Anwar, Khalid dan Permatang Pauh

Isu cadangan kemasukan 10% orang bukan bumiputera oleh MB Khalid Ibrahim baru baru ini masih hangat diperkatakan. Isu ini sangat menimbulkan kemarahan kepada orang Melayu yang mahu keistimewaan mereka tetap dipertahankan.

Isu ini amat berkait rapat dengan Anwar dan merupakan taktik jarum halus yang Anwar gunakan untuk menarik pengundi bukan Melayu untuk mengundi PKR dan tidak mengundi BN pada Pilihanraya Kecil Permatang Pauh pada 26 Ogos 2008.

Berikut merupakan ulasan penulis:


  1. Isu ini merupakan taktik kotor yang digunakan PKR yang mempergunakan suasana politik sekarang dan untuk menegangkan sifat perkauman diantara kaum diMalaysia.
  2. Sedangkan semua orang Malaysia mengetahui Uitm yang diselia oleh MARA, Anwar dan Khalid saja mahu menaikkan kemarahan orang Melayu melalui isu ini.
  3. Orang Melayu sangat sensitif apabila mengacau hak keistimewaan mereka. Di mata orang bukan Melayu, orang bukan Melayu amat membenci orang Melayu kerana protes mereka terhadapa cadangan MB Khalid tersebut.
  4. Ini merupakan taktik licik yang kotor Anwar untuk menarik undi bukan Melayu kepada PKR dan membenci BN.
  5. Anwar tidak peduli situasi negara yang kecoh ataupun tegang, asalkan dia dapat merealisasikan impiannya untuk menjadi Orang No.1 negara.
  6. Anwar sanggup melakukan apa saja untuk matlamat politik kotor beliau. Diharap pengundi Permatang Pauh dapat memikir dan mempertimbangkan untuk memilih Anwar dan PKR sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh.
Isu Uitm dan keistimewaan orang Melayu sudah termaktub didalam perlembagaan dan kontrak sosial dan semua 'Malaysian' sudah tahu ia tidak boleh diganggu gugat.

MB Khalid mengocak air yang tenang, untuk mencapai matlamat politik peribadi mereka. MB Khalid mengeruhkan keadaan untuk mendapat publisiti murahan dan mahu menjadi popular.

Kepada orang bukan Melayu, orang Melayu tidak memprotes kuota dan hal lain yang menjadi hak milik orang Melayu, tetapi orang Melayu memprotes tindakan Menteri Besar Boneka yang mencadangkan kemasukan 10% non bumi kedalam Uitm. Harap jangan termakan taktik licik yang merupakan perang saraf tajaan Anwar melalui MB Khalid.

Posted in , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

4 Responses to Anwar, Khalid dan Permatang Pauh

  1. Apa yg MB Khalid dpt dr wat statement bodo tu??

    Asyik dok ikot sje telunjuk DSAI..

    Silap² hari bln MB Khalid akan jd 'mangsa' liwat seterusnya?? ;p

    BalasPadam
  2. Bodoh jugak UMNO ni.

    Mampus bangsa melayu kalau terus bersama UMNO kafir haramni

    BalasPadam
  3. Hidup Pakatan Rakyat...Pergi jahanam dengan Be End.Permatang Pauh will be the end of BN.

    BalasPadam
  4. sokong kancil trubo

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .