Archive for Mei 2012

Najib Razak bacul, Anwar hebat. Syorkan debat Anwar - Ummi Hafilda!


Salam to all,

Itulah ayat yang kerap dilontarkan kepada PM kita, DS Najib Razak ekoran keengganan beliau menyahut cabaran DS Anwar Ibrahim yang dari dulu lagi mendabik dada beliaulah yang jaguh, hebat, dasyat, berkualiti (dan sambung sendiri). Disebalik engganan DS Najib menyahut cabaran Anwar, penjilat tegar Anwar juga sudah kondem kehebatan ayam sabung UMNO, YB Khairy semasa debat anjuran Sinar Harian menentang biawak PKR, Rafizi Ramli atas tajuk PTPTN.

Alahai.. Mereka ni hanya hebat dipentas, depan orang ramai dan saja nak cari publisiti murahan. Cuba tengok cara diorang bekerja. Apa benda yang diorang tampilkan kepada rakyat kalau bukan fitnah, fitnah dan fitnah..

Malam 24hb Mei lepas, pertembungan antara Ummi Hafilda dengan keluarga PKR (Anwar dan Izzah) serta barisan pencacai PKR lain di Parlimen Izzah menyaksikan Anwar dan Izzah menggelabah teruk. Sudah - sudahla...

Ummi turut berkata kesudiannya nak berdebat dengan Anwar. Hoi Anwar, kalau hebat sangat meh lawan Ummi. Penakut!!


Posted in , , | 2 Comments
Jom komen di Facebook!

Skandal pemimpin DAP Penang : Cerita makin hot!


Tu dia...apa kaitan amoi ni dengan kes "raba nenen"?

Rentetan dari cerita bini Guan Eng, Betty Chew yang dikatakan “tiba-tiba mengacau” seorang amoi yang dikatakan mempunyai hubungan sulit dengan seseorang, aku difahamkan bahawa cerita ini telah cuba ditutup rapat oleh jentera propaganda Guan Eng!

Pada satu tahap, dikatakan identiti amoi yang nama asalnya Ng Paik Kheng telah cuba ditukar dan gambarnya turut cuba disembunyikan dari diketahui orang ramai...heh!

Mujurlah ada sumber yang emelkan gambar Paik Kheng kat aku..siap kasi nama sebenar lagi..heh! Kalau tidak, dah tentu aku pun tak tahu menahu tentang “skandal” ni...

Kalau korang nak kenal siapa jentera propaganda Guan Eng ialah mereka-mereka yang cuba menutup “bau busuk” kes “raba nenen” yang dikaitkan dengan anak lelaki Guan Eng dulu. Heh! “Bau busuk macam bangkai” boleh tutup ke bro..?

Tapi, apasal yang jentera propaganda Guan Eng nak tutup sangat “skandal” ni? Ada yang tak kena ke? Apa kena mengena Guan Eng dengan amoi tu? Atau Guan Eng buat macam tu untuk...? Heh! Korang pikir la sendiri...

Pada aku, kalau nak diikutkan, seharuskan Betty Chew sendiri buat statement untuk jelaskan perkara ni. Bukan apa, ramai yang dah tahu perkara ni. Nanti buruk pulak nama DAP...kan? Heh!

Kalau Paik Kheng tu ada buat jenayah, Betty lapor je la kat polis. Kalau tak percaya kat polis, lapor la kat Unit Amal ke...heh! Tak pun, Betty saman je amoi tu kat mahkamah. Guna Karpal sebagai lawyer..heh! 

Amacam Betty? Ada berani? Kalau tak berani...bersedia la untuk laki hang diturunkan pangkat! Alamatnya tak jadi Ketua Menteri la Guan Eng lepas ni...Muahahahahahaaaa...!!!!!  

Sumber : DUKE OF UMNO

Posted in , , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Muzakarah UMNO - Pas : Nik Aziz sendiri ajak dan sendiri batalkan

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akur dengan pendirian Pas Pusat yang memutuskan tidak akan bermuzakarah dengan Umno.

Sehubungan itu, Nik Abdul Aziz berkata, beliau menarik balik hasrat untuk bermuzakarah kerana wujud terlalu banyak pandangan yang bercanggah.
"Tak usah, tak usah, kita berjemaah ni kena turut tok imam," kata beliau selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu di sini, hari ini.
Pada 16 Mei lalu, Nik Abdul Aziz berkata, Pas sentiasa bersikap pintu terbuka 
untuk bermuzakarah dengan sesiapa sahaja termasuk Umno.
 
Malah katanya, beliau bersetuju jika ia muzakarah dengan Umno dalam masa terdekat untuk menyelesaikan pelbagai isu, namun bergantung kepada parti berkenaan untuk merealisasikan hasrat tersebut.

"Muzakarah adalah fitrah manusia untuk menyelesaikan sesuatu perkara dan saya sendiri mengamalkan sejak dulu lagi, saya bersetuju jika ia diadakan dengan (dengan Umno)," katanya.
Dua hari lalu, Nik Abdul Aziz berkata, beliau tetap mahu mengadakan muzakarah dengan Umno
 meskipun tidak mendapat persetujuan ahli jawatankuasa tertinggi parti termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, pertemuan itu penting  bagi menentukan hala tuju dan matlamat perjuangannya untuk menegakkan syiar Islam.

"Ini keputusan saya dan tidak ada kena-mengena dengan orang lain, jadi saya tak kisah walau ada yang tidak bersetuju. Kita mesti letak syarat bagi menjelaskan maksud sebenar kita mengadakan muzakarah," katanya.
Dua hari sebelum itu, Abdul Hadi mengumumkan bahawa tidak akan ada muzakarah dengan Umno dalam masa terdekat kecuali dengan pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan.

PewarisMelayu kata : Teruk dah orang tua ni. Nyanyuk teruk dahh!

1 Comment
Jom komen di Facebook!

Saya Masih Setia Pada UMNO - Zamhuri

Salam to all,

Pooooodahcit. Memang dasar pencacai dan tahi dalam UMNO si Zamhuri ni. Masa marah tak dapat projek sanggup laung Hidup DAP tapi bila dah dapat projek sanggup pula letak maruah diri, keluarga dan UMNO ditahap yang paling hina macam ni.

Haaaakkkkkktuihhhhh!

Zamhuri boleh berambus dari UMNO!

http://www.youtube.com/watch?v=SehuWH5lPfM&feature=youtube_gdata_player

2 Comments
Jom komen di Facebook!

Muzakarah UMNO - Pas : Nik Aziz mulut celupar Hadi Awang kena Basuh Taik!


Salam to all,

Menurut laporan MalaysianInsider, Presiden Pas Hadi Awang berkata tak mungkin muzakarah UMNO dengan Pas akan berlaku. Tambahan lagi, Pas boleh berbincang dan bermuzakarah dengan mana - mana NGO tetapi tidak dengan UMNO. Wahhhh!! Keras sungguh kata - kata tuan presiden parti Islam ni. Dia juga menegaskan bahawa tiada muzakarah UMNO - Pas, media hanya saja gembar gemburkan isu ini.

Kemudian, orang yang paling suci dalam Pas pulak menegaskan lagi pihak Pas ikhlas nak bermuzakarah. Haihh.. Apa cerita ni. Dua orang yang pakai serban warna yang sama tapi cakap benda lain - lain.

Mana satu nak ikut ni.. Tuan Presiden ataupun Tuan Mursyidul?

Susah juga la ada dua TUAN GURU, satu tuan guru yang pandai cakap merapu. Mulut celupar dan kuat melatah. Satu lagi ada TUAN GURU cakap tak serupa bikin. Haih, PAS ohhhh PAS!

Senang senang, baik TUAN TUAN dan GURU GURU ni mengaku yang depa kena kritik oleh puak Anwarinas dalam Pas dan juga tekanan dari Anwar Ibrahim sendiri. Tak payah nak cari salah UMNO dan cakap belit sana sini. Just mengaku sahaja :



Pewaris Melayu kata : Kesian Pas, matlamat parti sendiri ditentukan oleh pihak lain. Oohhh Pas!

Posted in | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Muzakarah UMNO-PAS : Nik Aziz GILA dan NYANYUK!


Salam to all,

Jelas, tembelang Pas dah pecah untuk bermuzakarah dengan UMNO. Apa celup ni. Pas dah betul - betul nazak, Dulu Nik Aziz cakap UMNO dah nak karam dan patut ditenggalamkan masa cakap - cakap muzakarah UMNO - Pas selepas PRU 12.

Kini, UMNO harus cakap benda yang sama kepada Pas. Dah nazak, dah teruk baru nak terhegeh - hegeh nak cari UMNO, baik pegi berambus. Pergi kawan dengan DAP laknatullah dan teruskan zikir harian nak ke Putrajaya tu.

SUMBER

Posted in , , , , | 12 Comments
Jom komen di Facebook!

Ustaz Fathul Bari : Melayu masuk DAP



Salam to all,

Memang simple, mudah dan terus kepada point apa yang Ustaz Fathul Bari sampaikan dalam rakaman video diatas. Kenapa orang kita mahu mencari tempat yang kita berada ditahap "minoriti". Kenapa tak mahu nak rapatkan saf yang telah ramai, kenapa tak mantapkan saf yang telah kukuh.

Sesungguhnya, orang Melayu yang masuk DAP ni tak lain tak bukan mempunyai niat yang tak ikhlas, demi mencapai matlamat peribadi. 

Jadikan sejarah kejatuhan Singapura ke tangan Cina PAP. Ambil iktibar, siapa President pertama Singapura.

PewarisMelayu kata : Download video ni, pasang kat depan si ex naib ketua pemuda UMNO kampar

Posted in , , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Baguslah Naib Ketua Pemuda UMNO Kampar keluar parti



Salam to all,

Wah, bukan main lagi peniaga pasir ni marah dan mengamok. Keluar habis pelbagai perkataan, siap takbir Allahuakbar dan hidup DAP. Lelaki yang berbaju putih ini merupakan Naib ketua pemuda UMNO bahagian Kampar, Zamhuri Md Zin. Mari kita baca sedikit info yang diletakkan bersama video ini di Youtube. 

BATU GAJAH: Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Sdr Zamhuri Md Zin hari ini mengisytiharkan dirinya keluar parti dan tidak mahu lagi dikaitkan lagi dengan parti itu.
Tindakan tersebut adalah disebabkan parti yang telah memerintah lebih 50 tahun itu gagal menjaga orang melayu dan tidak lagi releven.
"Saya hari ini mengisytiharkan keluar Umno setelah lebih 27 tahun bersama parti itu," katanya.
Menurutnya, rasuah didalam pertadbiran Barisan Nasional amat berleluasa dan ditahap yang membimbangkan.
Beliau yang juga seorang pengusaha pasir telah ditipu dan dinafikan haknya setelah membayar cukai dan premium kepada kerajaan.
"Saya bayar cukai RM20 125 seperti prosidur yang ditetapkan oleh kerajaan tetapi apa yang saya dapat hanya tanah liat, bukannya pasir," ujarnya.
Ahli Majlis Daerah Kampar itu sangat kesal dengan tindakan kerajaan yang menganiaya serta menindasnya sedangkan beliau adalah 'orang kuat' menyokong kerajaan.
"Nak bagi rasuah, ajak makan, pergi karaoke, bagi amoi (pelacur) dari siam barulah nak bagi luluskan pasir, dan Ketua Umno Bahagian, Dato' Radhi Manan sebentar tadi menelefon dan mengatakan pasir yang dipohon sudah diluluskan.
"Sudah terlambat, saya tetap dengan pendirian saya akan keluar umno dan saya tidak akan toleh ke belakang.
"Dah lama saya bersabar dan hari ini saya tekad keluar Umno dan bersama-sama Pakatan Rakyat," ujarnya.
Zamhuri yang juga Ketua Cawangan Umno Changkat Tin menyatakan bahawa lebih 100 ahli di cawangannya akan mengikut jejak langkah beliau. 
Sementara itu, Mantan Menteri Besar, Dato' Seri Nizar Jamaluddin ketika bersama-sama dalam pengisytiharan itu mengalu-alukan hasrat beliau.
Mohammad Nizar menjelaskan, di zaman pemerintahan Pakatan Rakyat selama 11 bulan, Zamhuri pernah memohon pasir dan diluluskan. "Walaupun dia Umno tetapi Pakatan Rakyat luluskannya kerana itu hak dia sebagai penjual pasir."Kalaulah orang kuat Umno pun mereka tidak boleh tolong, inikan lagi orang Pakatan Rakyat.Justeru, beliau menyeru ahli Umno yang lain turut bersama-sama mengikut jejak langkah Zamhuri dan menyertai perjuangan Pakatan Rakyat.
Apa yang penulis boleh simpulkan dari video ini, dia masuk UMNO tak ikhlas dan berkepentingan. Elok la UMNO scan semua ahli mereka ada ke tak spesis macam ni lagi. Buat busuk UMNO je. Let go buang kat PR.

Posted in , | 8 Comments
Jom komen di Facebook!

Hudud jika Pakatan menang : Pas takkan menyerah kalah!

Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib berkata, perkara yang terus akan dibincangkan dalam setiap rundingan bersama PR adalah dasar perjuangan Pas dan agenda parti termasuklah melaksanakan hukum hudud.

“Ini adalah dakwah. Tidak mungkin sekejap ada, sekejap tiada. Pas akan terus berusaha mendapatkan sokongan semua rakyat negara ini termasuk DAP dan PKR.

Pewaris Melayu kata : Memang sekejap ada sekejap tak ada. 20 tahun Pas pegang Kelantan tak ada pun nak melaksanakan Hudud. Tapi bila dah nak dekat Pilihanraya Umum (PRU) baru Pas nak berkokok macam nak rak nak melaksanakan Hudud.

“Setiap kali bertemu dan berbincang, setiap parti akan mengusulkan agenda masing-masing. Pas tetap ke depan dengan dasar Islam. Hudud juga sebahagian daripadanya, walaupun bukan agenda utama setiap kali berbincang.

Pewaris Melayu kata : Setiap kali President Pas nak "CADANGKAN" untuk laksanakan Hudud jika Pakatan menang, Karpal Singh dah melompat dan bagi amaran. Itu baru cadangan, jangan harap la perlaksanaan!

“Seperti yang dijelaskan, usaha Pas tidak akan berhenti. Pas bukan sahaja berpolitik malah berdakwah,” katanya kepada Sinar Harian.

Pewaris Melayu kata : Pas hanya berdakwah untuk kepentingan Politik. Tak lebih tak kurang dari itu.

Katanya, Pas tidak pernah ‘tutup buku’ atau menyerah dalam soal-soal melibatkan Islam.

“Apa sahaja yang berkaitan dengan Islam, Pas akan ke depan. Ini membuktikan dasar perjuangan kami tidak pernah tersasar,” katanya.


Pewaris Melayu kata : Pas hanya mempermainkan Islam dan mempergunakan agama untuk jangkahayat Politik Pas. Hangpa bukannya nak mempertahan dan memperjuangkan Islam. Hakkkktuiih!

Posted in , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

Makan Putrajaya! Main Putrajaya! Tidur Putrajaya!


Posted in , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

UMNO memang anti Islam sebab runtuh surau gantikan dengan masjid! Pas pembela Islam runtuhkan surau dan gantikan dengan shopping complex!

Salam to all,


Sakit hati penulis baca tulisan Idris Ahmad di Harakahdaily Online, sebagai jawapan kepada 7 sebab kenapa rakyat kena pilih UMNO dan Barisan Nasional oleh  YAB Perdana Menteri semasa ulangtahun UMNO ke 66 di Stadium Nasional Bukit Jalil tempoh hari. 


Perenggan yang amat menyakitkan hati ialah : 


Ketiga, apakah Umno hendak diharap jaga agama?. Siapa yang runtuh masjid Bujal? Runtuh surau kampung Berembang Ampang, tutup surau Jubli Perak  Bangi, tutup surau al-Rahmah Seksyen 8 Shah Alam, Tutup Surau Puchong Perdana? Bukankah ini  angkara Umno?. Kalau tempat suci umat Islam pun Umno tidak boleh diharap. Bagaiaman hendak harap Umno menjaga Islam yang lebih besar.
Kepala hotak hang Idris! 


Sejak dari 20 tahun dahulu Pas dapat tadbir Kelantan sampai harini Nik Aziz mengaku hangpa baru bina berapa butir masjid je dinegeri Kelantan, macam tu ke gaya pejuang agama


Dari dulu sampai sekarang, ISLAM, ISLAM, ISLAM hanya dibibir tapi perlaksanaannya tiada! Sejak Pas kawan dengan DAP dan PKR dalam Pakatan, Pas hanya ikut saja telunjuk orang lain sampai sanggup nak runtuh surau warisan untuk meneruskan tapak projek pusat beli belah! 


Apa ni Pas!!


Madrasah Salihiah, Kanchut di sini, yang dipertahankan waris-waris pemilik asal tapak madrasah itu, akan dirobohkan dalam masa terdekat bagi memberi laluan pembinaan kompleks perniagaan Aman Central bernilai RM500 juta.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak perobohan madrasah itu akan terus dilakukan kerana warisnya hanya memfailkan injunksi yang mempertikai penjualan tanah wakaf tersebut.

"Majlis Agama Islam Kedah (MAIK) sebagai pemegang amanah wakaf telah menerima pampasan lebih RM1.4 juta. Kita akan teruskan rancangan merobohkan madrasah ini walaupun warisnya memfailkan semula injunksi.

"Sebuah surau yang memuatkan hampir 400 orang akan dibina sebagai ganti di samping tapak baru masih dicari bagi membina semula madrasah tersebut," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco kerajaan negeri di Wisma Darul Aman di sini, hari ini.



Pewaris Melayu kata : Campak buang la serban membusut dan janggut yang panjang tu. Simpan janggut dan lilit serban konon nak claim Islam dan warak tapi kata kat orang 2x5 sahaja. Depa lagi teruk!

Posted in , , , , | 2 Comments
Jom komen di Facebook!

Muzakarah UMNO - Pas hanya nak cover Hudud Pas dalam Pakatan!


SHAH ALAM - Kesediaan Pas bermuzakarah dengan mana-mana pihak seperti disuarakan oleh Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilihat gimik politik bagi meraih sokongan rakyat.

Pensyarah Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Ahmad Atory Hussain berkata, perkara itu pernah disuarakan oleh parti berkenaan pada 2008 tetapi tidak dipersetujui oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Katanya, tindakan Nik Aziz membuatkan isu berkenaan senyap dan tidak dipertikaikan oleh ahli parti berkenaan termasuk Abdul Hadi sendiri.

Menurutnya, jika dilihat rakyat kini lebih cenderung kepada Barisan Nasional (BN), berbanding Pakatan Rakyat, dan ini menimbulkan kebimbangan kepada parti itu.

“Oleh itu, Pas mula ambil langkah, maka timbul semula isu bermuzakarah, Ia seperti menggambarkan Pas sanggup bekerjasama dengan mana-mana pihak demi perpaduan umat Islam,” katanya. SUMBER 


Pewaris Melayu kata : Penulis setuju benar dengan kenyataan Prof Dr Ahmad Atory, dulu masa paklah Pas main tarik tali dengan UMNO. Bila dah setuju, tetiba je Pas nak batalkan muzakarah sebab DAP marah. Dari Muzakarah jadi perbincangan. Sampai tera tu takutnya Pas dekat DAP.
Alahai Pas.. Bila dah isu Hudud kantoi dengan DAP, bawak pulak nak damai dengan UMNO. Percayalah, esok lusa Karpal sergah Pas lagi. Goyang kepala lutut Haji Hadi. Goyang sebab tak dapat ke Putrajaya!!

Posted in , , | 4 Comments
Jom komen di Facebook!

Saya dihina oleh DAP - Tunku Aziz



BERIKUT KAMI SIARKAN SEDUTAN TERJEMAHAN TEMUBUAL TUNKU ABDUL AZIZ DENGAN THE STAR
Terjemahan temubual bekas Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim dengan The Star Rabu.

S: Bagaimana malam tadi (selepas umum keluar DAP) ?

A: Saya fikir ia lancar, telefon saya tidak berhenti berdering selama dua jam. Saya terpaksa untuk mematikannya kerana terlalu banyak panggilan masuk dan juga  SMS yang diterima dari seluruh negara.
S: Adakah anda tahu berapa banyak panggilan anda terima?
Cukup banyak, Ssaya tidak tahu siapakah mereka, kerana mereka bukan orang yang  saya kenali, kerana jika tidak nama mereka akan muncul di skrin. Saya percaya sesetengahnya mungkin wartawan, saya jawab hanya satu, yang saya kenal (wartawan) dari Sin Chew, saya katakan bahawa tiada apa lagi yang hendak dikatakan malam ini selepas apa yang saya katakan di TV. BACA LAGI

Pewaris Melayu kata : 
DAP konon kata mereka demokrasi tapi depa mengamalkan demokrazi, Pas konon mengaku mendaulatkan dan memperjuangkan Islam tapi hakikatnya mempergunakan Islam demi karier politik mereka dan PKR pula dakwa mereka adil, bersih dan agresif mempertahankan rakyat tetapi tembelangnya sudah pecah dengan memperjudikan rakyat Selangor, dan macam macam macam lagi.
Agak - agak dengan isu besar macam ni PR boleh tadbir Putrajaya ke?

Posted in , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

Jom baca AMANAT Anwar Ibrahim menjelang PRU 13



MARI KITA BACA AMANAT ANWAR IBRAHIM YANG CLAIM DIRINYA BERSIH, SUCI MURNI DAN TAK ADA MASALAH MORAL LANGSUNG! Baca dan fikir. Nak gelak guling guling wei!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!

Saya mohon agar rakyat Malaysia bertenang dan dapat meluangkan 10 minit dari masa berharga anda untuk membaca dan memahami mengapa kita perlu bersungguh-sungguh menawan Putrajaya.

Saya pernah dituduh liwat beberapa tahun lalu dan mahkamah mendapati saya tidak bersalah atau lebih tepat saya tidak melakukan perbuatan terkutuk itu sebagaimana yang didakwa oleh musuh-musuh politik saya. Tidak cukup dengan itu, saya kemudiannya diheret semula ke mahkamah dengan tuduhan lain pula. Kali ini mereka mendakwa saya telah melakukan kesalahan ‘menyalahgunakan kuasa’. Saya akui saya tersilap mempercayai anggota polis yang sering mengiringi saya ketika itu. Saya telah meminta beliau menyiasat siapakah penulis buku ’50 dalil mengapa Anwar tidak boleh jadi PM’. Hanya itulah kesalahan yang mereka takrifkan sebagai ‘menyalahgunakan kuasa’ yang akhirnya menyebabkan saya terpaksa meringkuk selama 6 tahun dalam penjara.

Sebaik keluar dari penjara, setelah 6 tahun menghabiskan sisa-sisa hidup dengan pelbagai amalan keagamaan di dalam sana, saya amat bersyukur akhirnya Tun Mahathir mengaku dalam satu sidang video bahwa beliau memang sengaja mengada-adakan kesalahan saya bagi memastikan kerjaya politik saya berkubur dalam penjara Sg.Buloh. Ramai rakyat yang telah tahu dan pernah menonton video pengakuan Tun Mahathir ini.

Apabila satu persatu tembelang BN terbongkar, mereka mulai berasa kurang selesa serta risau dan mereka mula mengatur satu lagi fitnah bagi ‘menyibukkan’ saya dengan sesuatu yang tidak pernah saya lakukan.

Saya ingin bertanya, selama 6 tahun dalam penjara, berapa ramaikah banduan yang telah saya liwat? Mengapa perlu tunggu keluar penjara untuk melakukan perbuatan terkutuk itu? Saya sebenarnya tiada ruang untuk menjelaskan kebenaran ini. Saya dinafikan keadilan. Saya juga turut dinafikan hak bersuara di semua akhbar, stesen TV dan Radio milik BN. Saya tiada tempat yang dapat menjelaskannya secara meluas kepada rakyat jelata. Dimanakah dapat saya kemukakan bukti bahwa saya sungguh tidak pernah melakukan perbuatan terkutuk itu? Mereka suruh saya buktikan di mahkamah, sedang merekalah yang sebenarnya menguasai mahkamah. Ya benar! Mahkamah kita masih belum bebas. Ia masih terus dikuasai sepenuhnya oleh ‘orang’ yang berkuasa.

Saya menolak untuk bersumpah kerana bukan saya yang sepatutnya bersumpah, tetapi orang yang mendakwa diliwatlah yang sepatutnya bersumpah laknat. Dia telah pun bersumpah dan biarlah Tuhan sahaja yang melaksanakan laknat-Nya ke atas mereka yang bersumpah bohong. Itu bukan lagi dalam kekuasaan saya. LA HAWLA WALA QUWATAILLAH BILLAH. Jangan lupa, beberapa individu yang terbabit memfitnah saya dahulu ada yang telah mati dengan tragis dan ada pula yang masih hidup tetapi mengalami sakit yang aneh. Dan berhubung DNA pula, saya enggan diambil sekali lagi sample DNA kerana mereka telah punyai DNA saya dalam pertuduhan kes liwat yang pertama dahulu. Saya bimbang seandainya mereka mempunyai muslihat jahat terhadap sample DNA terbaru itu nanti. Saya harus lebih berhati-hati.

Andaikata benarlah saya ini ‘kaki liwat’ sebagaimana fitnah mereka, bukankah molek jika ianya saya lakukan di luar Negara. Saya mengajar di sebuah Universiti di Amerika Syarikat, it’s a free country, jika benarlah saya ini kebulur sangat meliwat seseorang, saya boleh melakukannya dengan sesiapa sahaja yang saya ingini di sana. Mengapa harus saya lakukan perbuatan jahat itu di Negara sendiri, di Negara yang mana saya berpolitik, berkeluarga dan mempunyai ribuan kenalan dan sahabat handai. Ia tidak masuk akal dan tidak munasabah. Ia satu fitnah jahat yang amat berat buat saya dan keluarga.

Justeru itu saya berazam untuk menyelamatkan Malaysia dari kejahatan orang-orang yang jahat dan tidak berperikemanusian itu. Saya rela mati kerana rakyat Malaysia. Hanya dengan menguasai Putrajaya sahajalah segala tipu muslihat mereka dapat kita bongkar kepada umum. Masa itu, anda nilailah sendiri dan saya akan memaafkan anda yang turut menuduh dan memfitnah saya ketika ini kerana saya mengandaikan bahwa anda ‘jahil’ atau ‘tidak tahu’ ketika itu. Saya akan biarkan anda semua berkesempatan bertaubat kepada Allah atas dosa dari kesalahan memfitnah saya, yang disifatkan Allah dan Rasul-Nya sebagai lebih buruk daripada membunuh satu jiwa mukmin.

Berhubung pemilikan harta, setakat ini belum ada bukti bahwa saya memiliki harta atau wang yang luar biasa banyaknya samada dalam mahupun di luar negara. 9 tahun lamanya sebagai Menteri Kewangan Malaysia serta Timbalan Perdana Menteri Malaysia, ramai dari kalangan pemimpin BN yang berpendapat adalah amat bodoh saya tidak menggunakan kesempatan untuk 'membaham' khazanah negara ketika itu. Memang benar ketika itu saya boleh sahaja melakukannya jika mahu, ia adalah dalam bidang kuasa saya sebagai Menteri Kewangan Malaysia, namun hukum Allah dan syariat Islamlah yang telah membendung saya dari melakukan perbuatan khianat seperti itu kepada rakyat Malaysia.

Kami, pemimpin Pakatan Rakyat berjuang dengan menggunakan hasil pendapatan masing-masing dan dari kemelut 'kekurangan dana' ini, akhirnya membawa kepada keluarnya beberapa pemimpin yang 'kononnya' ingin berjuang bersama tetapi rupanya mempunyai hasrat 'berbeza'. Pemimpin Pakatan Rakyat yang bercita-cita jahat untuk meratah khazanah kekayaan negara awal-awal lagi telah 'disingkir' oleh Allah Swt melalui ujian-ujian-Nya. Antara mereka adalah Ezam Nor dan Zulkifli Nordin, sekadar menyebut beberapa nama dari mereka. Syukur Alhamdulillah!

Baiklah, setakat itu sahaja yang dapat saya perjelaskan tentang apa yang telah berlaku kepada saya selama ini. Saya ingin bertanya, apakah anda sebagai rakyat Malaysia sanggup membiarkan orang yang paling bermotif membunuh, menjadi PM? Jika anda sangsi dengan dakwaan saya bahwa mereka, pemimpin-pemimpin BN terpaksa bersekongkol dengan perancang utama satu plot pembunuhan hanya kerana ‘survival’ politik mereka, cuba anda perhatikan fakta-fakta dan bukti-bukti di bawah ini:-

PEMBUNUHAN ALTANTUYA - WAJARKAH RAKYAT MENUTUP KES INI?

Firman Allah surah An Nisaa' (105): Sesungguhnya Kami telah menurunkan kitab kepadamu dengan membawa kebenaran, supaya kamu mengadili antara manusia dengan apa yang telah Allah wahyukan kepadamu, dan janganlah kamu menjadi penentang (orang-orang yang tidak bersalah), kerana membela orang-orang yang khianat (lagi berdusta),

Fakta Individu-individu yang terbabit secara langsung @ tidak dalam kes Pembunuhan Altantuya:
  • Altantuya Sharibuu @ Aminah bt. Abdullah adalah penterjemah Bahasa Perancis bagi urusan pembelian kapal selam oleh Kementerian Pertahanan Malaysia melalui 'Perimekar' milik Penganalisis Strategi Ketenteraan Malaysia yang juga merupakan teman baik Dato Seri Mohd Najib.

  • Dato Seri Mohd Najib - Menteri Pertahanan Malaysia / Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

  • Abdul Razak Baginda - Penganalisis Pertahanan kepada Kementerian Pertahanan Malaysia / pemilik 'Perimekar'.

  • Ketua Inspektor Hazilah Hadri - (UTK) yang berkhidmat sebagai 'body guard' di pejabat Dato Seri Mohd Najib.

  • Koperal Sirul Azhar Umar - (UTK) juga berkhidmat sebagai 'body guard' di pejabat Dato Seri Mohd Najib.

  • Aziz Buyong - Kolonel Tentera / Pakar bom C4.

  • Abdullah Ahmad Badawi - Perdana Menteri Malaysia / Menerima Kertas Siasatan dari Penyiasat Polis Tentera Malaysia (MP).

  • Khairy Jamaludin - Menantu Perdana Menteri Malaysia / Menyimpan Kertas Siasatan berkenaan bagi tujuan survival politiknya setelah ketiadaan Pak Lah nanti.

  • Rosmah Mansor - Isteri Dato Seri Mohd Najib / Berada di tempat mayat diletupkan dengan C4.

  • Norhayati - Isteri Kolonel Aziz Buyong / Pembantu Khas Rosmah yang turut berada di tempat kejadian letupan bom C4.
Fakta-Fakta lain dalam kes Pembunuhan Kejam Altantuya:
  • Bom C4 milik Angkatan Tentera Malaysia.

  • Dua anggota UTK - Suspek utama pembunuhan adalah body guard di pejabat Dato Seri Mohd Najib.

  • Rekod Imigresen kemasukan Altantuya dan sepupunya ke Malaysia di'lenyap'kan oleh seseorang dari Jabatan Imigresen Malaysia dengan arahan orang-orang tertentu bagi menutup konspirasi ini.

  • Zahid Hamidi ketika mengambilalih tugas Menteri Pertahanan Malaysia akhirnya terpaksa membuat kenyataan 'konon'nya Angkatan Tentera Malaysia tidak memiliki Bom jenis C4 dan itu adalah amat bercanggah dengan kenyataan sepanjang kes perbicaraan Pembunuhan Altantuya di mahkamah. Atas arahan siapakah beliau 'berbohong' dan untuk survival siapa?

Keterangan-keterangan ringkas dan jelas:

Ketua Inspektor Hazilah dan Koperal Sirul Azhar dari Unit Tindakan Khas, yang juga merupakan ‘body guard’ Dato Seri Mohd Najib tidak pernah mengenali Altantuya sebelum kejadian 'bunuh' itu dan tidak langsung mempunyai 'motif' untuk membunuh model berkenaan tetapi mereka berdua mungkin telah diarah oleh sesorang 'yang berkuasa' untuk melaksanakan kerja-kerja pembersihan dalam konspirasi pembunuhan ini. Mereka berdua akhirnya didapati bersalah oleh mahkamah kerana membunuh dengan niat dan dijatuhi hukuman mati oleh hakim mahkamah. Mereka ini jelas telah 'dikambing hitamkan' oleh pihak tertentu dalam usaha menutupi pekung 'pengarah sebenar konspirasi' pembunuhan Altantuya.

Abdul Razak Baginda mungkin mempunyai motif untuk membunuh Altantuya kerana beliau dilaporkan 'kononnya' adalah pasangan kekasih kepada model ini dan kedatangan Altantuya dengan sepupunya Burmaa Oyunchimeg adalah 'kononnya' untuk mengambil komisyen berjumlah US500 ribu yang dijanjikan kepadanya seandainya pembelian kapal selam itu terlaksana. Adalah difahamkan bahwa Syarikat milik Abdul Razak Baginda 'Perimekar' menerima komisyen jualan sebanyak RM4.7 billion dari kerajaan Malaysia melalui Kementerian Pertahanan Malaysia, hasil dari kejayaan dalam urusan pembelian 3 buah kapal selam dari Perancis untuk kegunaan Tentera Laut Malaysia.

Anehnya Abdul Razak Baginda kemudiannya didapati tidak bersalah dan dia dibebaskan sepenuhnya dari pertuduhan membunuh kerana dilihat tiada mempunyai kuasa untuk 'mengarah' suspek utama kes, yakni Ketua Inspektor Hazilah dan Koperal Sirul Azhar dari UTK untuk melakukan pembunuhan mangsa (Altantuya). Jadi siapakah yang mempunyai kuasa ketika itu? Jika diamati serta diperhalusi, 'orang yang tak berapa nak cerdik' pun boleh menilai fakta ini dengan baik. Cuba lihat rantaian fakta ini bagi mengaitkan siapa jua yang bermain di minda anda sebagai 'suspek sebenar' yang bertindak sebagai 'pengarah operasi' permbersihan nama baik seorang PEMBESAR dalam kes pembunuhan ini.

Siapakah PALING BERMOTIF untuk membunuh Altantuya selain Abdul Razak Baginda? Dan fakta yang paling penting untuk kita perhalusi adalah siapakah yang berkuasa atau mempunyai kuasa untuk mengarah dua orang UTK (Pengawal peribadi Dato Seri Mohd Najib - Hazilah dan Sirul) serta Pakar Bom C4 tentera (Kolonel Aziz Buyong)? Siapakah pula yang berkemungkinan mempunyai pengaruh dalam 'melenyapkan' rekod kemasukan Altantuya ke Malaysia? Sudah tentulah ia melibatkan sesuatu yang AMAT BESAR sehingga perlu dihapuskan wanita 'berbahaya' ini. Siapakah pengarah sebenar dalam konspirasi pembunuhan ini? Apakah motif sebenar nya? Apa jua jawapan yang bermain di'minda fikiran' anda, simpan dahulu untuk telahan fakta berikutnya.

Dato Seri Mohd Najib kemudiannya bersumpah bahwa beliau tidak pernah mengenali dan tiada kaitan samada secara langsung atau tidak dengan Altantuya. Sedangkan umum akhirnya mengetahui bahwa Altantuya rupanya adalah 'Perterjemah Bahasa Perancis' yang diguna pakai ketika berlangsungnya urusan pembelian kapal selam berkenaan. Ini menyebabkan Dato Seri Mohd Najib 'terpaksa' juga mengenalinya walaupun dia ingin sangat agar rakyat tahu 'konon'nya dia tidak pernah mengenali Altantuya. Fakta ini bukan omong kosong. Ia turut dinyatakan di mahkamah dalam sebutan kes yang berlangsung di Paris, Perancis berhubung penipuan yang berlaku dalam skandal penjualan dan pembelian kapal selam itu.

Menambah buruk persepsi itu adalah apabila sepupu Altantuya, Burmaa Oyunchimeg mengemukakan bukti bergambar di mahkamah ketika diminta memberi keterangan. Bukti itu adalah gambar Abdul Razak Baginda, Dato Seri Najib dan Altantuya sedang menjamu selera di sebuah restoran eksklusif. Ya lah! Takan hanya kerana keluar makan bersama sahaja terus hendak dikaitkan beliau sebagai pembunuh, itu tidak adil dan zalim namanya. Cuma yang jelas di sini adalah Dato Seri Mohd Najib telah bersumpah 'bohong'. Dia sebenarnya memang mengenali Altantuya. Kenapa ia seakan hendak di’sembunyi’kan dari rakyat Malaysia? Pasti ada sebab BESAR disebalik semua itu.

C4 adalah bom milik Angkatan Tentera Malaysia, dan harus diingat Dato Seri Mohd Najib Razak adalah Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pertahanan Malaysia yang berkuasa penuh terhadap apa jua aktiviti Angkatan Tentera Malaysia. Dari semua fakta ringkas di atas, anda pasti sudah boleh mengagak serta mengetahui siapakah KETUA sebenar dalam 'KONSPIRASI PEMBUNUHAN KEJAM' ini. Demi survival politik dan survival parti, 'orang yang zalim' ini terpaksa dilindungi oleh orang-orang besar parti yang lainnya.

Apakah anda mengandaikan semua barisan kepimpinan BN itu 'bodoh', 'buta' dan tidak mengetahui tentang hal sebenar ini? Tidak, mereka semua bukanlah orang-orang yang bodoh, malah mereka bijak berpolitik dan tahu apa sebenarnya yang sedang berlaku. Jika begitu, jika benar mereka semua tahu, mengapa pula mereka beria-ia menyembunyikan fakta sebenar dan sekaligus mempertahankan 'orang yang zalim' ini?

Nyatanya, semua ketumbukan kepimpinan BN sebenarnya amat sedar dan tahu akan kebenaran ini, namun mereka jauh menyedari serta tahu bahwa menyelamatkan 'orang zalim ini' adalah sama seperti menyelamatkan kedudukan mereka sendiri. Mereka sedar seandainya jatuh 'orang yang zalim' ini, maka hancur berkecailah keseluruhan empayar yang telah mereka bina selama ini. Justeru itu, mereka tiada pilihan lain kecuali berusaha mempertahankan juga 'orang yang zalim' ini sekalipun terpaksa 'membohongi' rakyat jelata. Tidak mungkin mereka mahu melihat Pakatan Rakyat menguasai PUTRAJAYA hanya kerana kesilapan yang dilakukan oleh 'orang yang zalim' ini.

Mereka 'terpaksa' jua mengangkat 'orang yang zalim' ini sebagai pemimpin mereka, walaupun hati mereka jelas menolaknya. Sayang sekali mereka semua terlupa pada Tuhan. Mereka terlupa bahwa Tuhan Maha Mengetahui apa sahaja yang mereka nyatakan atau sembunyikan dalam hati mereka. Mereka lupa bahwa mereka kelak akan tetap didatangi oleh Malaikat Maut. Mereka berusaha dan cuba untuk melupakan semua kemelut itu demi kehidupan dunia yang fana ini. Ada di antara mereka yang telah menerima 'hukum' Allah yakni mati, namun yang masih hidup terus leka dan lalai dengan segala macam imbuhan duniawi yang diterima mereka dari 'orang yang zalim' itu.

Kehidupan dunia ini adalah segalanya bagi mereka-mereka ini. Mereka tahu ada akhirat menanti tetapi mereka berasa 'yakin' kononnya mereka berada di pihak yang benar dan akan 'terselamat' dari api neraka. Mereka bersangka baik terhadap harapan palsu yang dijanjikan syaitan buat mereka dan penyokong-penyokong mereka. Sedang mereka dan penyokong mereka bersekongkol dengan 'orang yang zalim' itu, Allah juga mempunyai rancangan-Nya. Dan sudah tentulah perancangan Allah jauh lebih baik dari ciptaan-Nya.

Apa boleh buat saudara, kita terpaksa menunggu sehingga ke hari pembalasan, yakni akhirat, bagi melunaskan semua yang kita persangkakan. Takan kita semua mahu turut serta bersama mereka dalam menyokong 'orang yang zalim' itu. Mereka sendiri pun sebenarnya 'terpaksa' menyokongnya demi survival politik sempit mereka. Ayuh rakyat Malaysia, berfikir dan bertindaklah dalam Pilihanraya Umum nanti. Mari kita tegakkan kebenaran dan keadilan buat semua. Kita tunjukkan bahwa rakyatlah yang paling berkuasa, dan bukan mereka para pemimpin yang jahat itu.

Important link to the case: http://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Shaariibuugiin_Altantuyaa

Harus diberi perhatian serius bahwa Allah dan Rasul-Nya telah acap kali mengingatkan dan memberi amaran kepada kita agar berwaspada terhadap suatu zaman di mana pemimpin yang dusta itulah yang akan 'dipercayai' dan diberi kuasa. Ia sedang berlaku sekarang dan kita 'yang diberi hidayah Allah' mudah membezakan antara penyokong yang melakukan kebaikan (amal makruf) dengan mereka yang melakukan kebathilan (Mungkar)

Firman Allah surah Al Maa-idah (51): Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani (yakni orang yang suka berdusta) sebagai pemimpin-pemimpin (mu), sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. Barangsiapa di antara kamu mengambil mereka sebagai pemimpin, maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.

Hadis Rasulullah Saw pula menegaskan bahwa: Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung/menyokong) tindakan mereka yang berbuat aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga)”.- Hadis Riwayat Tirmizi, Nasae’i dan Hakim.

Sudah jelas bahwa Allah dan Rasul-Nya melaknati orang-orang yang berdusta dan berbuat aniaya. Malah penyokong-penyokong yang mendukung aspirasi pemimpin-pemimpin jahat itu juga nantinya akan turut sama terpelosok di kancah neraka jahannam. Pasti akan ada kelompok ini yang bertanya: "Bagaimana pula dengan ustaz-ustaz dan ulama UMNO?. Apakah mereka ini turut bernasib malang dan terpaksa menghuni neraka jahannam?".

Jawapan saya 'itu semua, keputusan ke mana mereka akan dikembalikan kelak, kita serah bulat-bulat kepada Allah Azzawajalla sahaja'. Bukan kita yang berhak menentukan ke mana kembalinya mereka nanti. Namun, di sebalik penyerahan tawakal kepada Allah, kita harus faham bahwa Rasulullah Saw diutus bagi menyempurnakan akhlak kita semua. Dalam sirah nabi banyak sekali dipaparkan kisah-kisah bagaimana Rasulullah Saw bukan sahaja bijak dalam ilmu agama, malah Baginda amat arif menilai akhlak orang-orang di sekelilingnya. Baginda mengajar semua khalifah dan umat ketika itu bagaimana dapat mereka mengenali samada orang itu berakhlak terpuji atau sebaliknya. Ini bermakna, mereka para ustaz dan ulama bukan sahaja perlu menilai pemimpin dari sudut agamanya sahaja, akhlak pemimpin itu turut menjadi faktor utama dalam penilaian mereka sebelum seseorang pemimpin itu wajar disokong.

Seharusnya itulah yang menjadi panduan ustaz-ustaz dan Ulama UMNO di dalam menentukan sokongan mereka. Menyokong membabi buta akan menyebabkan mereka terdedah untuk menerima nasib yang sama dengan kelompok ini kelak. Rasulullah Saw telah bersabda dalam banyak hadis yang saya rangkumkan peringatannya, antara lainnya untuk mengenali akhlak seseorang yang baik itu ada beberapa ciri utama:-
  1. Pertama lihat suaminya samada dia bersolat fardhu di masjid atau tidak?
  2. Kemudian lihat isterinya, apakah dia menutup aurat atau tidak?
  3. Kemudian lihat pula anak-anak gadisnya, apakah mereka menutup aurat atau tidak?
  4. Lihat bagaimana mereka sekeluarga berbelanja, apakah mereka boros atau tidak?
Walaupun banyak lagi ciri-ciri lain, solat fardhu umpamanya, boleh dilakonkan watak itu dikhalayak ramai oleh seorang munafik kerana kekerapan bersama dilihat menjadi faktor ia mudah dilakonkan. Jadi, memadai melihat 4 ciri di atas yang ditekankan Rasulullah saw, yang saya rasa amat sukar untuk dilakonkan kerana ia memerlukan seseorang itu istiqamah dalam perilakunya itu. Itulah yang harus dinilai terlebih dahulu agar kita dapat menetapkan kaedah menilai individu pemimpin berkenaan seterusnya.

Akhirkata, saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia, marilah kita 'share' amanat ini di kalangan fb'ians' dan teman kita semua di luar sana, samada dengan mencetak dan mengedarkan amanat ini kepada keluarga serta semua sahabat handai atau mencetak dan mengedarkan ia di kampung-kampung, di mana maklumat ter'sekat' oleh pembangunan yang sengaja di'tahan' ke sana oleh pemimpin-pemimpin tertentu.

Jika bukan saya serta pemimpin-pemimpin lain dalam Pakatan Rakyat yang bangkit memperjuangkan nasib kita semua, andalah yang terpaksa bangkit dan berjuang bersama demi kesejahteraan generasi anak-anak kita yang akan datang. Ayuh! Marilah kita semua 'Gegakkan Gempita' kerana semboyan telahpun berbunyi. Setiap dari kita rakyat Malaysia berkewajipan mencanang semboyan ini kepada sekurang-kurangnya ahli keluarga terdekat. Andaikata anda berkuasa melakukan lebih dari itu, saya dahului dengan ucapan ribuan terima kasih yang tidak terhingga.

Berilah peluang kepada Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya pada PRU ke 13 nanti. Saya akan pastikan semua mereka yang boros membelanjakan wang rakyat termasuk Rosmah Mansor yang sanggup membeli sebutir cincin berlian berharga RM24juta di kala rakyatnya ada yang masih hidup dalam kemiskinan dan ahli keluarga kepada Ketua Wanita UMNO Shahrizat Jalil yang tergamak membelanja sampai RM250 juta wang dana Tabung Makanan kita dalam skandal NFC di bawa ke muka pengadilan.

Janganlah 'terpedaya' atau 'diperbodohkan' lagi hanya kerana 'sogokan' wang RM100, RM500 dan beberapa ratus lagi menjelang pilihanraya yang akan di'saji'kan oleh pemimpin-pemimpin BN. Lihat angka yang mereka 'baham'. angka yang diberikan kepada anda amatlah kecil berbanding jumlah yang mereka ambil tanpa restu anda semua. Nasihat saya, anda ambillah wang itu kerana wang itu memang milik rakyat dan bukan milik mereka, kemudian undilah Pakatan Rakyat dalam PRU-13 nanti. Pakatan Rakyat akan pastikan mereka-mereka yang bertanggungjawab atas setiap kesalahan mereka itu menerima hukuman yang setimpal dengan kesalahan yang telah mereka lakukan kepada negara dan rakyat Malaysia.

Bangkitlah wahai rakyat Malaysia!!! SUMBER

Posted in , , | 8 Comments
Jom komen di Facebook!

Layakkah Nik Aziz Ulama terompah nak "sound" MUFTI Harusani?

Salam to all,

Penjilat tegar Pas dah angkat Nik Aziz macam nabi. Nik Aziz boleh menghina dan merendah - rendahkan peranan seorang MUFTI yang dilantik Sultan dan Raja Melayu tetapi MUFTI tak boleh nak tegur Nik Aziz selaku seorang Mursyidul Am yang mengaku mengamal dan memperjuangkan Islam tapi dalam masa yang sama bersekongkol dan menjadi balaci parti kafir harbi.

Helooo penjilat Pas!

Nik Aziz hanya berkuasa di Kelantan sebagai MB Kelantan, dia tak ada kuasa dalam menentukan keIslaman dan segala hukum hakam agama di Malaysia ni! Sebab itulah Mufti kita banyak kali menggariskan mengasingan politik dari agama. Politik tak boleh digaul dengan agama, nanti jadi macam Pas lah!

Mana aci Nik Aziz yang ber-title Mursyidul Am Pas SAHAJA boleh sound MUFTI dan Ahli Senior dalam Majlis Muzakarah Fatwa kebangsaan.

SOMBONG! BONGKAK! TAKABBUR! Si Nik Aziz sampaikan penjilat mereka anggap dia lebih lebih dalam Malaysia ni.

Penulis amat membenci penjilat Nik Aziz yang begitu taksub dengan kehebatan dan kewarakan Nik Aziz mereka ni padahal dia hanya tunjang kepada parti politik tak lebih dan tak kurang dari itu!

Posted in , , , , | 8 Comments
Jom komen di Facebook!

Tunku Aziz Melayu DAP keluar parti!


KUALA LUMPUR - Naib Presiden Tunku Abdul Aziz hari ini mengumumkan keluar daripada parti DAP ekoran perbezaan pendirian dengan pemimpin-pemimpin kanan parti tersebut.
Sumber : Sinar Harian

PEWARISMELAYU kata : Padan muka Tunku Aziz! Sebelum ni puji melangit sangat DAP tu. Sekarang dah kena batang hidung baru rasa! Hahaha


Posted in , | 2 Comments
Jom komen di Facebook!

Bukti Pas pencacai DAP dalam Pakatan Rakyat


Kesian Pas..

Konon nak menaikkan Islam, sejak 20 tahun lalu Pas dapat tadbir Kerajaan Kelantan takdak nya pon nak buat hudud..

Hudud ni macam semboyan pilihanraya la. Bagi Pas, kena main DVD Hudud kalau dah nak dekat PRU. Baru rakyat rasa Pas ni macam Islam sikit. Dah puas berserban dan berjanggut kini kena la buat konon konon perlaksanaan Islam. Hakkk tuih!

Unit amal Pas masa Bersih 3.0 dah jadi UNIT ANAL Pas. Kena balun dek pencacai Al-Juburi. Pas masih lagi tak sedar diri ke...

Come on Pas, lebih lama berada dalam Pakatan lagi bungkuslah Pas untuk dapat undi Melayu!

Posted in , , , , | Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Selamat ulangtahun UMNO ke 66!

Salam to all,

Bangga, terusik dan berbesar hati apabila mendengar ucapan YAB Presiden UMNO, DS Najib Tun Abdul Razak semalam ketika perhimpunan maha mega raksasa UMNO di Stadium Bukit Jalil yang menghimpunkan 100 ribu lebih ahli UMNO dari seluruh Malaysia!

Ucapan beliau memberikan 1001 makna yang boleh dijadikan panduan kepada semua ahli UMNO dan rakyat Malaysia.

66 tahun UMNO berkhidmat untuk rakyat Malaysia, 66 tahun UMNO menjadi ketua Barisan Nasional dan 66 tahun UMNO menjadikan Malaysia aman damai dan makmur.

Sesungguhnya, orang Melayu harus menyokong UMNO dan memastikan UMNO terus mentadbir Malaysia selepas PilihanRaya Umum ke 13 nanti!

Hidup UMNO, Hidup BN, Hidup DS Najib!


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Fatwa Haram Bersih 3.0 : Nik Aziz mempertikai Majlis Fatwa Kebangsaan!


Biasalah, bila ada isu dan perlaksanaan berkaitan dengan politik dan agama pastinya orang yang paling suci dan paling bagus di Tanah Melayu ni, yakni Nik Abdul Aziz Nik Mat, MURSYIDUL AM sebuah parti yang mempergunakan agama untuk politik dan juga Menteri Besar Kelantan sepanjang hayat akan mempertikaikan dan secara langsung merendah - rendahkan kenyataan fatwa tersebut.

Kenyataan terbaru dari Majlis Fatwa Kebangsaan :
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara.
Secara kasarnya, bagi manusia yang mempunyai otak dan akal yang berfungsi pasti boleh faham akan kenyataan fatwa tersebut.

Hukum haram sesebuah demonstrasi dijatuhkan apabila demonstrasi itu diadakan dengan tujuan tidak baik (contohnya di Mesir dan negara arab yang menjatuhkan kerajaan pemerintah), melanggar undang - undang (kalau polis dah dapat perintah mahkamah untuk tidak benar berhimpun, bila kita tak ikut perintah mahkamah ia bermakna kita dah melanggar undang undang) serta mencetuskan huru - hara (Dah tahu mahkamah, Polis, DBKL tak bagi berhimpun dan dah kawal kawasan lalu kita rempuh juga sekatan, lalu polis tembak air dan pemedih mata, tak ke dah jadi huru hara. salah siapa)

Mari kita belajar, apakah itu fatwa dan dari mana fatwa boleh datang :


 Anda dah faham dari mana fatwa diterbitkan. Okey.. Kenapa tiba - tiba Mursyidul am yang paling hebat, mulia, suci dan tak boleh disentuh ini mempertikaikan fatwa yang mengecam demonstrasi ganas Bersih 3.0 tempoh hari


Situasi Bersih 3.0 :

  • Tujuan : Menuntut 8 perkara baru untuk memperbaiki sistem pilihanraya Malaysia
Komen penulis : Tak salah nak menuntut apa sekalipun. Bagi penulis, penulis setuju dengan tuntutan Bersih yang ingin melihat proses pengundian pilihanraya bertambah elok dan berkualiti. Tetapi, adakah kesemua 8 tuntutan Bersih itu boleh diterima pakai..
  • Bersih tidak langgar undang - undang. Hanya hendak duduk di Dataran Merdeka sahaja.
Komen Penulis : Pihak KDN dah dapat ramal apa akan terjadi bila berhimpun ramai -ramai. Dah terang- terang Bersih tak bawa mesej 100% untuk membersihkan pilihanraya tetapi mereka mempunyai misi disebaliknya. Permulaannya KDN dan   DBKL dah bagi beberapa opsyen kepada penganjur untuk buat demo di stadium. 

Malangnya Bersih menolak pelawaan KDN dan DBKL yang tak mahu perkara buruk terjadi, mereka masih lagi nak duduk di Dataran Merdeka selepas Polis dapat perintah mahkamah untuk menutup dan mengawal kawasan Dataran Merdeka pada malam 27hb April sehingga 29 hb. 

Apabila unit AMAL Pas yang mengetuai perarakan demonstran yang merempuh sekatan Polis, adakah mereka yang merempuh sekatan itu mengikuti undang - undang dan juga perintah mahkamah?

  • Mencetuskan huru - hara
Komen penulis : Bila demonstran dah tak ikut perintah mahkamah dengan merempuh sekatan Polis, takkanlah pihak Polis nak biarkan demonstran yang emosional, bengis dan ganas tu terus ke Dataran Merdeka. 

Sebelum FRU melepaskan gas pemedih mata dan juga air, mereka telah memberikan amaran kepada demonstran supaya berundur. Tetapi demonstran Bersih 3.0 yang ganas ini tetap mahu mara ke Dataran dan nak lawan dengan Polis, tak boleh nak cakap apa lah.. Polis terus menembak. Kemudian suasana menjadi huru hara bila mereka lari dari gas pemedih mata dan siraman air. 

Kesimpulan penulis : Kalau tak pergi demo tu, takkanlah nak jadi pelanggaran undang - undang, takkan jadi keadaan huru hara dan takkan jadi segala - galanya!

NIK AZIZ TAK BOLEH PAKAI! TAK GUNA PUNYA ORANG TUA!


Posted in , , , | 5 Comments
Jom komen di Facebook!

Azmin Ali tak bersalah! Ini semua FITNAH UMNO!


Seperti biasa, sebelum Azmin dan konco - konconya mengeluarkan saman terhadap blogger yang menayangkan sedutan video Blowjob Azmin, pihak pihak tertentu dalam parti suci (PKR) akan tampil memberi kenyataan bahawasanya ahlinya tak bersalah dan semuanya difitnah oleh UMNO - Barisan Nasional!

Macam biasalah, skrip bodoh, bosan dan menggelikan tekak. Dah la Zuraida terang - terang sucikan dosa si Azmin yang dah dapat sedap bila kena Blowjob, dia pulak nak claim bahawasanya dirinya juga suci dan gerakan PKR mendedahkan skandal UMNO - BN mempunyai fakta, berasas dan bukannya fitnah! Wahhh.. Memang PKR dan ahli - ahlinya suci dari dosa! Bagussssssssssssssss!!


Biasalahtu! Kalau kena kat UMNO - BN memang semuanya salah dan hukumnya bersalah! Tetapi, bila apa - apa yang ditujukan kepada ahli PKR dan pemimpinnya kalau boleh spin, depa tetap akan spin! Wooot! Penulis sebagai pemerhati politik Malaysia rasa muak dan loya tekak bila skrip yang sama digunakan untuk mensucikan pemimpin pembangkang dan menyalah serta menjatuhkan hukuman salah kepada semua ahli dan pemimpin parti kerajaan! 

Mari kita tengok gambar sedutan video fitnah yang didakwa oleh Zuraida. 


Bila baju sama, jam pun sama, gaya rambut sama, bentuk badan sama masih lagi merupakan fitnah UMNO Barisan Nasional! Dah sedap nafi. Inilah gaya, mutu keunggulan PKR - Pas - DAP!


Posted in , , , , , | 9 Comments
Jom komen di Facebook!

Jom kutuk Rosmah Mansor!

Siang malam si penjilat pembangkang mengutuk isteri PM, Rosmah Mansor sebab melebih lebih dari Najib sebagai PM.

Salah pulak si Rosmah nak jadi penaung untuk program kebajikan? Depa dok kata rosamah melebih lebih kan?

Dekat Penang, Isteri Guan Eng si Ketua Menteri pon buat perkara yang sama. Tengok gambar tu. Tapi ada ke sesapa kutuk bini Guan Eng?

Puiiii.. Double standard!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Leave a comment
Jom komen di Facebook!

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.