Lim Kit Siang: Melayu tidak tertindas

Penulis ada mengikuti perbahasan di dewan rakyat baru-baru ini. MP dari Ipoh Timur, Lim Kit Siang ada bertanya kepada menteri dan ahli parlimen lain, adakah orang melayu sekarang ditindas?

Berikut adalah jawapan dan ulasan penulis:

  • Jika kita singkap balik exco Pulau Pinang, pembaca boleh melihat ahli exco kerajaan negeri Pakatan Rakyat sekarang dengan Barisan Nasional.
Dulu, bawah ketua menteri Dr. Koh

Melayu BN = 5
Cina BN = 6
India BN = 1


Sekarang, bawah pemerintahan Guan Eng

Melayu PKR = 2
Cina DAP = 7
Cina PKR = 1
India DAP = 1


Dulu exco Melayu BN = 5 sekarang PR = 2
Dimanakah ketuanan Melayu?

Berapa kerat orang Melayu Islam yang berada didalam exco kerajaan negeri Guan Eng? Lihat betapa bodohnya Melayu (orang Melayu PKR dan PAS & pengundi) ditindas dan diperbodohkan oleh DAP kafir harbi yang hanya mahu memperalat mereka untuk merealisasikan matlamat "Malaysian Malaysia"

  • Exco BN dulu mempunyai kesepakatan untuk melakukan sesebuah perkara. Dalam BN, setiap usul dan tindakan dari kerajaan akan dibincang dan dilaksanakan tanpa sebarang masalah dan tidak menyentuh mana-mana sensitiviti kaum di Malaysia.
  • Sekarang, kerajaan Pakatan Rakyat yang mendakwa mereka lebih baik dari kerajaan BN sesuka hati mengeluarkan cadangan bodoh seperti kemasukan 10% non bumi kedalam UiTM tanpa memikirkan sensitiviti orang Melayu yang sekarang ini kian lama, kian terlondeh oleh pemimpin-pemimpin didakwa "bersih", "pembela melayu", "tidak kroni" dan lain-lain lagi.
Jika kita pergi ke negeri Perak pula, ketidakseimbangan exco didalam kabinet negeri amat ketara sekali.

Cina DAP dan PKR = 6
Melayu PAS dan PKR = 4
India DAP = 1

Dimana ketuanan Melayu negeri Perak? Jika kita singkap kembali "sumbangan" Pakatan Rakyat Negeri Perak:
  • Kerajaan negeri memberikan hak milik tanah kepada penduduk kampung baru selama 999 tahun yang majoriti penduduknya cina.
  • Kenapa penduduk kampung Melayu diberikan hak milik tanah selama 99 tahun sahaja? Dimanakah keADILan??
Inilah sumbangan kerajaan negeri Pakatan Rakyat negeri Pulau Pinang dan Perak yang kononnya membela nasib orang Melayu dan agama Islam. Adakah mereka akan melaksanakan syiar Islam yang dilaksanakan oleh kerajaan sekarang apabila mereka memerintah kelask? Dalam kerajaan negeri pun mereka dah tunjuk belang, apatah lagi apabila mereka bergelar kerajaan persekutuan nanti?

Ya.. tak lupa juga kepada penyokong PAS, tahniah kerana anda dan pemimpin anda ditunggang oleh kerajaan Pakatan Rakyat. Nampaknya, PAS telah menjadi kuda padi DAP dan PKR yang dicucuk hidung dan diliwat duburnya.. tahniah.. HADI AWANG NAK JADI PM?? LANGKAH MAYAT ANWAR DULU!

Fikir-fikirkan!

Posted in , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Lim Kit Siang: Melayu tidak tertindas

  1. Entahlah... nak marah bangsa kita jugak. Tapi tak marah tak ada otak...

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .