Sepintas Lalu

  1. BN dapat mempertahankan DUN Batang Air dan tewas dalam merebut kembali kerusi parlimen Bkt Gantang dan juga DUN Bkt Selambau.Tak mengapalah, sekurang kurangya, BN sudah berjaya mendapat kembali memerintah Negeri Perak daripada kerajaan PR yang telah tumbang.
  2. Walaupun BN telah gagal untuk merampas Bkt Gantang dan juga Bkt Selambau, mereka tidak emosional dan menerima dengan redha kekalahan di bukit tersebut. Cuba anda bayangkan, jika BN memenangi Parlimen Bkt Gantang dan juga Bkt Selambau, apakah yang akan dilakukan oleh penjilat - penjilat PR? Jawapannya ada pada anda sendiri. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.
  3. Tak ada sesiapa yang menang ataupun kalah dalam 3 PRK yang lepas, masing - masing dapat mempertahankan kerusi sendiri. Tak perlu lah melabel pemerintahan BN sekarang ini sudah tidak relevan dan juga tidak diterima rakyat. Cukuplah dengan peningkatan undi Melayu di Bkt Gantang yang mana menolak calon penderhaka dari DAP (Nizar bukan calon Pas)
  4. DS Najib perlu berusha untuk membawa keluar kutukan dan penghinaan yang dilemparkan oleh pembangkang, iaitu Anwar Ibrahim. Usha untuk membebaskan Umno daripada dilabel perasuah perlu dipergiatkan. 
  5. Tahniah kepada kabinet baru DS Najib. Moga - moga ia akan merancakkan dan melicinkan lagi urusan pentadbiran kerajaan yang diterajuinya dan tahniah juga kepada TS Muhyidin kerana menjadi TPM DS Najib. 

Posted in , , , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

17 Responses to Sepintas Lalu

  1. HAHAHAHAHAHAHA...

    APA YG SERI...??

    BN DAN UMNOO DAH KALAH BRO..
    MENGAKU JE LAH,,

    RAKYAT BUKIT GANTANG BERSAMA YB. IR NIZAR..

    RAKYAT BUKIT SELAMBAU BERSAMA YAB HAJI AZIZAN

    RAKYAT MALAYSIA BERSAMA REFORMASI..

    KEARAH MALAYSIA YG LEBIH BAIK..

    BalasPadam
  2. TAK PAYAH NAK SEDIH2..

    BUKANNYA TAK DAPAT NAK PERINTAH NEGARA..

    BN MASIH LAGI PEGANG KERAJAAN PERSEKUTUAN DAN JUGA NEGERI PERAK..

    APA NAK KESAH?

    PENJILAT PR MCM AWAK JE RUGI MAMPOSS

    BalasPadam
  3. Udoh udoh le kite sesame melayu ni bergaduih,,, yang dok pasang strateginya si cina ni tak kirala MCA,DAP,Gerakan,, depa ni tunggu nak memampuihkan melayu je yopppp,,, sedo-sedo la diri memasing,,,

    bersatulah demi agama Islam dan negara malaysia,,,,

    BalasPadam
  4. takde emosi kunun... weh! 2-2 bukit ade penambahan majority... klu bodoh sgt maknenye ade penambahan penyokong... ade paham... di BATANG ai... ini 1st PKR bertanding kat sana... jgn jadi bodoh la kawan, hampir separoh penyokong PKR... hahah takdak emosi kunon... dekat bukit gantang kami rakyat tak bagi restu ada paham.. kalau ada maruah pulang kan perak pada rakyat...

    Surat Tok Guru

    Surat Tuan Guru Nik Aziz Kepada YB Nga Kor Ming ADUN Pantai Remis Perak

    Posted by Skuad Dun Batu Caves

    Sumber - blogtokguru
    13 Rabiul Akhir 1430
    9 April 2009

    YB Encik Nga Kor Ming
    EXCO Kerajaan Negeri Perak
    Pejabat EXCO Negeri Perak
    30000 Ipoh
    PERAK DARUL RIDZUAN.
    Menemui YB Encik Nga dengan ucapan salam sejahtera


    Yang Berhormat,

    Alhamdulillah, dengan izin Allah, saya telah mengikuti isu di sekitar percubaan YB untuk mengenali Islam melalui pembacaan Ayat-Ayat Al-Quran dengan tekun. Saya juga terharu mendengar keluhan YB yang berbunyi “saya berasa amat kesal apabila masyarakat Tionghua yang cuba mengenali Islam dan Al-Quran melalui kitab berkenaan, tiba-tiba dihalang.”

    Saya boleh memahami dan menyelami perasaan kecewa yang sedang melanda hati YB. Mudah-mudahan dengan sikap “tidak mesra Umno” dan pemimpin-pemimpin Umno tentang kecenderungan masyarakat Tionghua dan India yang sihat ini, ia akan meningkatkan lagi kesedaran Non-Islam untuk lebih mengkaji, mendalami dan mengadakan forum serta wacana mengenai Islam dengan cara yang lebih meluas.

    Saya mempunyai sebuah impian. Dalam tempoh tidak berapa lama lagi mudah-mudahan akan muncul lebih ramai orang dari kalangan masyarakat Tionghua, India, Siam, Bajau dan Kadazan yang tampil menjadi Qari, Ustaz, Khatib dan Imam di seluruh negara. Kalau Jenghiz Khan yang mengetuai tentera Moghul menyerang dan memusnahkan hampir seluruh Kerajaan dan tamadun Islam di Kota Baghdad, tetapi sempat ditebus semula keagungan Islam melalui cucunya yang bernama Aurangzeb yang menegakkan empayar Islam di India kemudiannya. Maka saya mempunyai keyakinan yang kuat bahawa Islam akan kembali gemilang di negara kita melalui kaedah dan insiden yang hampir sama. Mudah-mudahan YB lah orangnya yang akan meletakkan batu asas pertama ke arah menyusun batu bata yang kukuh ini untuk terus bertumpang tindih.

    Mari kita bina asas ini dengan mengatur langkah-langkah permulaan melalui seminar, muzakarah, muqabalah, dialog dan wacana. Tajuk-tajuk seperti “dimana tak kenanya Islam” atau “apa mesej al-Quran kepada orang bukan Islam” bolehlah difikirkan. Anggota panel boleh terdiri daripada tokoh-tokoh PAS, Umno, DAP, PKR dan pemimpin-pemimpin NGO, pensyarah serta pendakwah bebas. Ia boleh dijadikan sesi kuliah bersiri yang boleh dianjurkan di PWTC, di masjid-masjid, surau-surau, kuil-kuil dewan-dewan perhimpunan, di universiti-universiti, baik di IPTS atau IPTA.

    Sekali lagi saya mengucapkan syukur kepada Allah S.W.T di atas kekuatan dan keberanian yang ada pada YB. Terus tekun dan beristiqamahlah dalam mengharungi ujian-ujian ini. Insya Allah saya seakan-akan sedang melihat sekerdip lilin yang bercahaya di hujung sana. Marilah kita sama-sama ke sana.


    * MEMBANGUN BERSAMA ISLAM *


    (TUAN GURU DATO’ HAJI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT)
    Menteri Besar Kelantan
    Merangkap
    Mursyidul Am PAS

    BalasPadam
  5. PR SEDIH SEBAB TAK DAPAT PERINTAH MALAYSIA...

    PR SEDIH SEBAB KENA TIPU DENGAN ANWAR IBRAHIM...

    PR SEDIH SEBAB KENA BONTOTI CINA...

    PR SEDIH SEBAB KENA BONTOTI ANWAR IBRAHIM...

    PR SEDIH SEBAB TOK GURU KENA MAKI SEBAB TAK RELEVAN LAGI...

    PR SEDIH SEBAB ASYIK KENCING BANGSA SENDIRI TERUTAMANYA MELAYU!

    PR SEDIH SEBAB DAH CUBA MENGADAIKAN MARUAH BANGSA!

    PR SEDIH SEBAB TAK DAPAT BELA BANGSA DAN TANAH AIR TERCINTA...

    PR SEDIH SEBAB SUKA MENIPU RAKYAT!

    PR SEDIH SEBAB SUKA KENCING RAKYAT!

    PR SEDIH SEBAB SUKA MENYAMUN HARTA RAKYAT!

    RAKYAT SEDIH SEBAB UNDI PR!

    BalasPadam
  6. Rakyat perlu disedarkan bahawa PAS, PKR dan DAP adalah satu pakatan yang RAPUH. Malaysia akan menjadi kucar kacir jika budaya politik mereka diterima umum dan menjadi majoriti. Mereka membawa budaya memberontak, merapu, fitnah, berbohong dan cakap tak serupa bikin. Kalau inilah yang disukai oleh rakyat Malaysia, tidak hairanla Malaysia akan hancur. Kerana, jika diorang berjaya membentuk kerajaan dengan cara demikian, tidak mustahil diorang juga berdepan dengan masalah yang telah mereka perkenalkan.. jadi macam Thailand.. hampeh! Masa tu UMNO pulak yang mengamuk.. bestnyer sekali sekala dapat mengamuk.. he, he, he.. (Jangan marah, sebab kalau UMNO mengamuk masa tu pon sebab ikut perangai buruk pembangkang masa sekarang.. Masa tu lagi best sebab UMNO boleh buat apa sahaja atas dasar kebebasan yang dilaungkan PAS,PKR dan DAP. UMNO tak perlu takut kena tangkap sebab masa tu ISA diorang dah hapuskan..ye ke?.. Fikir2kan la implikasinya dari perbuatan kamu wahai PAS, PKR dan DAP. Buanglah budaya yang boleh menghancurkan Malaysia)
    Bagi saya hanya pemimpin yang TIDAK KORUP MINDA dan POKETnya sahaja yang mampu untuk melaksanakannya. UMNO yang bersih dan berani akan membawa kesejahteraan kepada seluruh rakyat malaysia.

    BalasPadam
  7. Saya terharu..membaca surat YB Nik Aziz kepada YB Encik Nga Kor Ming..Saya pun berharap YB Nga Kor Ming menghayati agama islam dan semoga terbuka pintu hatinya untuk masuk islam satu hari nanti dan dapat membantu PAS dalam PRU13.

    BalasPadam
  8. pewaris melayu..tolong perjuangkan bahasa Melayu anda...tolong!

    BalasPadam
  9. rahman.acong.muniandy- geli ak dengar mu kata:

    "UMNO yang bersih dan berani akan membawa kesejahteraan kepada seluruh rakyat malaysia."

    bersih kat mana tu, satu dunia tau UMNO parti rasuah, korup,

    berani? trlepas plau batu putih ngan mudah, jual hrga murah air negara kat singapore, kena byar berbillion bilout kes pmbatalan jmbatan ke singapore, nmpak sngta takut kat singapore. UMNO-BONEKA SINGAPORE

    jgn ckp mcm org bodoh beb...

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum, Pewaris Melayu.

    Saya nak mintak tolong Pewaris Melayu tolong jawabkan persoalan yg dibangkitkan oleh Mr. Check and Balance di post saya...

    Saya tak mepunyai banyak ilmu untuk menjawab persoalannya tambahan pula saya hanyalah seorang pelajar.

    alamat: http://www.fadzrulhisyam.co.cc/2009/04/terima-kasih-pak-lah-tahniah-najib.html

    bantuan Pewaris Melayu adalah dihargai.

    BalasPadam
  11. jangan mimpi la nga kor ing nak masuk islam. menghancurkan islam adalah. ideologi sekular.. tengoklah singapura. azan pun tak boleh berkumandang. mahu cakap apa. bodoh orang melayu pr. menghancurkan bangsa sendiri. kena tipu bulat bulat dengan pr tapi tak sedar diri. laung laung demokrasi anti kroni tapi bini presiden jadi presiden. cuba kalau datin rosmah tu jadi presiden, tak kurang sama lah dengan pr. cuba penyokong pr ni buta je. sibuk menjerit tapi otak tak pakai.

    BalasPadam
  12. mca dan mic adalah seperti musuh dalam selimut. mereka dengan khairy sama saja. ibarat cancer. depan cakap lain. belakang buat lain. umno pula seperti orang yang ade immunosupression with cancer. cuma sekarang najib dah bagi ubat trial anti-cancer. kita tengok macammana hasil treatment ni. kalau prestasi orang cina india yang menyokong bn tidak meningkat, kita tanya menteri perpaduan kita ya. jangan kerja tapi buat tidur tapi bising mahukan post daripada parti dia.

    BalasPadam
  13. Pas ni mudah sangat terpedaya dengan perjuangan halus DAP yg memperkudakannya untuk kepentingan politik mereka.

    Tengoklah kat Pulau Pinang, wakil PAS langsung tak ada dlm Exco kerajaan. Kalau ia pun, bagilah satu.

    Mereka ni memang lidah bercabang. Yg pelik PAS masih lagi boleh ditipu dan ditunggang dek kerana gila kuasa. Lepas tu sanggup menggadaikan asas perjuangan mereka iaitu menubuhkan kerajaan islam dan melaksanakan Hudud. Bila si Nizar ditanya semasa persidangan DUN perak, dia kata, mana ada PAS nak buat benda tu semua. Astaghfirullah...Tapi tak apa. Apa yg berlaku ada hikmahnya. Kalau kita tengok, BN kalah dan terima dgn redha. Tak yg macam satu lagi tu...

    BalasPadam
  14. itulah korang semua tak tahu. mca, dap semua tu bawah satu naungan cpm. Chinese Party Of Malaysia. Sedangkan bangsa cina pun memperjuangkan bangsa sendiri. Ape ape pun mereka akan sepakat sesama sendiri. Tak heranlah kalau BN jatuh sebab petualangnya mca jugak. Kalau kafir kafir jugak.Mampus mana setia tak setia.. sape menang dan meng-offer perut die kasi kenyang je lah dia sokong. Baru bakul guni die boleh isi dengan emas. Korang ingat kalau PR tu jadi kerajaan boleh jadik Islamic state ke?. haram tak dapat. Kalau bawah BN islam agama rasmi. Bumiputera orang asal. Kalau bawah PR. Takde sape bumiputerea. Tak ada agama yang agama rasmi. Pastu baru lah penyokong PAS terasa.. aih, tertipu aku rupanya selama ni. Orang Melayu yang menyokong PR pulak terduduk bile anak cucu diorang tak dapat masuk universiti. Jadik operator atau tukang sapu jalanan je lah. Kata tak ada duit nak bayar tuition.. macam orang cina kan majority berduit tiap tiap hari dapat mak bapak bayar tuition. Siap ada computer programme untuk ajar version 3D lagi. Atas nama kesamarataan, sape score dia lah yang punya. Lu miskin gua apa kisah. Sapa suruh lu miskin. Nasib engkau lah keturunan nenek moyang kau dulu petani. Nenek moyang aku lombong bijih timah. Nasib engko lah kau kena tipu dengan British sampai kena jajah, dapat nenek moyang aku carik makan kat negara engko yang penuh dengan orang orang bodoh tak sedar diri macam engko. Dah memang nasib engko kena jajah kat negara sendiri. Dah engko bodoh sangat senang makan tipu helah gua sapa suruh.

    BalasPadam
  15. lepas ni boleh la ng khor ming bagi tazkirah solat subuh untuk ahli pas pulak ...tentu nik aziz suka

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .