Perhimpunan desak mansuh ISA: PERHIMPUNAN SIA-SIA!

Sambil membawa lilin, kira-kira 1,000 rakyat Malaysia dari semua peringkat umur dan latarbelakang, berjalan sejauh kira-kira empat kilometer dan memgadakan upacara membantah ISA di luar Kem Tahanan Kamunting di Taiping, Perak malam tadi.

Dalam perhimpunan terbesar pernah dianjurkan oleh Gerakan mansuhkan ISA (GMI), mereka membawa kain rentang dan mendesak kerajaan memansuhkan segera undang-undang kejam, Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 dan membebaskan semua tahanan di situ.

Pasukan polis pencegah rusuhan hadir memantau keadaan dan perjalanan lalulintas juga tidak terganggu.

Polis mengadakan beberapa sekatan jalanraya untuk memeriksa kenderaan antara tol plaza Lebuhraya Utara-Selatan di Kamunting dan Changkat Jering, dan sehingga ke kem tahanan tersebut.

Bagaimanapun, ia tidak menjejas dan menghalang orang ramai untuk ke kem tersebut, dengan menaiki kereta, bas, motosikal dan ada yang berjalan kaki.

Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh mengetuai perarakan tersebut yang disertai golongan dewasa hingga kepada kanak-kanak, mulai jam 8 malam, dari SM Teknik Taiping yang terletak berhampiran kem tersebut

Ulasan: Apa yang mereka nk sangat mansuhkan ISA nih, biasalah, ISA banyak digunakan di serata dunia untuk memastikan keamanan, tapi banyak geng pembangkang ni nak ambil kesempatan diatas semua ni, sebab apa, sebab geng diorang ada yang kena sumbat dalam ISA kemunting tu.

ISA tidak dipertikai sangat di Singapura kerana republik tuh menggunakan ISA untuk menangkap sesiapa sahaja yang ingin melawan kerajaan.

Penulis yakin, jika ISA dimansuhkan, kadar jenayah berprofil tinggi pasti akan terjadi. banyak orang akan memainkan isu-isu yang boleh membawa ketidaktenteraman dinegara kita.

P/s: NANTI KALAU PAKATAN RAKYAT JADI KERAJAAN PUSAT, PERCAYALAH, SETIAUSAHA PARTI KOMUNIS MALAYA, CHIN PENG MESTI DAPAT MASOK DALAM MALAYSIA BALIK.

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .