Kerajaan Pulau Pinang diberi tempoh sebulan kaji projek pembangunan di tapak warisan dunia


KUALA LUMPUR 25 Nov. — Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan memberi tempoh sebulan bermula semalam kepada Kerajaan Pulau Pinang untuk mengkaji semula tiga projek pembangunan di Georgetown bagi mengelakkan pengiktirafan bandar itu sebagai Tapak Warisan Dunia ditarik balik.

Menteri berkenaan Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata ini penting kerana jika pengiktirafan yang diberi Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO) itu ditarik balik, ia turut melibatkan negeri Melaka.

“Saya minta kerajaan negeri Pulau Pinang bersama kementerian, Jabatan Warisan dan wakil dari UNESCO untuk lihat bagaimana impak pembangunan yang ada boleh menjejaskan kedudukannya sebagai satu tapak warisan.

“Saya telah memaklumkan kepada mereka beberapa perkara yang perlu dilakukan dalam masa sebulan ini seperti berjumpa dengan kontraktor untuk berbincang mengenai reka bentuk agar ia tidak menjejaskan struktur bangunan di tapak warisan itu,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini. - Bernama

PEWARISMELAYU kata : Apa kena la Lebai Guan Eng. Dia ni tak reti bahasa ke? Apasal la dia suka buat perkara yang orang tak suka ya? Penulis hairan, kena dia berperagai sedemikian. Guan Eng memang tak layak jadi Ketua Menteri Pulau Pinang, sudahlah bersikap rasicst!

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .