Biarkan Mereka Pergi - UMNO Masih Ada Kesatria Yang Bermaruah



Oleh rmf (Jejakmelangkah)
 

Soekarno pada tahun 1920-an. Soekarno pernah menulis: "Maka tidak lebih dari wajibmu apabila kamu memperhambakan, memperbudakkan dirimu kepada Ibu Indonesia, menjadi putra yang mengikhlaskan setiamu kepadanya." 

Begitulah pengorbanan yang teraksa dilakukan oleh setiap pemimpin UMNO yang masih tinggal. Bukan sahaja ianya amanah dan tanggungjawab malah ianya lebih daripada itu.

Harus diingatkan bahawa pemimpin yang berada diatas sana adalah diibaratkan sebagai pahlawan atau kesatria , Apabila kesatria maka seharusnya ada tugasan yang lebih penting dari diri sendiri.

Apa tugas kesatria? Tugas kesatria adalah berjuang. Tugas kesatria adalah bertempur, kalau perlu. Tugas ksatria adalah menyelamatkan, mempertahankan tanah airnya. Ini adalah tugas kesatria.

Ya benar,  didalam politik kamu punya saudara sendiri, kamu punya ipar sendiri, kamu punya bapa saudara dan semua yang bertali darah dengan kamu, , tetapi jangan lupa tugasmu sebagai ksatria. Kerjakan  kewajiban sebagai kesatria dan bukan untuk pertalian darah  tetapi untuk rakyat sejagatnya

Geopolitik orang Melayu semakin menekan kedinding, ramai pemimpin UMNO yang hanya melaungkan kesetiaan mereka didalam ruang litup Dewan Merdeka  sudah lari dari medan perjuangan yang sebenarnya.

Mereka, Ahli parlimen yang hanya lebih mementingkan jawatan dan kesenangan dari berusaha untuk membela rakyat yang kini sedang diasak dari kepelbagaian sudut yang menyiksakan semenjak kerajaan idaman anak muda ditubuhkan.

Rata rata pemimpin UMNO yang kini sudah bertukar arah tidak memikirkan semua itu, malah  habuan dan ganjaran yang ditawarkan telah mengelapkan mata mereka sehingga sanggup membelakangkan rakyat yang meletakkan kepercayaan terhadap mereka.

Kepercayaan ini dirobek sehancurnya dan mereka terus mengejar jawatan dan  sanggup menjadi hamba politik dan bersujud dikaki musuh Melayu Islam iairu DAP bersama PPBM yang kini diterajui oleh Mahathir.

Walaupun berpuluh alasan yang diberikan oleh  mereka yang telah mengkhianati UMNO, Namun apa yang amat jelas dimata mereka  ialah menyelamatkan diri masing masing setelah Barisan Nasional kalah dalam pilihanraya yang lalu.

Tetapi apa yang sebenarnya berlaku ialah mereka yang keluar dari UMNO ini  boleh dikatakan terlibat dalam banyak  skandal menyentuh amanah, rasuah dan integriti, , malah ada pemimpin yang terlibat dan berlaku pada skala yang begitu besar; dilakukan.

Jadi hikmat daripada kejadian lompat dan keluar dari UMNO ini adalah satu penilaian aspek-aspek jujur, amanah, harga diri dan maruah. Amat jelas sekali bahawa UMNO sedang melakukan pemutihan secara total dari rohani dan jasmani perjuangan individu yang sebenarnya.

Kini baru 7 bulan BN/UMNO menjadi pembangkang, nilai kesetiaan dan perjuangan dinilai oleh rakyat, siapa diantara pemimpin   yang tinggal mampu mengharung gelombang penyatuan bangsa dan meyelamatkan hak hak bangsa.

Jika baru 7 bulan sudah bebaris yang keluar dari medan pertempuran, maka jangan kita hiraukan masih banyak lagi ahli dan anak muda yang berani  dan mampu menerajui UMNO demi perjuaangan bangsa ini.

Sementelahkan sehingga hari ini bangsa Melayu sedang ditindas sehebatnya, dianiaya sehebatnya, tiada satu pun pemimpin yang berani menyuarakan bantahan dan semuanya sudah bisu.

Pemimpin UMNO yang sujud dikaki dan menyuarakan kerja sama bersama PPBM,DAP dan mengharapkan jawatan semula ini seharusnya dilebelkan sebagai pengkhianatan kepada bangsa Melayu.

Pemimpin yang lompat ini boleh saya kategorikan penjual bangsa untuk kekayaan dan jawatan, mereka bukan lupa apa yang berlaku di Pulau Pinang dan Singapura. Tetapi hanya kerana  jawatan mereka ini gadai segalanya.

PAP iaitu DAP pun sedang berusaha giat untuk mengaburi mata orang Melayu demi undi yang akhirnya akan meranapkan orang Melayu di tanah mereka sendiri. Lihat sahaja kebanjiran penduduk Cina dan daftar undi orang-orang Cina di Pulau Pinang dan bagaimana orang Melayu semakin lama semakin kurang di Pulau Pinang.

Mahukah kita gadaikan Pulau Pinang kepada kafir DAP dan jadi seperti di Singapura. Walaupun ada lagi totok pembangkang yang percaya dengan kata-kata tokong Lim Guan Eng yang Pulau Pinang semakin maju atas usaha DAP padahal beliau mengambil kredit pembangunan di Pulau Pinang yang sebenarnya hasil pemerintahan BN dulu,

Sekali gus pemimpin yang melompat ini telah  membuka mata dan telinga dan bersetukju dengan agenda  Lee Kuan Yew juga suatu ketika dahulu pernah lakukan perkara yang sama. Bagaimana Lee Kuan Yew hendak mengambil hati orang Melayu ketika PAP belum lagi mendapat kuasa.

Harus diingatkan lagi,sebagai pemimpin yang masih ada didalam UMNO, seharusnya  terus melakukan kerja dan bukan setakat dikawasan  sahaja, Merancang sesuatu agar orang Melayu yang tertindas kini agar dapat pembelaan yang sewajarnya.

Bangsa Melayu perlu berani melakukan perubahan minda secara radikal dalam mengharungi cabaran landskap negara yang kini telah berubah secara fizikal, sosial, ekonomi dan politik dan bukan menjadi satu bangsa yang tiada pegangan dan membunuh bangsa sendiri demi kepentingan diri.

Sisa sia perjuangan yang tinggal sekarang ada didalam minda kita sendiri, samada kita mahu  terus berjuang dan melakukan perubahan drastik atau sebaliknya. Namun demikian harus diingatkan  bahawa pemimpin Melayu juga memerlukan kaedah perjuangan baharu untuk memastikan kesinambungan perjuangan bangsanya dalam menghadapi cabaran yang dihadapi selepas kekalahan PRU14 yang lalu.

Kini politik bangsa Melayu bukan  sahaja berhadapan dengan geopolitik alaf baru , malah  ianya digabungkan dengan fahaman dan agenda barat dan nilai komunisme  dalam politik. Mungkin ramai anak muda tidak sedar hal ini.

Jika dalam fahaman dan strategi komunis yang banyak kali kita baca  memusnahkan individu atau karektor dilakukan secara  bersistem. sebagai contohnya komunis akan mencari jalan supaya timbul dalam pertubuhan ini perasaan curiga dan mencurigai antara satu sama lain untuk mencapai strategi mereka dengan menjatuhkan seseorang.

Komunis juga akan menjalan cha­racter assignation terhadap sasar­annya hingga mencemarkan nama seseorang di kalangan rakan-rakan karib mereka untuk memboleh­kan penyingkiran berlaku terhadap seseorang.

Sekarang kita sedang berhadapan  dengan fahaman komunis dan bukan lagi dengan komunis didalam hutan. Fahaman ini menyerap didalam minda pemimpin dengan pelbagai alasan untuk disembunyikan.

Kebijaksanaan  menggunakan akal dalam satu-satu keputusan jika ianya tidak melibatkan keseluruhan kepentingan bangsa , hal ini tidak lah sangat dfihiraukan , Namun pengkhiantan dan tindakan pemimpin UMNO ini adalah pengkhiantan terhadap bangsa Melayu keseluruhannya.

Perkara yang besar yang perlu kita lihat adalah membuat keputusan dengan bijak. Keputusan ini yang akan menentukan adakah kita akan berjaya atau tidak di masa hadapan. Keputusan jenis ini yang masyarakat melayu lemah dan sering berlaku kepada masyarakat melayu.

Mereka tidak melihat akan akibat dari keputusan atau mereka tidak memikirkan dengan dalam keputusan yang mereka akan buat itu. Mereka selalu memikirkan cara mudah dan senang untuk menyelesaikan masalah dan pada pengakhirnya akan memakan diri sendiri.

Perjuangan yang dimaksudkan bukanlah berjuang menghulurkan keris ataupun senapang. Akan tetapi perjuang dari segi ekonomi dan hak kita. Kita lupa akan hak-hak kita sebagai orang melayu.

Oleh yang demikian, sisa pemimpin yang ada didalam UMNO harus istiqomah dalam perjuangan bangsa dan biarkan mereka yang telah lari dari medan pertempuran  bangsa. Biarkan mereka dengan alasan mereka.

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .