PKR : Parti perjuangan yang kecewa

Ada apa dengan Parti Keadilan Rakyat? Apa yang istimewa dengan parti yang berusia baru sepuluh tahun itu? Apa yang diperjuangkan oleh parti tersebut? Secara umumnya, PKR merupakan parti serpihan yang wujud setelah kejatuhan Anwar Ibrahim pada tahun 1998 yang pada ketika itu berjawatan Timbalan Perdana Menteri.


Tidak ada apa yang istimewa dalam PKR. PKR merupakan parti orang kecewa dalam persada politik tanah air. Lihatlah siapa yang menyertai PKR, ternyata individu yang mana menyertai parti itu mempunyai masalah peribadi dengan parti lama, tidak dapat mempertahankan jawatan, kurang sokongan ataupun mempunyai agenda tersendiri dan tidak ikhlas dalam perjuangan.


Terbaru, Datuk Chu Jui Meng menyertai PKR dan seterusnya bekas setiausha agung MIC, S.Subramaniam pula menyertai PKR. Ternyata mereka mempunyai agenda peribadi sendiri setelah kecewa dengan parti masing - masing.


PKR juga boleh dilabel sebagai PARTI TONG SAMPAH. Logiknya, kalau ahli Umno yang mempunyai masalah dan dituduh rasuah dan istihar keluar dari partinya, parti mana yang akan mengambil ahli Umno yang rasuah tersebut? PKR sahajalah kan?


Biasalah, politik memang kotor. Tuhan suruh cari makan ikut jalan depan, ada saja yang "sedap main" jalan belakang. Tak kisahla, asalkan masing - masing dapat nikmat, dapat raih kekayaan dan dapat kembungkan perut masing - masing. 


Umno dituduh rasuah, tetapi rasuah dalam parti mereka tak pernah disentuh, malahan ditutup lagi. Bak kata orang tua - tua, mana boleh kita nak tutup bangkai gajah. Lama - lama bau busuk juga.


Ok, selamat berkhidmat dengan parti tong sampah wahai orang - orang yang kecewa. Lawan tetap lawan? Haktuih!

Posted in , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to PKR : Parti perjuangan yang kecewa

  1. Setuju sangat dengan pandangan Bro!
    Salam ziarah.

    Jom lawat blog Ekeng A/L Etong:-
    http://cicittoknadoq.blogspot.com

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .