu didapati bersalah kerana terlibat dalam demostrasi, rentetan usaha untuk mendesak pemansuhan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) dan Bersih 2.0 yang menimbulkan kontroversi di dalam negara.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, keputusan untuk menarik balik tajaan ke atas pelajar berkenaan diteliti selepas mengambil kira kesahihan penglibatan mereka yang secara jelas telah melanggar peraturan.

“Kita hantar mereka (pelajar) ke Mesir untuk menuntut ilmu tetapi apa yang mereka lakukan adalah pergi berdemostrasi, berpolitik dan situasi ini tidak seharusnya berlaku.

Posted in , , | 10 Comments
Jom komen di Facebook!

Anwar kaki rasuah, ada hati cakap nak bersihkan rasuah! - Ummi Hafilda



Video dimuatnaik oleh Dr. Novandri

Posted in , , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

PKR Selangor Bersih ke. Apa kata Tian Chua


PKR kini berhadapan dengan tuduhan rasuah yang melibatkan Tian CHua meminta wang pilihanraya sebanyak RM30 juta (US10 million).
Menurut blogger Raja Petra Kamarudin (RPK), Tian CHua meminta wang tersebut ketika di temui oleh syarikat Azam dan Azan Sdn Bhd (AASB).

AASB merapati Tian Chua kerana dia rapat dengan Tan Sri Khalid tetapi agak terkejut dengan permintaan Tian CHua sebanyak RM30 million (US$10m).

Tian Chua memberitahu AASB bahawa mereka boleh tuntut RM70 juta gantirugi dari kerajaan negeri di atas kerugian dari projek yang sudah siap di Selayang dan fasa 2 dan 3 yang diterbengkalaikan.

Projek tidak akan diteruskan kerana ianya telah diberi kepada seorang pemimpin PKR yang lain untuk ambilalih.

AASB diminta setuju terima RM40 juta sebagai perbezaan dari tuntutan RM70 juta dan RM30 juta sebagai bahagian yang akan didermakan kepada Tian Chua.

Isu ini melibatkan pastor Baru Bian, bendahari PKR William Leong dan TIan Chua serta Tan Sri Khalid Ibrahim.

Dokumen dan perjanjian serta kisah sepenuhnya boleh dibaca di Malaysia Today sini.

The Choice ada memberi rumusan sini

Posted in , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Anwar Ibrahim LOW CLASS!! Kantoi debat dengan KJ



Salam to all,

Kalau macam ni la kualiti ketua pembangkang nak jadi kerajaan dan perdana menteri, balik tidur lah wahai penjilat pakatan.

Orang suruh cakap dan buktikan dengan fakta, ni tak jawab dan putar belit sana sini.

Pewaris Melayu kata : Pembangkang Malaysia low class. Tak ada kualiti dalam membangkang!

Posted in , , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Takziah kepada keluarga adik Nurul Nadhirah


Innalillahiwainailairrojiun..

Takziah kepada keluarga Nurul Nadhirah, 5 tahun yang dilaporkan hilang pada 1 Mac yang lepas.

Sebentar tadi, pihak polis telah mengesahkan mayat rentung yang dijumpai di ladang kelapa sawit merupakan adik Nurul berdasarkan DNA yang diambil sepadan dengan DNA ibunya.

Diharap, dengan kepakaran pasukan polis diraja malaysia dapat menangkap penjenayah yang melakukan jenayah kejam tersebut.

Diharap semua muslimin dan muslimat dapat menyedekahkan Al Fatihah kepada arwah adik Nurul.

Al - Fatihah


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Merdeka Center : Prestasi Perdana Menteri, Najib Razak dan Kerajaan Malaysia

Apa komen pihak pembangkang bila membaca semua data ini?

Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Rafizi dibayar PKR untuk cari salah kerajaan UMNO/BN dan Najib!


Salam to all,

Agaknya si Rafizi ni memang nak jadi orang kenan Perdana Menteri dan orang kuat kerajaan. Mana tak nya, sayang betul si Rafizi kat kerajaan UMNO/BN sebab tolong korek segala masalah dan segala benda tentang PM Najib Razak.

Daripada hal kerja tentang kerajaan sampailah hal peribadi keluarga Najib habis diselongkar oleh mamat ni. Apa ke hal?

Rafizi nak jadi anak menantu Najib?

Rafizi nak jadi pembantu peribadi Najib?

Oh, silap! Anwar hire si Rafizi ni untuk cari gali kesalahan orang UMNO untuk modal ceramah PRU13. Nak cari modal untuk buruk burukkan kerajaan Najib dan mencari salah untuk jatuhkan kerajaan UMNO / BN nanti.

Wahai Rafizi,

Sedar tak sedar, bila anda korek keburukan dan rahsia orang lain yang pastinya Allah akan menunjukkan aib dan kesalahan kamu dan puak kamu, Anwarinas. Tunggu dan lihat. Setiap keburukkan yang Rafizi congkel dari kerajaan UMNO / BN lagi banyaklah keburukan PR yang akan terkeluar kelak!

Pewaris Melayu kata :

What goes around will comes around!

Posted in , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Shahrizat Jalil : Pemimpin wanita terbaik!

 Salam to all,

Nampaknya, karier Makcik Bollywood sebagai senator menteri akan berakhir pada awal bulan depan. Desakan PKR dan permainan mereka untuk mematikan karier lawannya akhirnya berjaya. Hebat sungguh permainan politik Anwar dan konco - konconya. Isu NFC yang dikaitkan dengan Shahrizat sejak Oktober 2011 dapat menjatuhkannya daripada kerusi menteri tersebut.

Bagi penulis, letak jawatan bukannya bermakna bersalah. Seharusnya Shahrizat harus mengumumkan perletakkan jawatannya lebih awal untuk mematikan cakap - cakap pembangkang terhadapnya.

Bagi pembangkang, serangan NFC ini dapat menjatuhkan reputasi Shahrizat sebagai Ketua Wanita UMNO yang disegani selepas mengambil peranan itu daripada Rafizah Aziz.

Penulis percaya, walaupun Shahrizat akan meletakkan jawatannya sebagai menteri, beliau akan tetap terus kuat untuk memimpin wanita UMNO untuk PRU ke 13 kelak.


Posted in , , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

TERBARU! - Shahrizat umum letak jawatan menteri

Menteri pembangunan wanita dan masyarakat mengumumkan perletakan jawatan senator pada 8hb April nanti. Dengan ini menamatkan spekulasi pelbagai pihak tentang perletakkan jawatannya.

Walaubagaimanapun, beliau tetap memimpin wanita UMNO untuk menghadapi PRU ke 13 nanti.

Pewaris Melayu kata :
Satu lagi mangsa politik kotor pakatan pembangkang!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 Comment
Jom komen di Facebook!

Sesi kaunseling khas Ostat Badrul Amin!

Salam to all,

Barua UMNO mana la yang pegi gantung banner ustaz PKR berhati suci ni. Tak patut betul!

Pimpinan PKR pasti akan kantoi dengan banner ini dan keperhatinan pimpinan Pakatan Rakyat akan hilang semangat mereka sebab cara untuk dekat dengan rakyat dibongkar UMNO!

Untunglah si penyokong pakatan pembangkang sebab ada pemimpin tertinggi mereka yang sanggup duduk dekat dengan penyokong mereka dalam bilik hotel jam 3 pagi, semata mata untuk memberi nasihat tentang hidup dan perkahwinan!

Sudah pastinya UMNO yang dipimpin oleh Najib Razak tercabar dengan pendekatan hati ke hati seperti yang dilaksanakan oleh Ostat PKR dan kemungkinan Najib akan hilang beberapa peratus undi dari golongan Melayu tersisih, mohon perhatian, krisis rumah tangga dan dalam proses penceraian kerana pendekatan PKR ini amat memberangsangkan dan juga berkesan!

PKR, parti semua boleh. Depan belakang depa tak kira. Anak dara ke, bini orang ke semua depa sebat!

1 Comment
Jom komen di Facebook!

Awat la Mamu Kadiaq oi!!

Salam to all,

Merujuk kepada kenyataan Kadir Syeikh Fadzil bahawasanya UMNO ada membeli undi pada pilihanraya

Kenapalah Mamu Kadiaq buat kenyataan yang boleh memecahbelahkan kepercayaan rakyat kepada UMNO? Awat yang dia jadi lagutu?

Apa yang penulis percaya, pada zaman kegemilangan si Al Juburi memang diketahui ramai politik wang berlaku dalam UMNO. Tetapi selepas itu tidak.

Mamu Kadiaq tidak lagi bertanding pada PRU12 2008 di kerusi Kulim Bandar Baharu diganti oleh adiknya.

Kenapa masa dia menjadi ahli parlimen tak nak banteras itu ini, tak nak laksanakan apa benda yang dia suarakan sekarang bila dah jadi veteren Umno?

Baguslah jadi geng Amanah sekali dengan Ku Li dan lain - lain.

4 Comments
Jom komen di Facebook!

Teruknya Najib Razak!

Salam to all,


Bila penulis bangun pagi tadi, terbaca pautan daripada rakan opposisi yang menulis tentang Najib Razak yang menggunakan wang rakyat RM400 ribu untuk majlis perkahwinan anaknya dengan orang Karzak.


Siapa yang mencanang cerita ni kalau tak lain tak bukan si Lembu PKR, Rafizi yang dah banyak sangat simpanan pahala dan sanggup bagi pahalanya buta buta kepada Najib Razak.


Entahla minda penjilat pembangkang macam mana. Bila ada satu isu yang dikait dan dicipta untuk memalukan dan memburukkan nama Najib, terus penjilat mereka percaya bulat bulat umpama otak telah di-set dengan fitnah isu terbaru!


Biasalah, standard PKR hanya mampu menuduh dengan mereka cerita, menyebarkannya dan sendiri mempercayainya. Dan sudah tentu bagi penyokong Najib, fitnah terbaru si Rafizi sangatlah tak masuk akal!


Sebagai seorang pemimpin Melayu yang unggul, takkanlah Najib nak menggunakan duit kerajaan a.k.a duit rakyat untuk tujuan peribadinya? Hal peribadi dan hal keluarga tak boleh sesekali dimasukkan dalam kancah politik. Pantang bagi sesetengah orang.


Najib Razak seorang pemimpin unggul, telah menyertai politik lebih lama dari Rafizi PKR lembu tu. Najib merupakan Menteri Besar termuda dalam sejarah negeri Pahang. Takkanlah nak makan duit rakyat dengan cara bodoh macamni.


Sebenarnya mereka (PKR) mahu menutup keburukan Anwar Ibrahim sebab itulhlah tak habis habis menyerang kredibiliti Najib siang dan malam.


Hanya orang bodoh sahaja mempercayai setiap isu dan dakwaan dari parti bangsat seperti PKR.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Posted in , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

BUKTI Anwar Ibrahim memang gila populariti!

Salam to all,

Angin tak ada, ribut tak ada tiba tiba je orang tua ni mengaku tindakan Najib tidak melaksanakan SBPA merupakan desakan daripada pakatan pembangkang. Mana nak letak muka ni? Dia ingat desakan pembangkang tu untuk kesejahteraan rakyat ke? Semua desakan pembangkang hanya bermotifkan politik, memecahbelahkan masyarakat dan memburukkan negara!

Jangan layan orang tua ni. Semua nak betul kat dia. Semua benda baik yang kerajaan buat semua claim atas desakan dan inisiatif daripada pembangkang yang lawan kerajaan.

Sejak bila pakatan utamakan rakyat? Selama ni melalak siang malam nak jatuhkan UMNO/BN sebab teringin nak ke Putrajaya je! Aha!

Posted in , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.