Masterdedah: Memang master dalam dedah-mendedah.. Berani kerana benar..


Saja penulis ingin mengesyorkan pembaca sekalian ke blog masterdedah. Berani kerana benar!

Blog masterdedah: http://www.masterdedah.com/

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Masterdedah: Memang master dalam dedah-mendedah.. Berani kerana benar..

  1. RESPON UNTUK SATU BLOG.

    sdr political dan saudara yg lain..nampaknya pihak anda beri ulasan untuk artikel dan komen berdasarkan prespesi ataupun andaian semata-mata.Prespesi atau andaian tidak boleh dijadikan bukti untuk diskusi ilmu, kalaulah kita menganggap blok ini majlis ilmu.Ana cuba gabungkan andaian dan fakta utk beberapa pertanyaan di bawah...renung dan fikirlah.....

    1.Kenapakah DSAI begitu tergesa-gesa untuk menjadi PM.Kenapakah tak sempat tunggu sehingga PRU ke 13?

    2.Mengapakah Amerika begitu mengambil berat perkembangan politik di Malaysia.Kenapakah perhatian sebegini tidak ditujukan kepada negara-negara lain spt Thailand,Indonesia,Filipina ?

    3.Dalam sejarah politik Amerika,orang yang disokong adalah insan yang sebulu dengannya.Maksudnya orang itu adalah jenis manusia yg akan melaksanakan segala dasar mereka.Contohnya apa yg berlaku di Afganistan,Pakistan,Iraq,Kuwit dll.Adakah spesies manusia ini sudah ada di Malaysia?

    4.Mereka yang pior ISLAM dan bersifat liat untuk menerima segala dasar mereka akan cuba dijatuhkan dengan pelbagai cara.Contohnya Saddam Hussin di Iraq, Muammar Ghadafi di Libya,Osama Laden, Presiden Iran dll Mengapakah Amerika begitu mengambil berat persoalan seorang manusia di negara kita.

    5.Sepanjang sejarah peradaban manusia, tidak ada sebuah negarapun yang terus aman, rakyat sentosa jika pemerintahan di ambil secara tengah jalan,mengenepikan pilihan rakyat, membentuk kerajaan yang 'miskin'sokongan.Lihat apa yang berlaku di pakistan, Thailand,Iraq dll.Apakah usaha kita ke arah kemusnahan negara ?Jika ada negara yang terus aman , semakin ke hadapan diambil secara 'rampasan kuasa' SILA SENARAIKAN !!!!!!

    6.Dari zaman kemerdekaan sehinggalah sebelum PRU ke 12, DAP tidak pernah menyokong seorang pemimpin melayu yang memperjuangkan ISLAM dan MELAYU.Sekarang DAP bukan setakat menyokong namun menganggap DSAI pemimpin kudus dan utama.MENGAPA ??

    7.BN dianggap melakukan kesalahan besar,tidak bermoral dan beretika,rasuah dan kroupsi bila mengambil alih pemerintahan di Sabah drp PBS dan cuba di Kelantan.Namun sekarang PAS menyokong dan mencipta pelbagai alasan untuk menghalalkannya.APA beza dulu dan sekarang ? Adakah Matlamat Menghalalkan Cara ?

    Jika BN dikatakan 'teruk,dasyhat'
    dan 'berdosa'melakukannya, Adakah PAS akan 'ok, baik, sempurna' dan 'tidak berdosa ?'

    Jika BN melakukan satu kesalahan..maka PAS melakukan dua kesalahan iaitu tahu tapi buat juga.

    Jika ada ADR BN melompat ke Pakatan Rakyat, adakah menggambarkan kehendak rakyat di kawasan mereka.Jika ADR dan ADUN yang melompat ke BN pernah dihukum makan gaji HARAM kerana mengkhianti pilihan pengundi, Adakah hukum akan bertukar kepada HALAL?

    Hakikatnya BN masih mendapat sokongan majoriti rakyat. Fahamilah dan hormatilah..

    ..................adibeta

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .