UMNO memang anti Islam sebab runtuh surau gantikan dengan masjid! Pas pembela Islam runtuhkan surau dan gantikan dengan shopping complex!

Salam to all,


Sakit hati penulis baca tulisan Idris Ahmad di Harakahdaily Online, sebagai jawapan kepada 7 sebab kenapa rakyat kena pilih UMNO dan Barisan Nasional oleh  YAB Perdana Menteri semasa ulangtahun UMNO ke 66 di Stadium Nasional Bukit Jalil tempoh hari. 


Perenggan yang amat menyakitkan hati ialah : 


Ketiga, apakah Umno hendak diharap jaga agama?. Siapa yang runtuh masjid Bujal? Runtuh surau kampung Berembang Ampang, tutup surau Jubli Perak  Bangi, tutup surau al-Rahmah Seksyen 8 Shah Alam, Tutup Surau Puchong Perdana? Bukankah ini  angkara Umno?. Kalau tempat suci umat Islam pun Umno tidak boleh diharap. Bagaiaman hendak harap Umno menjaga Islam yang lebih besar.
Kepala hotak hang Idris! 


Sejak dari 20 tahun dahulu Pas dapat tadbir Kelantan sampai harini Nik Aziz mengaku hangpa baru bina berapa butir masjid je dinegeri Kelantan, macam tu ke gaya pejuang agama


Dari dulu sampai sekarang, ISLAM, ISLAM, ISLAM hanya dibibir tapi perlaksanaannya tiada! Sejak Pas kawan dengan DAP dan PKR dalam Pakatan, Pas hanya ikut saja telunjuk orang lain sampai sanggup nak runtuh surau warisan untuk meneruskan tapak projek pusat beli belah! 


Apa ni Pas!!


Madrasah Salihiah, Kanchut di sini, yang dipertahankan waris-waris pemilik asal tapak madrasah itu, akan dirobohkan dalam masa terdekat bagi memberi laluan pembinaan kompleks perniagaan Aman Central bernilai RM500 juta.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak perobohan madrasah itu akan terus dilakukan kerana warisnya hanya memfailkan injunksi yang mempertikai penjualan tanah wakaf tersebut.

"Majlis Agama Islam Kedah (MAIK) sebagai pemegang amanah wakaf telah menerima pampasan lebih RM1.4 juta. Kita akan teruskan rancangan merobohkan madrasah ini walaupun warisnya memfailkan semula injunksi.

"Sebuah surau yang memuatkan hampir 400 orang akan dibina sebagai ganti di samping tapak baru masih dicari bagi membina semula madrasah tersebut," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco kerajaan negeri di Wisma Darul Aman di sini, hari ini.



Pewaris Melayu kata : Campak buang la serban membusut dan janggut yang panjang tu. Simpan janggut dan lilit serban konon nak claim Islam dan warak tapi kata kat orang 2x5 sahaja. Depa lagi teruk!

Posted in , , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

2 Responses to UMNO memang anti Islam sebab runtuh surau gantikan dengan masjid! Pas pembela Islam runtuhkan surau dan gantikan dengan shopping complex!

  1. woi pukimak.haramjadah.setan.laknatullah.hang pi tengok youtube macamana sahabat neraka jahanam hang dan konco konco nya meruntuhkan masjid bujal di terengganu.tu sebab orang kata hangpa ni kapiaq.rumah allah pun hangpa runtuhkan.bala dah sampai untuk kapiaq laknatullah.biaq runtuh semua binaan hangpa.

    BalasPadam
  2. xpayah nak jadi beruk najib la.. ade otak xboleh pk.. sama mcm lembu.. yg bezanye dgn lembu tggl mkn rumbut je lgi..

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .