Kenapa di Penanti?

Nampaknya, teka - teki yang hangat diperkatakan di Penanti terjawab akhirnya. Si Fairus x-TKM1 telah meletakkan jawatannya sebagai YB di Dun Penanti. Kenapa ni YB? Haritu, masa proses kempen PRU - 12, YB semangat je cakap. Masa tu, semua orang Penanti kata, YB ada talent nak jadi wakil rakyat. Ok, bila dah diberi kepercayaan, YB Spoil kan pulak harapan rakyat.

Azizah turun, Anwar naik. Fairuz turun, sapa yang nak naik? Aduhai, serabut kepala dengan politik binatang si pembangkang Malaysia. YB Eli yang mana terlibat dalam salahlaku moral, dipelawa sambung kerja. YB Melayu si katoi nih, letak jawatan. Nampak sangat PKR ada masalah dalaman.

Pembangkang menjadikan HARAPAN RAKYAT sebagai modal untuk berkempen, padahal ia merupakan salah satu langkah untuk membuncitkan perut masing - masing. Tak gunalah lantik PKR, buang masa dan buang duit rakya saja. Yang Pas pula, memekak, tuduh itu ini dalam Harakah, kerajaan seleweng ini, kerajaan korap itu, tapi diri mereka yang membazirkan wang rakyat tak mau pulak diperbesarkan??

Sakit hati! Agaknya, nanti jika mereka dapat ambil alih kerjaan persekutuan, sesiapa yang tak sekepala dan sehaluan dengan mereka pasti akan disingkirkan. Tak percaya? Percayalah! Apa yang kita lihat sekarang di negeri yang ditakbir oleh Pembangkan, adakah mereka melakukan kerja mereka? Berpolitik adalah! Kerja tarak! 

Posted in , , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

12 Responses to Kenapa di Penanti?

  1. Assalamualaikum Bro..

    Khabar angin kata Nuar yang nak bertanding kat Penanti.

    Mungkin Nuar frust pasai tak dapat jadi PM, TKM 1 pun jadilahhhh...

    BalasPadam
  2. Nk komen ckit. PR- Parti Rakyat. Sesungguhnya rakyat menyokong kesungguhan PR demi keadilan dan keamanan. Parti rasuah adalah PARTI UMNOO. ABIS KAUT DUIT RAKYAT. orang2 ko (UMNO)juga kekawan aku. Buat kerja umno akan dapat wang...wang... takde wang taknak wat keja... Tgk je PRK sebelum ini. Nak tampal poster BN nak wang. Nak pukul orang pun nak wang. nak provo pun nak wang. 6pm je lepas tututp bilik gerakan dah balik. sampah tak reti buang.. Ader wang baru leh buat keja. macam ni ke PARTI RASUAH yang korang agung2kan. pls la bawa taubat la korang.

    BalasPadam
  3. Tak abis2 blog mililk umnoo ni mesti nak kelulusan. Pls la terbuka la ckit. Jangan kongkong sangat. Korang tau kan. Kalo orang2 UMNOO tak kasi ko duit ko tak wat keja. Pls tonjol muka wahai PewarisMelayu

    BalasPadam
  4. Seluruh orang Melayu seharusnya sudah membuat keputusan yang tekad dan bulat untuk menolak UMNO/BN dalam mana-mana pilihan raya kecil jika berlaku lagi dan pilihanraya kebangsaan ke 13 nanti. Tidak perlu lagi ada perasaan; "jika UMNO kalah orang Melayu tidak akan selamat".



    Ini merupakan andaian yang karut dan terlalu lapuk. Sebaliknya jika dikaji secara realiti mahupun secara akademik, jika UMNO terus memerintah orang Melayu akan terus ketinggalan dalam serba -serbi.Kerja-kerja yang UMNO lakukan yang katanya untuk kesejahteraan rakyat memang mengecewakan.Apabila Datuk Seri Najib dilantik Perdana Menteri, kita menjangkakan perubahan ke arah yang lebih baik dan berintegriti demi kesejahteraan rakyat semakin baik dan memuaskan, tetapi malang kerana segala-galanya setakat hari ini sungguh mengecewakan.Di Trengganu yang sepatutnya begitu banyak kerja-kerja yang perlu dilakukan untuk kesejahteraan rakyat, sebaliknya UMNO melalui semua YB-YBnya termasuk Menteri Besar hanya melakukan aktiviti yang membazir dan membuang masa. Demi kuasa untuk kepentingan perut sendiri dan sudah pasti bukan kerana rakyat, sidang dewan ditinggalkan dan kononnya menjadi tidak selamat kepada YB-YB UMNO ? Kalau DUN Trengganu sudah tidak selamat bagaimana pula dengan YB-YB pembangkang yang hadir dengan tidak menghadapi sebarang bahaya? Ini menunjukkan YB-YB UMNO ini memang sedang asyik bermain politik dengan permainan yang dicaturkan oleh tok dalang mereka !Kem Ahmad Said sedang bertempur hebat dengan kem Idris Jusuh.



    Tidakkah kedua-dua mereka ini faham dan mengerti bahawa mereka dipilih ke DUN Trengganu untuk berbakti kepada rakyat bukan berebut kuasa macam budak-budak ! Apakah perebutan dan perbalahan mereka itu merupakan satu bakti kepada rakyat yang memilih mereka ? Rakyat Trengganu wajar mencontohi rakyat Kuala Trengganu 'humbankan' semua YB-YB UMNO ini dalam arkib negeri.Tengok di Perlis, tak habis-habis pemimpin UMNO berebut kuasa. Shahidan Kassim masih tidak dapat terima realiti bahawa dia sudah tidak menjadi MB lagi. Konon tidak mahu serahkan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri kepada Isa Sabu. Hanya sanggup serahkan kepada Mahyuddn Yassn. Lagi sekali Shahidan Kassim bermain politik. Baru-baru ini Shahidan marah kerana YB UMNO puji pembangkang konon akan menguntungkan PAS. Inilah pemikiran politik yang tidak ada kelas dan sangat kolot lagi jumud. Shahidan tidak sedarkah perangai gedeber dia itulah yang sebenarnya akan banyak menguntungkan PAS dan Pakatan Rakyat. Teruskanlah kegedebelanmu Shahidan Kassim kerana semua itu akan mempercepatkan rakyat terutama orang-orang Melayu menyampah kepada UMNO.Di Perak Dr Zamry masih belum sedar-sedar, masih bermain politik yang sangat merugikan orang-orang Melayu Perak. Jika Zamry ikhlas untuk merpekasakan Melayu Perak bubarkan DUN Perak segera seperti yang digesa oleh Datuk Husam Musa Naib Presiden PAS.



    Semakin hari orang-orang Melayu Perak semakin cerdik untuk menilai yang manakah yang menguntungkan mereka dan yang manakah pula yang akan merugikan mereka ? Jelas sikap Dr Zamry dan UMNO Perak semakin hari semakin merugikan dan melemahkan pengaruh UMNO Perak.Kata-kata Najib bahawa sikap kerajaan yang sentiasa menganggap hanya kerajaan sahaja yang sentiasa betul, rakyat yang salah sudah berlalu hanya retorik politik murahan yang tidak berkualiti langsung. Kalau Najib dan UMNO negeri benar-benar memegang kata-kata itu, rakyat Bukit Gantang dan Bukit Selambau telah menunjukkan bahawa selama ini UMNO/BN salah. Jadi kenapa mengambil masa lagi untuk bubar DUN Perak.Di Negeri Sembilan politik mengampu telah bermula bagi edisi Najib. Iklan dalam akhbar untuk lawatan Datin Rosmah Mansor ke Parlimen Rembau sahaja menelan kos lebih empat puluh ribu ringgit Malaysia. Apa ni ? Tidakkah ini membazir ? Sewaktu berkempen di Bukit Selambau dan Bukit Gantang, Mahyuddin Yasin mengatakan antara penekanan dan gaya dalam pentadbiran baru Datuk Seri Najib ialah mengelakkan formaliti ia itu tak perlu lagi sambut pemimpin dengan cara membazir, kata Mahuyuddin ! Tak habis lagi pilihanraya, UMNO Negeri Sembilan sudah membazir wang rakyat.



    Jika beginilah caranya, boleh lagikah orang-orang Melayu mempercayai UMNO sebagai parti yang memperjuangkan kesejahteraan mereka?Pandang pula ke Melaka, orang yang telah didapati bersalah terlibat dalam rasuah politik sewaktu kempen pemilihan UMNO masih dibenarkan oleh UMNO pusat untuk menjadi Ketua Menteri. Khairy yang terlibat dalam rasuah politik tidak dapat jadi menteri. Syed Hamid yang adalah masalah politik wang digugurkan. JJ yang ada masalah juga tidak dilantik semula. Azlina yang ada masalah juga tidak dilantik. Ali Rustam yang didapati bersalah terlibat rasuah politik terus menjadi Ketua Menteri Melaka.Inilah integriti cara UMNO.



    Orang-orang Melayu tidak perlu lagi berfikiran jika UMNO kalah orang melayu akan rugi. Semua ini sudah tidak relevan lagi. Orang-orang Melayu akan terus rugi dan tertekan dinegara sendiri jika terus berusaha memenangkan UMNO pimpinan Najib ini.Saya yakin rakyat semakin menyampah dengan permainan politik yang tiada kepentingan dan kaitan langsung dengan usaha memartabatkan maruah dan memajukan bangsa Melayu melainkan demi kepentingan mereka masing-masing. Sungguh memalukan.Yakinlah jika UMNO kalah orang Melayu tidak rugi apa-apapun !

    BalasPadam
  5. BN dan umno selalu salah,
    BN dan Umno selalu korap, dan semua perkara buruk ditujukan kepada BN dan UMNO..

    maksum sangat ke PKR-Pas-DAP?
    dlm PKR takda rasuah ke?
    tu fairus tu ha, apa cerita?
    kantoi2 letak jawatan terus!

    Najib dituduh bunuh Altantuya, dan dihukum "pembunuh" oleh mahkamah Pakatan Rapuh. Anwar ibrahim dituduh oleh Saiful yang bersumpah cara Islam dinafikan haknya. Tok Garu Nik Ajis pertikaikan cara sumpah itu seperti sumpah Kristian. APa cerita??

    cakap tak serupa bikin. gajah depan mata tak nampak, semut seberang laut nampak sangat!

    cukup- cukuplah melayu PKR dan PAS
    Hampa semua SAMPAH! Hampa semua peliwat bangsa agama dan negara!

    Sampai kiamat aku malu mengaku hampa semua ni bangsa aku, hampa MELAYU YAHUDI (PKR dan PAS)

    BalasPadam
  6. Apa bezanya yahudi ngan ko sebagai pewaris melayu yang bercakap ni?takda beza pon..dasar melayu umno@Babi negara(BN) memperbodohkan org melayu dari dulu sampai sekarang..

    BalasPadam
  7. sedang melayu pas pkr dan melayu umno bergaduh, cina MCA, PAS, DAP tergelak gelak sambil minum todi tengok kebodohan kita bergaduh sesama sendiri. sedarlah oi melayu. umno tu kan pejuang bangsa dan agama. kalau korang tak puas hati sangat, masuk umno. berubah secara aktif. bukan berubah menjerit menunjuk demokrasi di tengah jalan (yang rata - ratanya melayu yang kena kuda oleh orang bukan melayu - mastermind nye). sumpah umno korup umno korup macamlah pas pkr dap tu tak korup.

    sekorup korup umno, naik juga bangsa melayu jadi middle class citizen. dapat jadi businessman, doctor, bawak kereta mewah. kalau dulu jadi pengilap kasut tauke. kalau tak jadi kuli, jadi petani yang hasilnya dikutip oleh tauke pada harga yang sangat murah.

    sekorup korup umno 60% budak scholar kat tempat aku belajar overseas ni budak kelantan, terengganu jugak yang tak sedar diuntung dibiayai oleh kerajaan tapi anti kerajaan. orang bagi bunga. dia bagi tahi.

    sekorup korup umno, islam semakin maju jugak kat malaysia. pada ingat aku lah, lagi ramai orang pakai tudung dengan pegi sekolah agama berbanding dengan dulu.

    umno korup umno korup umno korup. dah muak aku dengar. tahu komplennnnnn je tapi tak tahu hargai apa yang ada. aku dulu pro pembangkang gak. tapi aku tengok penyokong pembangkang makin lama makin bodoh dan taksub buta tahap gabai punye. sampaikan video yang dah diedit kat you tube tak logic pun die percaya. video mahathir mintak maaf pun kepada anwar cakap anwar tak bersalah pun boleh dipercaya bulat bulat. ketara sangat orang melayu pr ni sungguh gullible dan tak educated macam tak pernah dengan perkataan 'sarcastic' ataupun dalam bahasa melayu .. sinis.


    se babi negara bn pun.. tak denye dibukak ladang babi kat negeri yang majoritinya penduduk islam. high tech ladang babi podacciiit ah.

    sepolik-politik sahaja wakil rakyat bn, tidak sepolitik ketua ketua pr yg ketara sungguh hebat berpolitik tetapi hasil tarak.


    oiii penyokong pr. bukak lah mata. penyokong bukan melayu pr memang dah bukak mata sebab tu diorang sokong pr. penyokong melayu pr yang bangsat sanggup menghancurkan bangsa sendiri, sedar lah wey.

    kalau korang masih bodoh jugak. bukak balik sejarah. lihat bagaimana cara orang melayu dijajah. dipecah belahkan sehingga lemah dan akhir sekali tanah yang mereka miliki hilang.

    kalau korang tak sedarrrr jugak, tak tau ape nak cakap. korang jerit jerit rasuah rasuah rasuah, korang ni pergi kerja ke tak?. kalau setakat merempit, ponteng kerja sebab nak demokrasi je (ke majoriti penyokong pr ni tak kerja), tak payah cakap pasal rasuah. gi kerja, buat duit, jadi senang. kumpul duit! sebab anak cucu korang nanti tak tentu masuk universiti kalau tak ada duit walaupun score dalam periksa sebab takut mase tu, kalau PR menang pilihanraya 13 (choyyyyy), dah tak ada hak hak istimewa ataupun kuota orang melayu masuk universiti.

    melayu kaya yang menyokong pas dan pkr ni pulak, confirm confirm melayu tak sedar diri. jadi kaya dengan deb - direct atau indirect. pastu di cacinya balik deb. bangsat tak sedar diuntung. konon liberal, podaaacit ah. apa ingat bagus sangat ke america yang ko sanjung sanjung tu penuh dengan yahudi yahudi tolol macam korang je. sebab tu engko tu liberal sangat. elok elok masuk je freemason!.

    BalasPadam
  8. Kalau betul pekerja umno dapat duit..apa salah kalau buat keja ada duit? Haram kah? jeles ke. Daripada kena guna bodoh bodoh oleh ahli politik PAS dan PR, at least orang dapat duit buat kerja. Itulah beza penyokong umno dengan penyokong pas dan pkr. satu bijak, satu bodoh kena guna free free je. - habis madu sepah dibuang lah bodoh! kalau penyokong pr tuduh penyokong umno kena suap dengan duit, korang pulak kena suap dengan janji. janji tak dikotai pulak tu. sape lagi bodoh?.

    BalasPadam
  9. Melayu yahudi? melayu yahudi bukan ko ke? bangsa lain ko ckp semua x bagus. bangsa melayu je lah yg paling mulia. prinsip kebangsaan ko ni da memang mcm yahudi pun. tgok jela isi blog ko ni. semua berkisar pasal meLAYU. sikit pun tak ada sentuh pasal Islam.

    ko malu nak mengaku org2 pkr and pas sebangsa dgn ko? aku lagi malu nak mengaku ko ni se agama dengan aku. apa yg best sgt ko perjuangkan bangsa melayu ni?

    apakah bila disebut melayu orang akan gerun seperti mana gerunnya orang terhadap kegagahan bangsa Mongol?

    apakah bila disebut melayu orang akan kagum seperti mana kagumnya orang terhadap kebijaksanaan bangsa jepun?

    Allah swt berkuasa melenyapkan kaum tsamud
    kaum saddum
    kaum aad
    dan kaum Melayu andai itu yg dikehendakiNYA.

    BalasPadam
  10. salah ke kalah bangsa memperjuangkan bangsa. sekurang kurangya memang benar parti umno perjuangkan bangsa. bukan macam parti pas. cakap je perjuangkan agama. tapi drp cara-cara mereka settle bende tak langsung berlandaskan agama.

    melayu pas
    = perjuangkan bangsa? salah itu. haram!!. bukak ladang babi? takpe takpe. kita tak boleh bangkang. selemah lemah iman, bangkang dlm hati je... sekurang kurangna dapat kuasa.

    tak ke bodoh? bangsa melayu tukan rata ratanya beragama islam. kalau ko pengkhianat bangsa, ko pengkhianat agama jugak.

    sekurang kurangnya kalau umno, perjuangkan bangsa. dan perjuangkan agama.

    suka hati korang penyoking pas pr melayu yg bodoh lah. kalau dah buta tu buta jugak.

    BalasPadam
  11. apa yang anakmuda pelik, si PKR ni bukan takat letak jawatan sesuka ati untuk bagi laluan org len, tapi siap wat iklan suh masukkan duit sumbangan dalam tabung depa. Pastu bila dah menang pilihanraya, letak jawatan, pilihanraya blk. kata HARAPAN RAKYAT, tapi sebenarnya HAMPAS RAKYAT!

    BalasPadam
  12. hampas rakyat satu.. hampas bn satu. parti pkr parti reject bn. orang yang tak setia kat negara, yang pelahap duit,.. orang pelahap kuasa.. orang yang mane ade nasi di situ kita pergi. yang kena reject dengan bn.. semua boleh carik kat pr. parti rakyat ape kejadahnya. parti sanak saudara dan kroni ade lah.. pastu berlakon gune nama parti rakyat.. rakyat yang bodoh menyokong pun percaya.. suka politik lebih. hu ha hu ha. tengoklah ketuanya pun. graduate pengetahuan am? kursus paling tak boleh blah dalam banyak banyak kursus?. tali barut yahudi. tali barut cina kiasu. tali barut parti komunis. elok lah sangat. ape lagi tak cukup ngan mangkuk sekor ni?. udah udah la tu. gi taubatla. anak kaki minum tapi bapak berlagak macam pak lebai. boleh blah!

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .