Hadi Awang: Negara dipenuhi penyelewengan, keuntungan minyak dibazir

Kenyataan terbaru Hadi Awang yang dilaporkan di Harakahdaily hari ini sangat sangat mendukacitan. Hadi menuduh Manifesto PRU 12 kerajaan BN menipu rakyat.

Hadi saja membuat kenyataan sebegitu sebagai menutup kelemahan Pakatan Rakyat (PR) yang gagal menunaikan manifesto-manifestonya pada PRU12 yang lepas dengan mengambil peluang kenaikan minyak yang berlaku.

"Buruk atau aib orang suka sangat dia duduk menjaja, kelemahan sendiri nak sorok sangat!"

Pas serta sekutunya PKR dan DAP yang dapat mengambil alih kerjaan negeri Selangor gagal menunaikan janji manis mereka pada PRU12 iaitu:

1. RM100 bagi setiap anak kelahiran Selangor
2. RM 75 untuk anak yang dihantar ke nurseri.
3. RM50 untuk Pra sekolah.
4. RM1000 untuk anak Selangor jika dapat tawaran ke universiti.

Kerajaan negeri Selangor, penuhlah janji janji minimum ini tersebut, baru hendak pandai komen-komen kerajaan persekutuan.

"Minyak merupakan suatu hasil negara yang boleh menguntungkan serta dimanfaatkan dengan sebaiknya"

Ya, memang minyak merupakan perdagangan yang paling menguntungkan, tapi kita kena sedar, hakikatnya minyak PETRONAS akan kering pada 2010! Jangan terlalu harapkan sangat kepada PETRONAS.

Pemuda PAS Wilayah Persekutuan juga katanya, menyarankan agar kerajaan memansuhkan tol-tol di seluruh negara agar ianya tidak membebankan rakyat hingga menyebabkan hasil cukai Petronas dibazirkan untuk menampung kos operasi berganda oleh konsesi yang sedia ada.

Ya, pandai cakap saja, batal ini, batal itu, tutup ini, tutup itu, naik/turun. Ingat keputusan untuk membatalkan, menaikkan sesuatu bukannya boleh diputuskan dengan senang lenang, ia memerlukan kesepakatan ahli-ahli kabinet dan juga memerlukan kajian yang teliti, agar rakyat tidak tertindas.

So, apa yang nak dikatakan kepada PAS, uruslah negeri anda terlebih dahulu, penuhkan janji-janji manis ketika PRU12 yang lepas, baru anda LAYAK untuk mengkritik segala yang dilakukan oleh kerajaan!


Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .