Tak ada adab!

Hari raya aidilfitri merupakan hari mulia yang diraikan oleh orang Melayu dan Islam di Malaysia. Sudah 50 tahun kita meraikan bersama-sama, Melayu-Cina-India meraikan bersama-sama. Kenapa tahun ke 51 ini banyak sangat masalah "perkauman"?

 Dalam kejadian berkenaan, kelmarin, kira-kira 800 penyokong Hindraf dengan berpakaian kemeja-T jingga beratur seawal jam 11 pagi bersama ribuan pengunjung lain untuk bersalam dengan Abdullah dan menyerahkan kad ucapan Aidilfitri. Kira-kira 20 penyokong Hindraf berkesempatan menemui Abdullah dan seorang kanak-kanak, Vwaishhnnavi, yang juga anak perempuan Pengerusi Hindraf, W Waythamoorthy, menyerahkan kad ucapan Aidilfitri kepada Abdullah.

Keadaan menjadi kecoh seketika apabila mereka dihalang memasuki dewan jamuan di aras empat PWTC dan mula melaungkan rasa tidak puas hati kerana menunggu terlalu lama untuk bertemu Perdana Menteri. Bagaimanapun, campur tangan polis berjaya mengawal keadaan.
Lagi..

Tanpa mempedulikan peraturan, mereka bertindak mendahului barisan pengunjung lain yang sudahpun beratur untuk memasuki dewan sejak pukul 10 pagi. Walaupun timbul kekecohan, mereka dibenarkan memasuki dewan atas semangat hari raya.

Menurut saksi, kumpulan itu mula memotong barisan orang ramai menjelang tengah hari untuk menyerahkan patung beruang dan kad hari raya yang mereka dakwa mengandungi 300 tandatangan bagi mendesak pembebasan pemimpin Hindraf yang ditahan di bawah ISA.

Sementara itu, The Star Online memetik kenyataan K. Shanti, isteri kepada Pengerusi Hindraf, P. Waythamoorthy bahawa isi kandungan kad raya yang diserahkan meminta Perdana Menteri membebaskan beberapa pemimpin Hindraf yang ditahan di bawah ISA. Lagi..

HINDRAF..HINDRAF..HINDRAF..HINDRAF.. Tak habis habis buat kecoh..
Lepas Melayu mengamuk (BUKIT BENDERA), Cina pula (KOK) .. Lepas kes orang Cina selesai, orang India pula buat hal (HINDRAF)..

Malaysia! Oh Tanah Airku!

Posted in , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

7 Responses to Tak ada adab!

  1. Tindakan harus di ambil sekarang.

    Lain kali bila PM solat Jumaat pun mungkin juga di serbu si beruk2 Klingdraf ini.

    Sila ke sini.

    BalasPadam
  2. dah terbukti HINDRAF ni saja nak buat kecoh tapi kecian kat budak-budak dan kaum ibu yang menjadi benteng mereka..... TAK PATUT

    BalasPadam
  3. saya berpendapat seelok2nya biar ada bantahan besar2an dari org Melayu terutamanya NGO2 Melayu/Islam..mereka ini sudah tahap melampau. mereka sudah sampai ke tahap menjolok sarang tebuan!!

    inilah malangnya kita apabila kepimpinan lemah..perkara ini tidak berlakku di zaman tun dr M :(

    BalasPadam
  4. "Adakah anda akan membenarkan kumpulan manusia seperti ini yang bakal mencorakkan politik Malaysia pada masa depan?"GuruBashid

    BalasPadam
  5. kenapa bangsa lain dah mula kurang ajar?sebab ada melayu bangang yang menyokong diorang.sapa melayu banganag tu?PKR la sapa lagi..

    BalasPadam
  6. memang wajar dikenakan isa..ada dalam you tube cina dan india bangang tuduh umno hunus keris masa perhimpunan agong umno untuk menikam orang cina dan india..tuduhan tu satu fitnah dan menghasut..patutnya org dalam video tu pun kene isa.
    dah tu ada lagi india kononnya mangsa perkauman.dia kata dia tengah sembahyang kat kuil datang budak melayu terus tetak tangan dia.dia cakap dia dah tak sanggup duduk malaysia,ingat nak balik india nak mulakan hidup baru.
    haha..bodoh sial.orang india pun diorang seludup masuk malaysia..pasal kat inida tak cukup makan.kalau tak percaya pegi masuk estet2,dah bersepah india takde permit kat dalam estet tu.ntah2 tu cara nak meramaikan lagi india kat malaysia nih.patutla kalau operasi PATI dari indon, orang india ni yang ramai jadi rela nak halau indon2 tu..sebab diorang anggap indon tu melayu.
    kalau cina plak kat bengkel2,kedai aksesori.dah bersepah cina tanah besar kat malaysia nih.
    jadi mari kita nasihatkan belia2 kita terutama yang lelaki hargailah nyawa..jgn jadi mat rempat yang akhirnya mati katak kat atas jalan. jangan mengurangkan kuantiti hero2 melayu kat malaysia nih..

    BalasPadam
  7. Tak kenal di Untung. Kaduk Naik Junjung. Mana-mana Bangsa yang merasa diri mereka di sisih di Tanah Melayu ni, boleh dihantar balik ke negara asal. Bersyukurlah dengan rezeki dan kemakmuran yang telah disediakan di Tanah melayu ni......

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .