Anwar menikus lagi memilih kandang sendiri

Why should i be charge , for what ….they have gone to one month of fishing expeditions and they didn’t got any fish …….kata Anwar Ibrahim. Bukan mereka tidak dapat tangkap ikan sebenarnya, ikan itu sendiri tahu bahawa ikan itu telah pun terperangkap dan tunggu ditarik ke darat sahaja. Malah masa membuat kenyataan itu , ikan itu juga sudah terasa bahawa dia sudah termakan kail.

Inilah sebenarnya senjata terakhir untuk Anwar melepaskan diri dan ini juga telah dirancang bersama dengan isteri tersayang dan Wan Azizah terpaksa melepaskan jawatan dalam keadaan yang kelam kabut bagi membantu menyelamatkan suami dari didakwa kelak . Sebenarnya , pihak berkuasa tidak ada mengumumkan apa-apa lagi, cuma kertas siasatan terhadap Anwar Ibrahim telah selesai dan diserahkan kepada Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya.

Anwar bagaikan sudah tahu apa yang akan terjadi setelah surat ini diserahkan kepada peguam negara lantas tergesa-gesa mengumumkan perletakan jawatan Wan Azizah untuk memberikan laluan kepada suaminya untuk bertanding di Permatang Pauh. Surat peletakan jawatan tersebut telah dihantar kepada Speaker Dewan Rakyat hari ini. Wan Azizah menang besar dengan majoriti 13,388 dalam PRU12. Dalam pilihanraya 2004, Wan Azizah menang tipis dengan majoriti 590 undi. Sebelum ini, Anwar sebut nak bertanding di Kulim Bandar Baharu, Bandar Tun Razak, Lembah Pantai dan Kuala Kangsar.

Sekiranya peguam negara memutuskan Anwar perlu di dakwa, mereka akan menggunakan isu bahawa kerajaan sengaja mahu menghalang beliau untuk bertanding pada pilihanraya kecil di Permatang Pauh nanti. Anwar mahu membakar kemarahan rakyat dan akan berlindung dan berperisaikan pengaruh politik untuk menyelamatkan diri dari di dakwa. Anwar terlalu takut pada kali ini untuk menghadapi dan berhadapan dengan perbicaraan mengenai isu liwat yang telah dibuat oleh bekas PEMBANTU KHAS beliau sendiri.

Anwar yang sebelum ini mengintai Kulim Bandar dan Bandar Tun Razak sebenarnya hanyalah wayang kulit semata-mata kerana mahu membuktikan bahawa beliau boleh bertanding di mana-mana sahaja. tetapi hakikat sebenarnya Anwar bukan lah anak jantan seperti yang dikatakan oleh Datuk Noh Omar. Anwar terpaksa bertanding dikubu kuat nya kerana takut kalah. Jika beliau benar-benar berani mengapa beliau tidak meminta Menteri Besar Selangor mengosongkan kerusi Parlimen dan Azizah juga akan terselamat dan ianya tidak akan memberikan sebarang kesan kepada Menteri Besar Selangor kerana Tan Sri Khalid masih mepunyai kerusi DUN bagi membolehkan beliau menjadi Menteri Besar.

Menurut Datuk Syed Hamid , Menteri dalam negeri berkata seolah-olah ada perbicaraan menerusi media jika wartawan terus malaporkan mengenai kes ini sedang pihak berkuasa tidak pun mengambil semua laporan lagi. Biarlah ia melalui proses penyiasatan oleh pihak berkuasa, Anwar tidak lagi bersalah dan tidak lagi didakwa selagi dia tidak di dakwa dan tidak didapati bersalah.

Posted in , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

11 Responses to Anwar menikus lagi memilih kandang sendiri

  1. Jom wujudkan Solidariti Bloggers Benamkan Anwar di Permatang Pauh

    e-mail: perakbangkit@yahoo.com

    BalasPadam
  2. JUMLAH USUL MENYANGGAH ABDULLAH MAKIN BERTAMBAH

    Walaupun ada satu cawangan UMNO di pendalaman Sabah telah diganggu-gugat polis minggu lalu, jumlah cawangan UMNO di seluruh negara yang berani meluluskan usul mendesak bahagian masing-masing supaya tidak mencalonkan semula Datuk Seri Abdullah Ahmad Baadawi ke jawatan Presiden UMNO dalam pemilihan pucuk pimpinan tertinggi parti Disember 2008, kini meningkat kepada 70.

    Berikut adalah nama cawangan yang meluluskan usul masing-masing hari ini, semalam dan baru-baru ini.

    Menurut BERNAMA, UMNO Cawangan Stulang Laut dan UMNO Cawangan Permas Jaya di Johor Bahru, Johor, semalam mencadangkan bahagiannya mencalonkan Tan Sri Muhyiddin sebagai Presiden UMNO.

    Menurut Blogger Hairul, UMNO Cawangan Taman Cahaya, Bahagian Pandan, Selangor, yang bersidang pada 16 Julai 2008, mengusulkan UMNO Bahagian Pandan mencalonkan Tengku Razaleigh Hamzah ke jawatan Presiden UMNO dan Muhyiddin ke jawatan Timbalan Presiden UMNO.
    Hari ini, cawangan saya sendiri - Cawangan Danasari - meluluskan usul dengan sebulat suara, mendesak UMNO Bahagian Parit Sulong, Johor, mencalonkan Datuk Seri Najib Tun Razak ke jawatan Presiden UMNO dan Muhyiddin selaku Timbalan Presiden UMNO.

    Pemimpin UMNO pun bencikan UMNO-

    UMNO sudah gila

    BalasPadam
  3. Hasil kajian – Voter Opinion Poll – oleh Merdeka Center yang diumumkan baru-baru ini seolah-olah membuktikan bahawa kepimpinan tertinggi Malaysia mutakhir ini sedang dilanda krisis keyakinan yang parah.

    Hanya 7 peratus responden berpuas hati dengan cara Datuk Seri Abdullah melaksanakan tugasnya sebagai Perdana Menteri, 35 peratus agak berpuas hati, 17 peratus sangat tidak berpuas hati, dan 37 peratus pula agak kurang berpuas hati.

    Dari Blog Kuda Kepang.

    Hancurlah UMNO.
    Pengkhianat Bangsa Melayu.

    BalasPadam
  4. Hasil kajian – Voter Opinion Poll – oleh Merdeka Center yang diumumkan baru-baru ini seolah-olah membuktikan bahawa kepimpinan tertinggi Malaysia mutakhir ini sedang dilanda krisis keyakinan yang parah.

    Hanya 7 peratus responden berpuas hati dengan cara Datuk Seri Abdullah melaksanakan tugasnya sebagai Perdana Menteri, 35 peratus agak berpuas hati, 17 peratus sangat tidak berpuas hati, dan 37 peratus pula agak kurang berpuas hati.

    Dari Blog Kuda Kepang.

    Hancurlah UMNO.
    Pengkhianat Bangsa Melayu.

    BalasPadam
  5. UMNO PENIPU BANGSA MELAYU.

    UMNO KHIANATI RAKYAT

    UMNO CEMARKAN AGAMA ISLAM

    UMNO MESTI DIHAPUSKAN.

    BalasPadam
  6. UMNO PENIPU BANGSA MELAYU.

    UMNO KHIANATI RAKYAT

    UMNO CEMARKAN AGAMA ISLAM

    UMNO MESTI DIHAPUSKAN.

    BalasPadam
  7. bayangkan kalau anwar bertanding tempat lain. org akan ckp tu la pkr parti kaum anwar. parti ahli keluarga dan mcm2 lg la. soalnye bukan anwar takut umNO yang takut nak hadapi anwar. hasil tugas aku sebagai pembantu research mengenai pilihanraya hari tu anwar mmg akan menang. terpulangla dgn usha anda. ye la anda seorang je melayu. Bodoh mcm ali rustam. (penjual ikan pun dia suh jd exco kerajaan negeri)

    BalasPadam
  8. aku dah agak dah..
    "tanpanama" nie golongan fanatik Anwar..

    Gaya penulisan mmg orang yg NEGATIVE..

    Nie jenis pemikiran kerana nila setitik biarlah satu belanga tu kira rosak..

    Agaknya 90% aku rase tanpanama ni dalam umur awal-20an..takpon bawah agie..

    Kalau dier dah "tua".. cepat2la insaf ingat kat ALLAH S.W.T.

    Tak yah la fanatik kat ANWAR 2..
    Kalau ko tak puas hati ngan BN 2..

    Pikirkan lah cara lain nak tingkatkan ekonomi ko..
    Ader gak faedahnya..
    Lahirkan generasi yg lebeh baik..

    BalasPadam
  9. masa aku gi ceramah anwar dia kata kat mana2 pun kalau dia bertanding pasti akan menang..

    tapi dia tak tau dlm ramai2 yang datang tu ramai jugak orang2 mcm aku yg saje2 nak dengar dia berucap je..

    bila dia sentuh pasal minyak je org kat kiri kanan aku cakap mcm la boleh turunkan minyak..kalau boleh takkan la BN yang nyawa2 ikan tu berani naikkan harga kalau bukan dah terpaksa..
    ayik ckp benda sama jer..

    kesimpulnya aku sedar, aku telah meletakkan diri aku setaraf dengan monyet bila aku hadir dengar ceramah anwar si bapak monyet..bezanya aku monyet yang memakai kopiah pada malam itu...
    kepada monyet2 PKR, aku ucapkan selamat maju jaya..jgn kuat makan pisang nanti pisang pulak yg naik harga..

    BalasPadam
  10. kepada mrf,ko yg monyet sbnrnya.lain kali klu nk ckp tu pkila kepala otak,bkn kepala lutut.
    aku bkn fanatik anwar tp aku yakin yg dialah pemimpin yg paling layak sekali tuk jaga kebajikan rakyat malaysia ni.bkn mcm pak lah bodohwi a.k.a pak lah hadhari.keje membuta je.pastu.songlap duit rakyat..konon imam,tp pegi letak kalungan bunga kt berhala(tugu negara)..ape kes???
    sebenarnya,sape yg still lg jilat bontot UMNO ni mmglah tersangat bodoh and bangangnya..
    papepun,i luv anwar to be malaysia next PrimeMinister.pak lah,najib and puak2 BeEnd yg lain pegi mampus!!!

    BalasPadam
  11. jangan dok kalih isu,,
    asyik2 hadhari, hadhari..
    tak habis-habis..

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .