Fatwa Haram Bersih 3.0 : Nik Aziz mempertikai Majlis Fatwa Kebangsaan!


Biasalah, bila ada isu dan perlaksanaan berkaitan dengan politik dan agama pastinya orang yang paling suci dan paling bagus di Tanah Melayu ni, yakni Nik Abdul Aziz Nik Mat, MURSYIDUL AM sebuah parti yang mempergunakan agama untuk politik dan juga Menteri Besar Kelantan sepanjang hayat akan mempertikaikan dan secara langsung merendah - rendahkan kenyataan fatwa tersebut.

Kenyataan terbaru dari Majlis Fatwa Kebangsaan :
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara.
Secara kasarnya, bagi manusia yang mempunyai otak dan akal yang berfungsi pasti boleh faham akan kenyataan fatwa tersebut.

Hukum haram sesebuah demonstrasi dijatuhkan apabila demonstrasi itu diadakan dengan tujuan tidak baik (contohnya di Mesir dan negara arab yang menjatuhkan kerajaan pemerintah), melanggar undang - undang (kalau polis dah dapat perintah mahkamah untuk tidak benar berhimpun, bila kita tak ikut perintah mahkamah ia bermakna kita dah melanggar undang undang) serta mencetuskan huru - hara (Dah tahu mahkamah, Polis, DBKL tak bagi berhimpun dan dah kawal kawasan lalu kita rempuh juga sekatan, lalu polis tembak air dan pemedih mata, tak ke dah jadi huru hara. salah siapa)

Mari kita belajar, apakah itu fatwa dan dari mana fatwa boleh datang :


 Anda dah faham dari mana fatwa diterbitkan. Okey.. Kenapa tiba - tiba Mursyidul am yang paling hebat, mulia, suci dan tak boleh disentuh ini mempertikaikan fatwa yang mengecam demonstrasi ganas Bersih 3.0 tempoh hari


Situasi Bersih 3.0 :

  • Tujuan : Menuntut 8 perkara baru untuk memperbaiki sistem pilihanraya Malaysia
Komen penulis : Tak salah nak menuntut apa sekalipun. Bagi penulis, penulis setuju dengan tuntutan Bersih yang ingin melihat proses pengundian pilihanraya bertambah elok dan berkualiti. Tetapi, adakah kesemua 8 tuntutan Bersih itu boleh diterima pakai..
  • Bersih tidak langgar undang - undang. Hanya hendak duduk di Dataran Merdeka sahaja.
Komen Penulis : Pihak KDN dah dapat ramal apa akan terjadi bila berhimpun ramai -ramai. Dah terang- terang Bersih tak bawa mesej 100% untuk membersihkan pilihanraya tetapi mereka mempunyai misi disebaliknya. Permulaannya KDN dan   DBKL dah bagi beberapa opsyen kepada penganjur untuk buat demo di stadium. 

Malangnya Bersih menolak pelawaan KDN dan DBKL yang tak mahu perkara buruk terjadi, mereka masih lagi nak duduk di Dataran Merdeka selepas Polis dapat perintah mahkamah untuk menutup dan mengawal kawasan Dataran Merdeka pada malam 27hb April sehingga 29 hb. 

Apabila unit AMAL Pas yang mengetuai perarakan demonstran yang merempuh sekatan Polis, adakah mereka yang merempuh sekatan itu mengikuti undang - undang dan juga perintah mahkamah?

  • Mencetuskan huru - hara
Komen penulis : Bila demonstran dah tak ikut perintah mahkamah dengan merempuh sekatan Polis, takkanlah pihak Polis nak biarkan demonstran yang emosional, bengis dan ganas tu terus ke Dataran Merdeka. 

Sebelum FRU melepaskan gas pemedih mata dan juga air, mereka telah memberikan amaran kepada demonstran supaya berundur. Tetapi demonstran Bersih 3.0 yang ganas ini tetap mahu mara ke Dataran dan nak lawan dengan Polis, tak boleh nak cakap apa lah.. Polis terus menembak. Kemudian suasana menjadi huru hara bila mereka lari dari gas pemedih mata dan siraman air. 

Kesimpulan penulis : Kalau tak pergi demo tu, takkanlah nak jadi pelanggaran undang - undang, takkan jadi keadaan huru hara dan takkan jadi segala - galanya!

NIK AZIZ TAK BOLEH PAKAI! TAK GUNA PUNYA ORANG TUA!


Posted in , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

5 Responses to Fatwa Haram Bersih 3.0 : Nik Aziz mempertikai Majlis Fatwa Kebangsaan!

  1. Sapa Nik aziz ? sapa nik aziz? sapa nak aziz ? sapa nik aziz ?...nik aziz luuu sapaaaaaa ???

    BalasPadam
  2. Nik Aziz telah disesatkan. Allah tidak akan membuka pintu hati seseorang jika hatinya sudah gelap. Dia mengaku dia ulama, tetapi itu hanya permainan syaitan yg membisikkan pada nik aziz kononnya dia ulama.

    BalasPadam
  3. Astaghfirullah al`azim....smoga penulis blog ini mdapat hidayah Allah sbelum masuk liang lahad...aminn... :-)

    BalasPadam
  4. Mengucaplah wahai penulis blog. Sekurang-kurangnya ada jugak org alim dlm PR yg nk pimpin rakyat ke akhirat. BN ada apa ?? Perompak duit rakyat ada la.

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang alim tak pernah mengaku alim.

      sendiri puja dan jilat.. alim la sangat..

      Padam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .