Ekoran kenyataan "bekas diktator", Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar diserang

Nurul Izzah tidak patut komen negatif terhadap Dr. Mahathir

KUALA LUMPUR 26 Mac - Anggota Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar tidak sepatutnya mengeluarkan komen tidak baik terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad, apatah lagi menerusi wawancara media Singapura The Straits Times pada Jumaat lepas.


Setiausaha Politik Perdana Menteri Abu Bakar Yahya berkata Nurul Izzah yang arif dalam arena politik, masih belum cukup matang, tidak rasional serta emosi dalam memahami pendirian Dr Mahathir serta kerajaan.


"Apa yang dilakukan oleh perdana menteri dan kerajaan ketika ini tidak harus dilihat secara peribadi oleh Nurul Izzah, sebaliknya perlu dilihat secara menyeluruh demi kepentingan rakyat dan negara.


"Sebagai seorang daripada anggota parlimen dan bekas Naib Presiden PKR, saya yakin Nurul Izzah tidak lupa bahawa kedudukan Dr Mahathir sebagai perdana menteri adalah keputusan sebulat suara majlis pimpinan Pakatan Harapan (PH), manakala segala keputusan membabitkan hal ehwal pentadbiran kerajaan diputuskan bersama oleh jemaah menteri," katanya dalam kenyataan, malam tadi.



"Saya juga percaya Nurul Izzah faham serta akui bahawa tanpa YAB Tun, mustahil PH menang PRU14 serta mampu membentuk kerajaan pada hari ini," katanya.


Media sebelum ini melaporkan, ketika wawancaranya bersama akhbar Singapura, The Straits Times, Nurul Izzah meluahkan rasa kecewanya dengan kerajaan PH yang gagal menunaikan janji dan gagal menggerakkan agenda reformasi sepertimana sepatutnya selain meluahkan isi hati beliau yang beliau sukar bekerja dengan Dr Mahathir. - BERNAMA


Saya pun kecewa dengan mereka – PM

ALOR SETAR 25 Mac - Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini membalas kenyataan Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar yang menzahirkan rasa kecewa dengan prestasi kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Secara ringkas, Perdana Menteri ketika menjawab soalan me­ngenainya berkata, biarlah orang hendak kecewa kerana beliau juga merasai situasi yang sama.
“Takpalah banyak orang kecewa, saya pun kecewa dengan diorang (mereka),” demikian reaksi ringkas Dr. Mahathir ketika ditemui selepas menyampaikan ama­nat khas Perdana Menteri kepada penjawat awam Kedah di Wisma Darul Aman di sini, hari ini.
Dalam wawancaranya bersama akhbar Singapura, The Straits Times, Nurul Izzah meluahkan rasa kecewanya terhadap kerajaan PH yang gagal menunaikan janji dan gagal mengge­rakkan agenda reformasi seperti sepatutnya.

“Perlu bekerja dengan bekas diktator yang telah menyebabkan pelbagai kerosakan, bukan sahaja dalam hidup (keluarga) kami bahkan kepada sistem (pemerintahan negara), ia bukan mudah.

“Saya betul-betul mahu (usaha) mengangkat agenda reformasi menjadi fokus utama kami,” kata anak sulung Datuk Seri Anwar Ibrahim itu dalam wawancara tersebut.

Dalam wawancara itu, Nurul Izzah turut mengumumkan hasratnya untuk tidak lagi bertan­ding dalam pilihan raya selepas penggalnya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh tamat setelah meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) setelah tidak bersetuju dengan kenya­taan Dr. Mahathir yang mahu mengekalkan Datuk Seri Ronald Kiandee sebagai Pengerusi PAC.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai tindakan ahli PAC dari kalangan Ahli Parlimen pembangkang meletakkan jawatan berkuat kuasa serta-merta, Dr. Mahathir secara ringkas berkata, terpulang kepada mereka untuk bertindak demikian.

“Takpalah mereka nak letak jawatan, letaklah, itu mereka punya hal,” kata Pengerusi PH itu.

Posted in , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

2 Responses to Ekoran kenyataan "bekas diktator", Ahli Parlimen Permatang Pauh, Nurul Izzah Anwar diserang

  1. Tak payah MENYAMAQah si BETINA JALANG PariakR-PENJILAT DAP BANGKAI BABI homo jijik ZIONIS ISrael ni!! Tgk. BAPA DIKTATOR dia, si anwaq PARIA HOMO-PENJILAT DUB*Q guan eng/kit siang, yg. lagi DAJAL dr. madey PARIA ni- yg. nak HAPUSkan habis2an HAK BUMIPUTERA kita pula, yg. diLINDUNGI oleh UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 kita! Lihat di -

    1. https://wrlr.blogspot.com/2019/03/anwar-tolak-agenda-ekonomi-berasaskan.html

    MENYAMPAH betul aku si BAPA SYAITAN segala HOMO, anwaq PARIA HOMO anak beranak ni, yg. mana Anwaq HOMO ni pikiaq dia RAJA kat NEGARA ISLAM kita ni!! Anwaq HOMO ni dan keluarga PENYAMAQ dia ni mmg. EJEN2 CIA/MOSSAD-SOROS! Lihat di -

    1. http://landdestroyer.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html

    US vs China: US-Backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government

    Tony Cartalucci

    Land Destroyer
    August 24, 2015;

    2. https://williamblum.org/chapters/rogue-state/trojan-horse-the-national-endowment-for-democracy

    Trojan Horse: The National Endowment for Democracy: This is a chapter from Rogue State: A Guide to the World’s Only Superpower

    by William Blum ;

    3. https://www.globalresearch.ca/the-national-endowment-for-democracy-ned-is-now-officially-undesirable-in-russia/5468215

    The National Endowment for Democracy (NED) is Now Officially “Undesirable” in Russia,

    By F. William Engdahl

    Global Research
    August 10, 2015;

    4. https://journal-neo.org/2018/09/02/washington-post-covers-up-us-meddling-in-malaysia/

    Washington Post Covers Up US Meddling in Malaysia

    Tony Cartalucci

    New Eastern Outlook
    02.09.18;

    Kalau si anwaq PARIA HOMO ni jadi PM - aku harap ALLAH SWT jatuhkan BALA kat NEGARA ISLAM kita ni dgn. BANJIR/GEMPABUMI BESAQ, biaq MAMPOS puaka2 HOMO laknat-ANJING2 BARUA PENJAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH DAP KULIT BABI homo jijik ZIONIS-EJEN2 ISrael KULIT BABI ni dan si JANTAN2 Islam/Melayu HOMO DAYUS dr. PariaKR HOMO/AmanahBANGKAI HOMO(terutamanya PENYAMAQ2 anwaq HOMO dan mujahid HOMO)!!

    (Tok Terkedu)

    BalasPadam
  2. *Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal/Pribumi Melayu Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Peoples Liberation Group).

    Motto: Berjuang untuk KEMERDEKAAN Bangsa Orang Asal/Pribumi Melayu Malaysia dari Penjajahan Parti Anti-Islam/Anti-Melayu DAP, yang amat rasis, ganas dan rakus (Fighting for the LIBERATION of Malaysian Indigenous Malay Peoples from the Anti-Islam/Anti-Malay DAP Party, which is extremely racist, violent and greedy)

    Nota: Sesiapa dari bangsa Orang Asal/Pribumi MELAYU, yg. dari pelbagai suku kaum atau etnik, cthnya suku kaum Jawa, Bugis, Melanau, Sulu, Irranun, Cagayan, Bajau, Minang, Melayu Brunei, Obiyan dan sbgnya, dari seluruh Malaysia, yg. ingin menyertai kumpulan kami atau ingin dana utk. Berdemo, termasuk PELAJAR2 di UNIVERSITI2 AWAM/SWASTA, termsuk dengan POSTER2 BADUT sebenar dlm. KES2 RASUAH/ROMPAKAN guan eng/mahathir/kit siang/mazlee/anwar dsbnya, serta dana utk. tambang pengangkutan, sila hubungi kami, di Pn. Noor Brenner, di – jhm4614@gmail.com

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .