Baru jadi pembangkang 4 bulan sudah lari, sindir Zahid



(Malaysiakini) Mereka yang meninggalkan Umno ketika parti itu sedang dalam kepayahan tidak mempunyai daya tahan dalam berjuang, kata Presiden Umno Datuk Seri Zahid Hamidi.

Sebaliknya, kata Zahid, mereka hanya menyertai parti untuk jawatan dan manfaat.

Dalam sesi Facebook Live dengan Umno Online hari ini, Zahid turut menyindir pemimpin Umno yang pernah berjanji untuk berjuang "sehingga ke titisan darah terakhir".

"Sebelum ini mereka ada jawatan dan ditawarkan pelbagai kelebihan. Kini selepas (Umno) kalah, mereka tidak cakap tentang kelemahan mereka sendiri, mereka salahkan pimpinan parti.

"Kerajaan hari ini, sesetengah mereka pernah menjadi pembangkang selama 20 tahun, dan kini mereka berkuasa. Pemimpin mereka mempunyai daya tahan.

"Kita (Umno) adalah kerajaan menanti. Kita menjadi pembangkang bukan empat tahun, baru empat bulan. Daya tahan ini, kenapa terhakis terlalu cepat?

"Kalau dulu dalam Umno, mereka kata akan berjuang sehingga titisan darah terakhir. Tapi tidak satu titik darah pun yang jatuh, kenapa lari?" katanya.

Zahid menambah bahawa terdapat dua kategori orang dalam Umno.

"Kategori itu adalah 'orang Umno' dan 'ahli Umno'. Orang Umno tidak akan pernah tinggalkan parti walau apapun yang terjadi, namun ahli Umno akan meninggalkan parti mengikut jawatan dan manfaat yang diberikan kepada mereka," katanya tanpa menyebutkan nama tertentu.

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .