Berundur lagi 3 tahun, Hasrat Dr. Mahathir bunuh PH



(Utusan) KUALA LUMPUR 28 Sept. - Hasrat Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk berundur daripada jawatan sebagai Perdana Menteri sekurang-kurangnya tiga tahun lagi didakwa akan membunuh Pakatan Harapan (PH).

Timbalan Pengerusi Majlis Penasihat PKR, Dr. Syed Husin Ali berkata, hal itu kerana Presiden partinya, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mempunyai masa yang cukup untuk berkempen dan mengatur sebarang rancangan.

Beliau yang juga bekas Timbalan Presiden PKR berkata, kenyataan Dr. Mahathir dalam satu dialog anjuran Majlis Hubungan Luar di New York kelmarin menyebabkan beliau secara peribadi tidak mempercayai Perdana Menteri Ketujuh itu.

"Kalau Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) baru nak serah (jawatan Perdana Menteri kepada Anwar) itu nak membunuh parti, nak membunuh PH.

"Tak ada masa untuk Anwar berkempen, dia mesti bersedia sekurangnya dua tahun untuk mengatur pelbagai rancangan dan kempen," katanya memetik laporan Malaysiakini, di sini hari ini.

Syed Husin berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Memperingati 50 tahun bekas Yang Dipertua Agung Pas, Dr. Burhanuddin Al-Helmy di Auditorium Fakulti Ekonomi, Universiti Malaya, di sini.

Kelmarin, Dr. Mahathir memberitahu beliau hanya akan berundur sebelum PRU-15 dan mungkin ada tiga tahun paling lama untuknya berbuat demikian.

Di bawah perjanjian antara pemimpin PH, Mahathir perlu menyerahkan kuasa kepada Anwar tetapi tiada tarikh ditetapkan.

Pengerusi Parti Peribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan PH itu berulang kali menegaskan beliau akan mengotakan janji berundur apabila negara kembali pulih dan stabil. - UTUSAN ONLINE

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .