Kenapa DAP sibuk-sibuk?


Setelah Isu Muzakarah UMNO-PAS hangat dibicarakan, ada sebelah pihak (PAS) menolak muzakarah dan mahu menggantikan muzakarah tersebut kepada muqabalah, dan ada sebelah pihak lagi menyokong muzakarah tersebut demi masa depan umat melayu dan syiar islam di Malaysia.

Pada mulanya mursyidul am menolak sekeras-kerasnya muzakarah tersebut, akhirnya Nik Aziz mengeluarkan formula baru untuk masa depan Umat Melayu dan agama Islam di Malaysia dengan mencadangkan untuk membubarkan UMNO dan PAS, dan seterusnya menggantikan dengan parti baru.

Niat murni Nik Aziz tersebut tidak mendapat sambutan didalam PAS mahupun UMNO. Melayu tidak memerlukan parti baru, persefakatan antara kedua-dua parti memadai untuk memantapkan ketuanan Melayu di Malaysia.

Apabila isu ini makin lama makin panas diperkatakan, muncul pihak ketiga, DAP yang mempersoalkan muzakarah UMNO-PAS yang diadakan dan harimau tua mereka iaitu Uncle Karpal Singh mula meragui status PAS dalam PR. Ternyata, terdapat keretakan yang parah didalam PR.

Kenapa DAP bising dan sangsi akan kredibiliti PAS dalam PR?
Kenapa DAP mempertikaikan tindakan PAS bermuzakarah dengan UMNO?
Adakah PAS akan terkeluar dari Pakatan Rakyat??

Tunggu adegan seterusnya..

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .