Macam - Macam

Minyak sekitar AS$60 setong, pasaran saham merosot

KUALA LUMPUR 23 Okt. - Harga minyak mentah dunia terus diniaga di bawah paras AS$70 setong dengan komoditi itu berada di paras AS$64.92 (RM230.46) setong dalam dagangannya di pasaran Asia.

Kontrak hadapan minyak mentah bermutu tinggi New York semalam diniagakan di paras terendah sejak Jun tahun lalu apabila ditutup pada paras AS$66.20 (RM235.01) setong.

Menurut laporan agensi berita AFP, harga minyak yang lebih rendah disebabkan Iran, anggota utama Pertubuhan Negara-negara Pengeksport Petroleum (OPEC) mendesak pengurangan pengeluaran menjelang mesyuarat pertubuhan itu di Vienna. Baca lagi..

Pewaris Melayu kata:
Alhamdulillah.. Mungkin harga minyak di Malaysia akan diturunkan dari semasa ke semasa.. Dapatlah kita menghirup nafas lega sedikit. Kalau dulu, harga minyak yang melambung tinggi memberi kesan kepada semua pihak. Adakah harga barang sudah turun sejak kerajaan menurunkan harga minyak pada awal bulan lepas?

Bina masjid Cina di Kuala Lumpur

KUALA LUMPUR 23 Okt. – Ahli Parlimen pembangkang, Zulkifli Noordin (PKR-Kulim/Bandar Baharu) hari ini mencadangkan agar kerajaan membina sebuah masjid Cina di pusat bandar Kuala Lumpur dengan segala aktivitinya termasuk kuliah dan khutbah Jumaat disampaikan dalam bahasa Mandarin.

Menurutnya, masjid seperti itu yang terdapat di Surabaya, Indonesia iaitu Masjid Cheng Ho yang dibina khas untuk masyarakat Cina Islam, haruslah dibina mengikut senibina Cina. Baca lagi..

Pewaris Melayu kata:
Bagus juga cadangan Pakcik Zul ni. Baik. Boleh dipertimbangkan. Mungkin pada masa hadapan, lebih ramai lagi orang bukan Islam akan memeluk agama Islam. Adakah cadangan ini akan ditentang oleh Anwar Ibrahim, selaku boss besar dalam PKR? Adakah DAP akan bersetuju dengan cadangan Zul Nordin?

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Macam - Macam

  1. DAP nak setuju cadangan ni? DAP tu kankah anti islam encik? mana dia mau? DSAI tu, hmm.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .