JAGA NAJIB JAGA!

Nampaknya kesemua ahli - ahli penjilat PR sudah bersedia menggempur barisan BPN dan juga BN. Semoga kita semua akan dapat menghadapi segala rintangan dan cubaan yang diberikan tuhan ini dengan cekal hati dan tabah.

Ketiga- tiga pilihan raya yang akan diadakan nanti akan menguji sejauhmana kekuatan DS Najib menghadapi PM in Dreaming, Anwar Ibrahim yang tak senang duduk sekarang ini.

Kepada semua bloggers BPN, sila hantar email kepada penulis di kedaulatanmelayu@gmail.com ataupun meninggalkan email anda diruangan komen untuk memudahkan penulis menghantar poster - poster pilihan raya kepada anda. Terima Kasih

Posted in , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

7 Responses to JAGA NAJIB JAGA!

  1. Awas najib , musuh no 1 Najib bukan Anwar tapi Muhyiddin...biasala beb politik.


    No Oral Sex. Respect yor wife

    BalasPadam
  2. Raja Perlembagaan Dan Parlimen Harapan Sekat Najib?


    " Jalan yang akan dihadapi Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 sangat tidak mudah selain harus mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap parti UMNO, Najib juga harus mampu mengembalikan kestabilan ekonomi dan Politik Malaysia.

    Berbagai pro-kontra pun mulai muncul kerana kredibiliti Najib diragukan sebagai Perdana Menteri. Ahli-ahli politik dari perbagai parti menilai Najib tidak layak jadi perdana menteri karena mempunyai track record yang buruk. Selain itu, gaya kempemimpinan Najib diramalkan akan sama dengan pendahulunya, Dr Mahathir Mohamad yang otoriter yang mengekang kebebasan berekspresi dan berkumpul.


    "Perhimpunan Agung UMNO yang berakhir sabtu lalu adalah sangat bersejarah bagi Najib Tun Razak, sebab Najib telah resmi terpilih dan dilantik sebagai Presiden UMNO.

    Dengan jabatan pula, Najib secara automatik akan menggantikan Abdullah Badawi sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-6. Dan serah terima jabatan ditaksir akan dilakukan pada awal bulan April ini.

    Kami memikirkan setelah Najib jadi perdana Menteri hak kebebasann media dan perhimpunan akan disekat, kata ketua Penerangan Parti Keadilan, Tian Chua kepada wartawan Tvone di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

    Pemimpin yang akan mengambil alih ini mempunyai sifat yang keras, dan berciri-ciri diktator dan tidak menghormati hak asasi manusia, tambahnya.

    Tidak mustahil penggunaan ISA akan digunakan dengan meluas sebagai alasan pengancam keselamatan dan ekonomi negara.

    Negara kita boleh dianggap sebagai menghampiri situasi krisis, Krisis kredibiliti Peminpin.

    Menelusuri rentetan fenomena ini, dapat disimpulkan bahawa terminologi perubahan yang diwar-warkan oleh Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Abd Razak hanya mendokong maksud ke arah pengukuhan kembali kuasa, bukannya pembersihan UMNO daripada najis rasuah.

    Keseriusan sindrom “penyakit gila duit” yang melanda UMNO ini turut digambarkan melalui bekas Presiden UMNO itu sendiri, Tun Mahathir Mohamad menerusi blog peribadi beliau - chedet.cc, dan mantan Pedana menteri ini juga mengenakan syarat untuk menyertai UMNO semula. UMNO dikatakan telah mengundang kejelekan dan kemuakan yang melampau daripada rakyat ekoran gejala ini.

    Tambah parah, terdapat ketempangan daripada kes Ketua Menteri Melaka.Kita lihat Ali Rustam dikenakan tindakan disiplin yang menyebabkan beliau digugurkan kelayakan untuk bertanding tetapi tidak digantung keahliannya.Beliau dilaporkan turut melakukan perbuatan membeli undi melalui agen beliau. Namun menggugurkan hak bertanding tidak disertai dengan pergantungan sebagai ahli dan tidak pula di caj ke mahkamah. Berbeza pula dengan kes Datuk Norza yang fakta kesnya adalah serupa.

    Konklusinya, walau apapun gendang perubahan yang dicanangkan, UMNO tetap UMNO. Bobrok tetap bobrok. Serong terus melencong. Bengkak kian bernanah. UMNO ibarat pesakit kanser yang menanti masa untuk mati dan situasi ini natijahnya, bakal mengundang peneraju Umno Najib Tun Razak melakukan apa sahaja yang perlu demi UMNO, agar ia terus berkuasa.

    Oleh yang demikian situasi ini akan mengakibatkan negara dipimpin
    oleh seorang yang diragui ahlak dan tindakannya.
    Apakah tindakan setiap parti politik atau NGO mahu pun rakyat dalam menangani isu ini.

    Negara kita berbeza dengan Thailand dan Indonesia kerana kita tidak mempunyai Mahkamah Perlembagaan untuk dirujuk. Biasanya kita merujuk kepada Mahkamah Persekutuan tetapi sepanjang 51 tahun lepas Mahkamah Persekutuan tidak pernah membicarakan perlanggaran perlembagaan dan kredibiliti kepimpinan. Dan, berbeza dengan Mahkamah Agong Amerika Syarikat yang telah beberapa kali membicarakan kontroversi-kontroversi berkaitan perlembagaan, Mahkamah Persekutuan kita tidak langsung dirujuk semasa krisis perlembagaan pada tahun 1983, 1988 dan 1993. Mungkin ini merupakan tempias daripada kurangnya keyakinan rakyat terhadap kredibiliti dan kebolehan hakim-hakim kita.

    Maka kita tinggal dengan satu sahaja pilihan iaitu Yang Di-Pertuan Agong. Yang Di-Pertuan Agong sebenarnya mempunyai beberapa peranan dan kuasa khusus yang boleh digunapakai dalam situasi sekarang. Baginda boleh mendapatkan bantuan daripada Majlis Raja-Raja yang diberi kuasa oleh perlembagaan untuk membincangkan apa sahaja perkara yang dirasakan perlu. Sebagai contoh. kredibiliti peminpin yang akan menubuhkan kerajaan.

    Masalah yang sedang kita alami sekarang berkisar di sekeliling isu perlantikan kerajaan, yang dalam bahasa perlembagaan sebenarnya ialah isu perlantikan perdana menteri. Perlembagaan memberikan tanggungjawab ini kepada Yang Di-Pertuan Agong berdasarkan budi bicara Baginda. Dalam situasi yang terang, contohnya jika terdapat majoriti di parlimen dan ketua yang jelas, maka Yang Di-Pertuan Agong tidak mempunyai pilihan selain daripada melantik ketua tersebut sebagai perdana menteri dan seterusnya menerima nasihat perdana menteri dalam urusan pembentukan kabinet. Ini boleh berlaku selepas pilihanraya umum, kematian perdana menteri semasa masih memegang jawatan, ataupun setelah berlaku perletakan jawatan perdana menteri.

    Perletakan jawatan boleh berlaku dengan beberapa bentuk. Contohnya perletakan jawatan biasa seperti yang dilakukan oleh Dr Mahathir Mohamad pada tahun 2003. Dalam konteks negeri dan peranan sultan negeri tersebut pula, kita boleh melihat contoh yang berlaku setelah Dewan Undangan Negeri tidak lagi menyokong Menteri Besar mereka seperti yang dialami oleh Menteri Besar Selangor Harun Idris pada tahun 1976 dan Menteri Besar Kelantan Mohamed Nasir pada tahun 1977. Tetapi perlembagaan negara kita tidak mempunyai klausa yang jelas dalam isu perletakan jawatan. Satu-satunya peruntukan yang menyentuh isu perletakan jawatan ialah Artikel 43(4) yang menyebut bahawa mana-mana perdana menteri yang kehilangan sokongan dewan rakyat perlu meletak jawatan. Tetapi perlembagaan kita tidak menyebut mengenai proses menarik balik sokongan terhadap perdana menteri. Ini telah dimanipulasi oleh UMNO dan Barisan Nasional.

    Apa peranan Yang Di-Pertuan Agong dalam situasi sekarang? Berdasarkan undang-undang, Yang Di-Pertuan Agong perlu bertindak mengikut nasihat kerajaan. Hakikatnya, walaupun tidak disebut secara jelas dalam perlembagaan, Baginda perlu memastikan wujud sebuah kerajaan pada setiap masa. Seterusnya, jika terdapat persoalan mengenai kredibiliti dan legitimasi sesebuah kerajaan, Yang Di-Pertuan Agong tidak boleh bersikap tunggu dan lihat sahaja. Baginda wajar bertindak proaktif dan mengawal keadaan. Tidak ada institusi lain yang boleh memainkan peranan ini. Kita tidak boleh bergantung dengan kerajaan sedia ada tatkala kesahihan kerajaan tersebut sendiri sedang dipertikaikan.

    Jika diteliti perlembagaan asal yang dihasilkan oleh Lord Reid, sebenarnya memang terdapat peruntukan yang membolehkan Yang Di-Pertuan Agong memecat perdana menteri dalam situasi sedemikian. Tetapi peruntukan ini tidak dimasukkan dalam draf akhir yang diluluskan menjadi perlembagaan negara kita. Bagaimanapun, saya berpendapat bahawa Yang Di-Pertuan Agong masih mempunyai kuasa untuk menyelesaikan masalah ini.

    Artikel 43(4) juga menyentuh mengenai pembubaran parlimen. Tetapi Artikel ini perlu dibaca dengan Artikel 40(2)(b) yang memberi kuasa kepada Yang Di-Pertuan Agong bertindak berdasarkan budi bicara dalam menentukan sama ada perlu atau tidak parlimen dibubarkan setelah diminta oleh perdana menteri. Berdasarkan pengalaman negara-negara Komanwel, Suruhanjaya Reid mengatakan bahawa terdapat beberapa sebab kenapa pembubaran parlimen perlu diserahkan kepada budi bicara Yang Di-Pertuan Agong, antaranya ialah untuk mengelakkan negara kita dipaksa mengulangi pilihanraya berkali-kali oleh kerajaan yang tidak stabil.

    Yang Di-Pertuan Agong, boleh mengambil tindakan terhasil daripada pembacaan literal Artikel 43(4) bersama dengan Artikel 40(2)(a). oleh kerana terdapat unsur-unsur tidak demokratik dalam menghalang tercapainya, maka mungkin cara ini lebih praktikal. Ia juga boleh menghalang kerajaan daripada terus menerus menyekat perubahan. Tetapi cara ini amat bergantung kepada kemahuan Yang Di-Pertuan Agong untuk memainkan peranan yang lebih proaktif.

    Mungkin wajar disebut di sini bahawa terdapat negara-negara demokrasi yang stabil di Eropah yang turut mengamalkan sistem monarki seperti kita. Di luar Eropah pula, telah terdapat Raja yang secara aktif membantu lahirnya demokrasi di negara mereka. Inilah yang berlaku di Sepanyol, Thailand dan juga sedikit sebanyak di Jordan. Adakah Raja-Raja kita juga mahu turut sama seperti Raja-Raja di negara-negara itu?

    Apakah Tuanku akan menperkenankan Perdana Menteri yang baru ini.? Ini adalah situasi terbaru yang rakyat semua ternanti-nantikan

    BalasPadam
  3. DINASTI PM BN TERAKHIR

    Dato Seri Najib semakin hampir untuk menjadi PM ke 6 Malaysia. Dijangkakan pada Jumaat ini satu majlis angkat sumpah akan diadakan di Istana Negara.Ini bermakna lengkaplah teori R.A.H.M.A.N kitaran PM Malaysia mengikut ramalan penganalisis politik.

    Jika ramalan penganalis poltik tepat maka, Najib akan menjadi PM dari dinasti BN yang terakhir. Ini juga menjadi berita baik kepada Pakatan Rakyat merealisasikan kejatuhan BN dalam PRU ke 13 benar-benar menjadi kenyataan.

    Kebangkitan dan momentum politik baru Malaysia jelas memihak kepada Pakatan Rakyat. Dari setiap lapisan masyarakat tua dan muda daripada pelbagai latar agama, budaya serta status ekonomi,

    Namun, sebelum kemenangan dapat diterjemahkan kepada kenyataan, mehnah dan tribulasi yang lebih hebat dijangka mendepani laluan Pakatan Pakatan Rakyat ke arah kemenangan yang lebih besar.Tetapi itu sudah menjadi asam garam dalam perjuangan.

    Belum lagi menjadi PM, Najib telah menunjukkan gaya kepimpinannya yang bakal menjadi cabaran besar kepada Pakatan Rakyat. Isu Altantuya, Projek Liwat 2, tindakan ala lanun Jack Sparrow di Perak dan tindakan yang semakin menghakis konsep demokrasi seperti pengantungan akhbar Harakah dan Suara keadilan serta tindakan polis yang keterlaluan dalam majlis ceramah semuanya dikaitkan dengan Najib.

    Dalam memastikan 'keselamatan' dan pengaruhnya serta melunaskan 'dendamnya', saya menjangkakan Najib akan kembali mengikut jejak langkah mentornya Tun Dr. Mahathir mengambil alih Kementerian Dalam Negeri untuk menyekat kemaraan dan kebangkitan rakyat.

    Walau bagaimanapun, semakin banyak tindakan keras dan membelakangi prinsip demokrasi, sebenarnya akan semakin mencepatkan hayat BN untuk terus bersemadi dalam lipatan sejarah hitam politik negara

    BalasPadam
  4. ehmmm....apolah mu nih, tak reti ke,melayu..melayu...xde keja laen ke? mu ingat melayu boleh masuk syurga ar?...melayu ke cina ke...india ke..iban ke..xpenting la bro'...yang penting agama islam..mu ni macam firaun daa..gilakan kebangsaan..berbangsa-bangsa..assobiahh..jahil betol..kesian..cukup2 la cakap sal melayu..ko sedarlah Allah tak tanya ko melayu ke haper...kalu ado iman,,amal selamat lah...melayu pun kalu xberiman masuk dalam API!...dok sibuk tentang orang yang nak tegakkan ISLAM tu haper hal??? ko tu pi blaja agama btol2..bia faham dulu agama Islam..ni nyibuk nak fight ngn Islam..tak takut TUhan ker??

    BalasPadam
  5. mohon emailkan poster pilihanraya kepada :
    warispahang@gmail.com

    BalasPadam
  6. PAS ni dilanda sindrom perasan skg..disuntik AnWar vaksin 'perasan'. tgk nizar, jln mengepak semacam jer....

    x-pkr
    http://x-pkr.com

    BalasPadam
  7. UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.



    UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

    PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
    Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
    Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
    "Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
    celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


    UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

    UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

    UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

    UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

    UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

    memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

    Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

    UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
    memang celaka sial lah...

    UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

    hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

    UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

    Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

    hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
    hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .