Najib: Saya tinggalkan wawancara kerana Al Jazeera tak adil pada saya



PETALING JAYA: Datuk Seri Najib Razak bertindak meninggalkan wawancara bersama Al Jazeera semalam kerana stesen televisyen itu tidak berlaku adil terhadapnya dengan melanggar skop kandungan yang dipersetujui.

Bekas perdana menteri itu berkata, beliau tetap menjawab soalan tambahan dikemukakan wartawan Mary Ann Jolley, walaupun wawancara itu melangkaui masa dan skop soalan yang dipersetujui.

Katanya, Jolley yang bertanggungjawab bagi sebuah program mengenai kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu bertegas menyoalnya berhubung isu itu, selepas pelbagai penafiannya.

"Di sebalik kes pembunuhan itu sudah melalui prosiding mahkamah terperinci, malah 2 minggu lalu, atas permintaan saya, pegawai saya telahpun membuat laporan polis meminta pihak berkuasa menyiasat semula bagi membersihkan nama saya," tulisnya di Facebook sambil memberi pautan wawancara Al Jazeera.

Dalam wawancara semalam, Jolley yang merupakan pengacara program 101 East tanya pelbagai soalan mengenai 1MDB, berlian merah jambu yang didakwa milik isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dan kes pembunuhan Altantuya, timbalan pendakwa raya, Datuk Anthony Kevin Morais serta pengasas Ambank Hussain Najadi.

Najib kemudiannya meminta maaf kepada Al Jazeera kerana hilang kesabaran ketika wawancara selama sejam itu.

Hari ini, Najib yang juga ahli Parlimen Pekan berkata, Jolley enggan kembali kepada topik asal mengenai ekonomi negara dan legasinya, selepas beliau menjawab banyak soalan mengenai Altantuya dan 1MDB yang tiada dalam skop dipersetujui.

"Malahan, dia terus menekan tentang isu Altantuya dan 1MDB yang dalam proses pengadilan di mahkamah dan mencelah semasa saya sedang menjawab serta berulang kali mengaitkan nama Jho Low kepada saya, walaupun saya sudah jawab peranan Jho Low kepada dia di permulaan wawancara ini.

"Saya berpendirian tidak mahu mereka melanjutkan fitnah mengenai dua-dua isu itu terhadap saya, yang sudah berkali-kali dijawab dan terlalu banyak kali diberi penjelasan.

"Saya diberitahu bahawa pihak Al-Jazeera sedang cuba mengatur satu lagi wawancara dengan saya supaya matlamat asal dua-dua pihak dapat dicapai." - FMT

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Najib: Saya tinggalkan wawancara kerana Al Jazeera tak adil pada saya

  1. Oleh kerana ayahanda marah seluruh harta dan wang ringgit ayahanda akan terus di sita dan dilelong.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .