SPRM serbu kediaman Isa

KOTA BHARU 15 Ogos - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan pihaknya membuat serbuan terhadap kediaman Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad di Selangor malam ini.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Dzulkilfi Ahmad berkata, serbuan tersebut merupakan proses biasa yang dilakukan pihaknya sebagai tindakan susulan terhadap penahanan seseorang individu.

"Serbuan ini dibuat supaya kita dapat membuat semakan terhadap dokumen yang disimpan di rumah beliau. Ini merupakan satu proses biasa oleh SPRM, bukan luar biasa," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menyaksikan Majlis Menandatangani 'Ikrar Bebas Rasuah' (IBR) Badan Bukan Kerajaan (NGO) dan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) di sini hari ini.

SPRM menahan bekas Mohd Isa hari ini bagi membantu siasatan berhubung isu pembelian dua buah hotel di London dan Kuching, Sarawak oleh Felda Investment Corporation (FIC).

Dzulkifli bagaimanapun enggan mengulas kemungkinan terdapat penahanan susulan individu lain termasuk isteri Mohd. Isa dalam masa terdekat.

Mengenai rancangan SPRM untuk membuat rayuan berhubung pembatalan reman ke atas Exco Pulau Pinang, Phee Boon Poh, Dzulkifli berkata, Pejabat Peguam Negara bersetuju memfailkan rayuan tersebut sama ada esok atau lusa. - UTUSAN ONLINE

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .