Hentikan 'drama' tubuh kerajaan baru

 
KUALA TERENGGANU 17 Okt. - Pembangkang diminta menghentikan segera 'drama' pembentukan kerajaan baru sebaliknya memberi tumpuan menunaikan tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat.


Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Senator Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh berkata, rakyat sudah bosan mendengar dakwaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hendak menubuhkan kerajaan baru yang tidak menjadi kenyataan sampai sekarang.
''Saya fikir masing-masing ada tugas. Ketua pembangkang dengan tugasnya sebagai Ketua Pembangkang sama ada di Dewan Undangan Negeri (DUN) mahupun Parlimen, hentikan permainan minda dan jalankan tugas ini,'' katanya.


Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Kuala Terengganu di sini hari ini.
Beliau diminta mengulas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tentang keyakinan pembentukan kerajaan baru di bawah pakatan pembangkang pada atau selepas Hari Raya Aidiladha nanti.


Wan Ahmad Farid yang juga Timbalan Menteri Dalam Negeri berkata, pengubahan tarikh pembentukan kerajaan baru tidak akan menambah sokongan rakyat kepada pembangkang sebaliknya mengurangkan lagi keyakinan terhadap mereka.


''Saya fikir Pas dan lebih-lebih lagi Anwar sudah hilang kredibiliti mereka, orang tidak mahu dengar mengenai kerajaan baru lagi.


''Selepas Hari Raya Haji ini, mungkin Anwar akan beri tarikh selepas raya Cina pula,'' katanya.
Beliau turut melahirkan keyakinan kedudukan Barisan Nasional (BN) sebagai parti pemerintah negara ini tidak akan mudah tergugat.

Pewaris Melayu:

Dari Permatang Pauh ke Putrajaya ataupun Dari Permatang Pauh ke Tanjung Rambutan?
Makan lah ubat Dato Seri.. DS Wan Azizah, awat Dato tak bagi DS Anwar makan ubat lagi ni?
Dia dok merapu apa tah lagi 8hb Dec nih.. Risau saya orang tua nih DS Wan.. Orang tua dulu - dulu kalau dah lanjut usia, depa dok pi dengaq baca kitab. Tapi suami DS ni pelik dah. Nyanyok ke apa DS?

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

2 Responses to Hentikan 'drama' tubuh kerajaan baru

  1. Nanti dia mati kempunan tak dapat PM=pak menakan encik.

    BalasPadam
  2. Kecian betul lah saya tengok kat Si Nuar tu, masih lagi berangan nak jadi PM.Masih tak sedar diri lagi menjadi pengkhianat Agama, bangsa dan negara.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .