Berilah peluang kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah!

Salam to all,

Setiap kali penulis bersembang dengan kawan yang pro-PR, itulah ayat yang kerap mereka ungkapkan.

Berilah peluang.. Berilah peluang kepada pembangkang untuk memerintah kerajaan persekutuan. Kalau lepas PRU 13 nanti pembangkang tak okey, kita tukar pulak. Bagi pembangkang peluang.

Penulis bosan dengan ayat ini.

Manakan tidak, peluang apa yang nak diberi kepada si pembangkang? Tak cukupkah peluang yang diberi rakyat kepada mereka untuk mentadbir kerajaan negeri Perak (tak sampai setahun), Kedah, Selangor, Pulau Pinang dan juga Kelantan?

Come on la, kalau kerajaan negeri pun tak reti nak mentadbir tak payah nak mimpilah pembangkang nak jadi kerajaan persekutuan!

Pembangkang siang malam berceramah memburukkan kerajaan UMNO-BN dan menghasut rakyat membenci kerajaan yang ditadbir Najib. mereka berpolitik tak henti henti sehinggakan air di Kelantan ada masalah, sampah di negeri Selangor tak dikutip dan bermacam - macam lagi masalah sepanjang pemerintahan mereka di 4 negeri tersebut.

Pi mai pi mai salahkan Umno, pi mai pi mai konspirasi Umno. Agenda Najib dsb.

Dalam masa Najib menunaikan janji janji BN yang dijanji pada PRU12 lepas, buat kerja gila - gila habaq kat hang tetapi pembangkang disebaliknya!

5 tahun merupakan satu tempoh yang amat amat amat panjang bagi menukar kerajaan yang kita tidak suka. Jika diberika peluang kepada pakatan pembangkang menerajui Malaysia dan banyak bencana yang berlaku semasa pemerintahan mereka yang tidak sampai 5 tahun, adakah rakyat kena menunggu selama 5 tahun dan menderita?

Tukar kerajaan bukan senang seperti tukar baju. Ia melibatkan maruah negara dan masa depan anak bangsa!

Say no to Pakatan Rakyat!
Pemimpin khianat wajib ditentang!



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Berilah peluang kepada Pakatan Rakyat untuk memerintah!

  1. Sekiranya Kerajaan hari ini bertukar, Politik di Malaysia akan menerima masalah yang sama seperti negara negara serantau. Butakah mata kita nak menerima PKR?

    Seburuk buruk DAP dan PAS dahulu kala adalah lebih baik dari PKR. DAP memiliki keupayaan sendiri untuk menang di kesemua bandar bandar besar tanpa PKR. PAS akan berdiri dengan sendiri tanpa PKR jika berbalik kepada pegangan ISLAM sebagai salah satu cara hidup.

    Walaubagaimana pun UMNO dan seluruh jentera BN akan menang di setiap Piliharaya sekiranya transformasi yang diunjurkan dibuat secara ikhlas. UMNO harus melupakan sikap "orang lama perlu berkuasa", pilihan di akar umbi harus mementingkan tahap pendidikan serta pengalaman dan individu yang tiada bermasalah. Penyokong akar umbi harus melupakan undian untuk kesenangan sendiri.

    Perisik Luar.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .