Anwar takut melakukan mubahalah di Masjid

Tidak salah jika Anwar mahu mubahalah di masjid walaupun siasatan dan kes ini akan diadili di makhamah, Itu antara Anwar dan Allah SWT. Antara Anwar dan maruah . Tidak berdosa jika beliau melakukan mubahalah kerana beliau tidak melakukan dan perlu membersihkan nama beliau tetapi jika sekira beliau melakukannya , tanggunglah dosa dan akibat musibah yang akan menimpa diri.

Jika kita lihat di blog beliau, beliau membesarkan dua nasihat mufti yang mengatakan bahawa beliau tidak perlu melakukannya, tetapi mufti tidak pula mengatakan bahawa ianya berdosa untuk melakukannya, malahan mufti Perlis mahu beliau untuk melakukannya. Kenapa Anwar terlalu takut untuk melakukannya,

Anwar mengambil kesempatan atas perbezaan pendapat antara mufti ini tetapi memilih untuk mengikut mufti yang mengatakan bahawa Anwar tidak perlu bersumpah, Kesempatan ini membuka ruang kepada Anwar dan terlepas dari cabaran agar dia melakukan mubahalah, Inilah yang diperbesarkan oleh Anwar sebagai alasan .dakah benar Mufti Perak, Dato Harussani Zakaria dan bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Hashim Yahaya berkata demikian? Anwar akan mengelilingi negara dan mengatakan bahawa mufti menasihati beliau agar tidak melakukan muhabalah di masjid.

Mengikut laporan, Dato’ Harussani berkata lakukan mubahalah jika tidakada bukti zahir. Dengan memutarbelitkan kenyataan Dato’ Harussani berkenaan bukti zahir, Anwar mula menggunakan alasan keperluan empat saksi dalam mahkamah syariah. Padahal mahkamah syariah tidakada peruntukkan dalam kes-kes jenayah dan penggunaan bukti DNA masih belum jelas dalam perundangan Islam.

Tidak seorang juga diantara mufti ini yang berkata bahawa ianya merupakan satu dosa jika Anwar melakukan mubahalah ini di masjid. Jika Anwar gentleman, beliau perlu melakukan mubahalah ini bagi menenangkan dan membersihkan maruah beliau dan keluarga beliau. Nyata Anwar tidak akan melakukan nya. Nyata Anwar takut untuk melakukannya.

Jika Anwar tidak melakukan perbuatan ini, bersumpah sahaja dihadapan khalayak ramai dan sebutkan, “Demi Allah saya tidak melakukan perbuatan luar tabii ini dan jika saya melakukan perbuatan ini, Allah akan melaknati saya”. Kita tunggu, pada bila -bila masa Anwar akan menyebut perkataan ini.

Sumber: KPMU.net

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Anwar takut melakukan mubahalah di Masjid

  1. Sumpah jelah apa susah !

    takut ek....

    Biasalah jika bersalah tentu takut.

    Biasanya orang tak bersalah, tentu tiap tisp hari akan sumpah.

    atau ....

    menyumpah hahahahah

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .