Ketuanan Melayu hanya kayakan segelintir pihak - Anwar

“Saya percaya bahawa Melayu dan Bumiputera mempunyai tempat di negara ini dan mereka tidak boleh dipinggirkan. Kita akan melakukan segala yang mungkin bagi membantu orang Melayu dan Bumiputera bersama-sama dengan orang Cina dan India.

“Namun untuk memperkatakan mengenai ketuanan Melayu di mana kita hanya memperkayakan segelintir pihak tetapi sebilangan besar orang Melayu lain terbiar dalam keadaan menyedihkan, adalah sesuatu yang tidak boleh diterima,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan syarahan eksekutif di Bangunan Darul Ridzuan di sini, hari ini (baca lagi disini)
Kenapa ni Dato Seri? Dato tak mengaku melayu dah ke? Sayang seribu kali sayang.. Dato dulu naik menjadi timbalan perdana menteri sebab UMNO, kalau nak harapkan Parti Keadilan yang setahun jagung dan tak mempunyai landasan tu, kemana sangat Dato sekarang?


Sini saya nak habaq kat Dato Seri, tak payah la kata macam tu. Tak payah la nak jadi hero. Tak payahla nak bawa agenda Malaysia Baru kat Malaysia ni. Melayu merupakan TUAN di tanah ini, Cina dan India diterima sebagai adik beradik sehidup semati. Dato kaya, tapi pura - pura buat macam tak kaya.


Kalau Dato tak kaya, macam mana la Dato nak tubuhkan Parti Keadilan tu? Duit mana yang Dato guna nak tubuhkan PKR? Masa PRK Permatang Pauh pulak, kempen parti Dato bukan main hebat? Nak bandingkan dengan dengan Dato Ariff Shah, Ariff Shah tak sehebat kempen Anwar. Duit mana yang Dato guna tu? Mewah betul gayanya..



Dahla, Anwar jangan la nak jadi barua sesetengah pihak untuk mencapai cita-cita peribadimu itu.

Posted in , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

4 Responses to Ketuanan Melayu hanya kayakan segelintir pihak - Anwar

  1. BUNGARAYA cuba....,
    Saya perturunkan diantara kejayaan
    UMNO yang telah dicapai dalam memperkayankan golongan bumiputera. (Jangan sebut melayu saja, nanti marah kadazan dan dayak di Malaysia Timor pula).
    1. Pengujudan DEB telah menaikkan penyertaan bumiputera dalam kek ekonomi Malaysia kepada hampir 20%. Kalaupun masih belum mencapai sasaran kerana kedangkalan bumiputera sendiri dan bukan UMNO.
    2. Drp DEB maka ujudlah MARA, UDA, FELDA, FELCRA, IOI???, UKM, UITM, UUM dll, PETRONAS, PNB, ASB, ASN, dan bermacam-macam lagi.
    3. Yang ketiga ni tentunya nawar sendiri boleh meneka.

    BalasPadam
  2. anwar ni nak sangat tolong kaum cina dan india kerana anwar sendiri boleh jual bontot pada kaum cina dan india melayu jual,cina lap india jilat bontot anwar tu itulah namanya DEB untuk semua.

    BalasPadam
  3. Saya nak tanya DSAI, kat mana kah ketuanan melayu menjadi benda yang membawa kapada rasuah dan salahguna kuasa ?
    Jikalau majoriti pendududuk negeri ini tidak nampak ketuanan melayu itu membebankan orang melayu dan bumiputra kenapa pulak DSAI ynah buang kan nya ?
    Ini ajenda siapa sebenar nya?
    Jika orang bukan Melayu dan parti politik berteraskan bukan melayu yang tidak setuju dengana ketuanan Melayu ,itu dah sememang kerja mereka !
    DSAI orang melayu jangan lah perleceh dan perlekehkan orang melayu.
    Perlembagaan sebut Bahasa Melayu.
    Semua kuasa mengalir daripada nya.
    Kalau tak setuju, usul pindaan kapada perlembagaan.
    arjuna waspada.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .