Kerajaan Pintu Belakang?

Semalam merupakan kemuncak bagi Pakatan Harapan setelah Perdana Menteri pilihan mereka, Tun Dr Mahathir mengumumkan untuk kekal sebagai Perdana Menteri sehingga APEC pada bulan November dan terserah kepada diri beliau untuk letak jawatan.

Umum kita tahu bahawa masalah dalaman Pakatan Harapan terjadi sejak tahun lepas dan ura-ura penubuhan kerajaan Melayu-Bumiputera terjadi apabila kerajaan Pakatan Harapan gagal untuk melaksanakan segala manifesto pilihanraya, ekonomi yang teruk dan paling teruk adalah mereka gagal untuk menjaga kepentingan Melayu-Islam dan Bumiputera.

Kerajaan Pakatan Harapan Gagal

Kerajaan Pakatan Harapan sudah pun gagal untuk menjaga kepentingan Islam, Melayu dan Bumiputera. Siapakah yang mengetuai pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan? Parti mana yang telah mengangotai pentadbiran kerajaan?

Jika kerajaan Pakatan Harapan telah pun gagal, sepatutnya semua patut letak jawatan dan bubarkan sahaja parlimen, beri peluang kepada rakyat untuk pilih dan tentukan kerajaan yang baharu.

Muafakat Nasional bergabung dengan PPBM, sebahagian dari PKR, Gabungan Parti Sarawak, Warisan untuk membentuk kerajaan campuran? 

Semalam, UMNO telah mengadakan mesyuarat MT dan dah beri mandat kepada Presiden untuk buat keputusan yang terbaik untuk negara. Bagi pendapat penulis, enough is enough. 

Jika kerajaan Pakatan Harapan sebuah kerajaan yang gagal, mohon bubarkan parlimen pada YDP Agong dan adakan PRU15 dengan kadar segera.

UMNO dan Pas dibawah Muafakat Nasional tidak perlu sertai kerajaan campuran yang diterajui oleh Dr Mahathir. Biarkan Dr Mahathir dan parti komponen cari jalan keluar dalam kemelut ini. Jika parlimen dibubarkan, Muafakat Nasional sudah cukupu kuat untuk dapat sokongan rakyat terutamanya Melayu, Islam dan Bumiputra untuk menjadi kerajaan persekutuan selepas kejayaan PRU15.


Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .