Archive for April 2009

PENANTI : Letak calon ataupun berdiam diri?

Akhirnya, UMNO Bahagian Permatang Pauh digerakkan untuk meninjau masyarakat Penanti berhubung penyertaan parti tersebut dalam pilihan raya kecil yang diadakan kelak. Baguslah begitu, penulis amat gembira apabila pengerusinya iaitu Dato Jalil menjalankan tugas beliau untuk menggerakkan jentera parti.
Penulis baru sahaja melintasi bangunan UMNO Permatang Pauh yang sudah dihiasi dengan bendera - bendera dan sepanduk yang dipasang disekitar bangunan tersebut. Diharap, langkah pertama UMNO untuk berjuang pada pilihan raya kecil kali ini (jika ia diadakan) akan membuahkan hasil dan akan menghasilkan kejayaan buat UMNO dan BN.
Kita semua perlu bersabar menunggu keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Isnin ini untuk mengetahui kedudukan Dun tersebut. Jangan biarkan pisang berbuah dua kali. Cukuplah sekali!

Posted in , , , | 6 Comments
Jom komen di Facebook!

Kenapa di Penanti?

Nampaknya, teka - teki yang hangat diperkatakan di Penanti terjawab akhirnya. Si Fairus x-TKM1 telah meletakkan jawatannya sebagai YB di Dun Penanti. Kenapa ni YB? Haritu, masa proses kempen PRU - 12, YB semangat je cakap. Masa tu, semua orang Penanti kata, YB ada talent nak jadi wakil rakyat. Ok, bila dah diberi kepercayaan, YB Spoil kan pulak harapan rakyat.

Azizah turun, Anwar naik. Fairuz turun, sapa yang nak naik? Aduhai, serabut kepala dengan politik binatang si pembangkang Malaysia. YB Eli yang mana terlibat dalam salahlaku moral, dipelawa sambung kerja. YB Melayu si katoi nih, letak jawatan. Nampak sangat PKR ada masalah dalaman.

Pembangkang menjadikan HARAPAN RAKYAT sebagai modal untuk berkempen, padahal ia merupakan salah satu langkah untuk membuncitkan perut masing - masing. Tak gunalah lantik PKR, buang masa dan buang duit rakya saja. Yang Pas pula, memekak, tuduh itu ini dalam Harakah, kerajaan seleweng ini, kerajaan korap itu, tapi diri mereka yang membazirkan wang rakyat tak mau pulak diperbesarkan??

Sakit hati! Agaknya, nanti jika mereka dapat ambil alih kerjaan persekutuan, sesiapa yang tak sekepala dan sehaluan dengan mereka pasti akan disingkirkan. Tak percaya? Percayalah! Apa yang kita lihat sekarang di negeri yang ditakbir oleh Pembangkan, adakah mereka melakukan kerja mereka? Berpolitik adalah! Kerja tarak! 

Posted in , , , , | 12 Comments
Jom komen di Facebook!

Bila ahli DAP diislamkan cara PAS

(klik untuk lebih jelas)
Islam Pas tidak sama seperti ajaran Islam yang sebenar. Orang lain tak boleh melaungkan takbir, Allahuakbar. Mereka (orang Pas) sahajalah yang berhak melaungkan takbir sedemikian. Bila orang Umno bertakbir sedemikian rupa, puak - puak Pas tertawa dan mempertikaikan perlakuan orang - orang Umno. 
Apa kena dengan puak - puak Pas? Mereka tak sedar kot, manusia yang berada didalam Umno tersebut semuanya orang Melayu beragama Islam. Tak macam Pas, bila takbir je, orang Cina dan India yang Kafir Harbi pun turut bertakbir. Apa kes?

Nga Kor Ming boleh mempergunakan ayat Quran untuk tujuan politik PKR - PAS - DAP dan Mursyidur Am mereka memberi "green light" kepada puak DAP dan PR kafir harbi menggunakan ayat Quran untuk berkempen politik. Buktinya, klik sini

Kami tak kisah kalau si Nga tu orang Cina Muslim ataupun dah memeluk agama Islam. Kalau dah bergelar muslim, tak kisah dia nak guna sepotong ke, dua potong ke, satu al - Quran ke untuk berkempen, tapi dia tu Cina yang tak potong kulup, tak mengucap dua kalimah shahadah dan tak tahu dia makan yang baik atau yang buruk, tut tut senang - senang saja nak guna Quran dan berhujjah hentam sana sini.

P/s : Eloklah si Lim Kit Siang dan Nga Sunat terlebih dahulu. Nanti, kalau depa dua tu dah masuk Islam ke, tercapailah impian Tok Garu nak menjadi PM ke - 7 lepas Najib nanti. Tak pun lepas PRU13. Kalau la Tok Garu larat lagi.

LKS - Timbalan Perdana Menteri 1
Karpal Singh - Timbalan Perdana Menteri 2



Kah kah kah!

Posted in , , , , , | 15 Comments
Jom komen di Facebook!

Surat Terbuka Untuk Mursyidul Am Pas dari GAP

kepada

saudara nik aziz bin nik mat
pejabat menteri besar kelantan,
merangkap mb kelantan seumur hidup
dan mursidul am untuk seluruh agama.

semoga saudara berada didalam akal yang waras selalu, walaupun secara realitinya saudara nik aziz tidak pernah berada bersikap sedemikian.
saudara nik aziz, aku memperkenalkan diri aku sebagai GAP, penentang no 1 kepada kaedah pemutar belit islam yang selama ini kau amalkan. harap maklum bahawa aku sudah membaca surat terbuka kau kepada anak cina berfahaman DAP bernama nga kor ming. 

dalam surat kurang cerdik saudara, secara totalnya saudara mahu memujuk nga supaya tidak terkesan dengan teguran berkenaan dengan pronounciation surah al quran. saudara nik aziz, kau manusia yang paling hebat memperlekehkan agama demi kepentingan politik pas kau. 

kiranya kau mahu menegur nga, sepatutnya ASAS teguran yang pertama wajib kau lakukan adalah mengarahkan saudara nga untuk tidak pandai-pandai MEWUJUDKAN SATU SURAH BARU QURAN, dan kedua sebelum menyebut apa-apa pun surah sesat ini, maka wajiblah untuk nga mengucap dua kalimah syhadah dan dipotong koneknya (bersunat) . kalau hati saudara nga berniat berdakwah, maka selesaikanlah dulu perkara pokok dan basis islam terlebih dahulu.

mengapa bodoh benar kau ditipu dengan DAP, adakah dengan sekadar pandai membicara surah quran dan mahu menjadi umar abd aziz, lubang bontot orang pas sudah kembang kuncup bangga dibuai pujian ? masyaallah..takkanlah dengan game politik simple begini kamu boleh menggadai body ?
saudara nik aziz, walaupun kau dianggap oleh penyokong kau sebagai mursidul am,disanjung dan dipuja, NAMUN HARUS AKU INGATKAN KEPADA KAU walau apapun gelaran yang diberi belum tentu menjamin kamu untuk masuk sorga. 

harus kamu ingat juga wahai saudara nik aziz, KAMU TIDAK DILANTIK OLEH MANA-MANA PIHAK ISLAM SEBAGAI 'WAKIL SAH' PERJUANGAN ISLAM DI MALAYSIA. dengan itu kau tidak terlepas dengan apa juga teguran dan kritikan .sedangkan abu bakar as sidiq yang dijamin sorga itupun minta ditegur, inikan pula kamu wahai nik ajis yang tiada apa-apa !

saudara nik ajis, sebelum kamu mengeluarkan lebih banyak statement2 kontradiksi maka aku sarankan kamu untuk bercerminkan muka. renungkan semula kenyataan2 kurang siuman kamu tatkala mengeluar bicara. masih ingatkah lagi akan statement kamu berkenaan tuhan pun mencarut,tuhan samseng,lebih baik berkawan dengan syaitan daripada berkawan dengan umno,penghinaan terhadap wanita yang dirogol,perbandingan perokok lebih hina daripada binatang,pas yang biadap terhadap sultan,perkataan 'ALLAH' boleh digunakan di gereja dll yang tak mampu aku tuliskan di sini?


ATAU YANG PALING JELEK

'kita akan laksana hudud dalam masa 30 tahun lagi'... setelah karpal singh membantah perlaksanaannya. kau nik aziz selama ini telah menggertak orang melayu dengan pelbagai gelaran jijik seperti munafik,zindik,sesat bila mereka tidak mengikut kata kamu untuk melaksanakan hudud TETAPI bilamana karpal menyinsing lengan membantah, maka kamu menarik hand brake !

permainan 'politik brengset' apa yang kamu mainkan ini wahai nik ajis ? kamu lebih takutkan karpal singh atau takutkan ALLAH SWT ?!

ULAMAK KATEGORI MANA KAMU INI

apabila keseluruhan hidup kamu lebih cenderong melakukan dakwah 'menghukum' berbanding dengan dakwah hikmah yang dibawa nabi saw ? kamu lebih banyak menghukum dan menggertak seolah-olah ilmu dan pangkat kamu sudah menjamin jalan kamu ke sorga ?

nabi muhammad saw manusia yang dijamin sorganya. walaupun sedemikian janji tuhan, tatkala dihina dan dibaling batu sewaktu berdakwah di taif, nabi saw masih lagi mendoakan kebaikan penduduk taif, berbeda dengan kamu yang angkuh dan sombong lebih suka mengeluarkan fatwa-fatwa sesat, habis seluruh melayu yang bukan dari kalangan penyokong kau disesatkan hanya semata-mata mereka tidak menyokong perjuangan maha sempit kau !

SEBENARNYA KAMU TAHU

bahawa perjuangan sempit kamu merosakkan umat telah ditolak oleh melayu. bermula dengan pengurangan sokongan melayu di kawasan wakaf mempelam dan diikuti oleh 5000 melayu yang beralih sokongan menolak kamu di bukit gantang.

MAKA DENGAN ITU LAH

kamu mengutus surat 'insuran' kepada saudara nga kor ming sebagai satu signal kepada seluruh pengundi non muslim agar terus menyokong kamu dalam dasar 'merogol islam dan melayu' yang sedang kamu lacurkan . kamu sudah terlepas cakap. terlajak perahu boleh diundur tetapi terlajak kata badan binasa. pas kini di sudut penjuru yang sempit, tidak mampu mengubah posisi kedudukannya.

hati kamu gundah gulana, sekilas surat ini sudah ku tahu kerisauan jiwa. kamu runsing dan jiwamu tertekan. kiranya kamu beralih arah semula dengan menyokong dasar melayu dan pas kembali ke perjuangan asal, maka kamu akan kehilangan sokongan non muslim.

namun orang melayu tidak mahu tertipu lagi dengan permainan politik hina pas.orang melayu semakin membenci diri kamu dan pas. KAMU TELAH MENGHINA ISLAM DAN KAMU TELAH MENGHINA BANGSA MELAYU ! 11 bulan sahaja diperlukan oleh kami untuk mengembalikan sokongan umat melayu kepada umno. dan insyaallah dengan izin dan usaha gigih....

MAKA AKU BERJANJI

pada muktamar pas bulan jun ini, kami akan pastikan kamu melihat di depan mata kamu sendiri kehancuran pas dihancurkan oleh proksi-proksi berkepentingan dalam perebutan jawatan ! dalang di sebalik kehancuran pas tidak lain adalah proksi anwar dan yang terbaru proksi DAP !

AMANAH HJ GAP (ULANGAN AMANAH HJ HADI)

ingat wahai umat melayu, PAS TIDAK SEKALI-KALI MEWAKILI KITA DALAM URUSAN ISLAM. ingatlah pada ayat bahawa setiap batang tubuh kita adalah sebenar-benarnya KHALIFAH di muka bumi ini.

adalah menjadi tanggungjawap seluruh anak muda dan seluruh orang melayu untuk menyampaikan amanah penting GAP ini , jadikan ia sepertimana amanat hj hadi tahun 1982 !

ORANG MELAYU KIRANYA MAHU MENYELAMATKAN ISLAM DAN BANGSA, WAJIP MENOLAK PAS !

saudara nik ajis...selamat melihat kehancuran pas nanti. insyaallah !

TAKBIR TAKBIR TAKBIR

sekian

Posted in , | 4 Comments
Jom komen di Facebook!

Surat Nga Kepada Tok Garu : Ada Makna ni..

Apa lah yang puak - puak PR nak menunjuk sangat surat Tok Garu Nik Aziz Kepada YB Nga Kor Ming ADUN Pantai Remis Perak tu, macam lah orang tak reti nak baca. Kepada bloggers Baginda Reformasi, cukup - cukuplah spam ruangan komen semata - mata nak tunjuk surat tersebut.

Nampak sangatlah Pas dan Tok Garu mempergunakan Islam untuk kepentingan peribadi mereka. Kita orang Islam, mesti lah menegur perkara yang tak betul, untuk kesejahteraan agama kita dan bangsa kita. Tapi, Pas kalau lagi ditegur, lebih menjadi - jadi. Tak guna betul. Memang patut dilabel Parti hamPas ataupun Parti Ajaran Sesat (PAS)

Posted in , , , , , | 5 Comments
Jom komen di Facebook!

Sepintas Lalu

  1. BN dapat mempertahankan DUN Batang Air dan tewas dalam merebut kembali kerusi parlimen Bkt Gantang dan juga DUN Bkt Selambau.Tak mengapalah, sekurang kurangya, BN sudah berjaya mendapat kembali memerintah Negeri Perak daripada kerajaan PR yang telah tumbang.
  2. Walaupun BN telah gagal untuk merampas Bkt Gantang dan juga Bkt Selambau, mereka tidak emosional dan menerima dengan redha kekalahan di bukit tersebut. Cuba anda bayangkan, jika BN memenangi Parlimen Bkt Gantang dan juga Bkt Selambau, apakah yang akan dilakukan oleh penjilat - penjilat PR? Jawapannya ada pada anda sendiri. Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar.
  3. Tak ada sesiapa yang menang ataupun kalah dalam 3 PRK yang lepas, masing - masing dapat mempertahankan kerusi sendiri. Tak perlu lah melabel pemerintahan BN sekarang ini sudah tidak relevan dan juga tidak diterima rakyat. Cukuplah dengan peningkatan undi Melayu di Bkt Gantang yang mana menolak calon penderhaka dari DAP (Nizar bukan calon Pas)
  4. DS Najib perlu berusha untuk membawa keluar kutukan dan penghinaan yang dilemparkan oleh pembangkang, iaitu Anwar Ibrahim. Usha untuk membebaskan Umno daripada dilabel perasuah perlu dipergiatkan. 
  5. Tahniah kepada kabinet baru DS Najib. Moga - moga ia akan merancakkan dan melicinkan lagi urusan pentadbiran kerajaan yang diterajuinya dan tahniah juga kepada TS Muhyidin kerana menjadi TPM DS Najib. 

Posted in , , , , , | 17 Comments
Jom komen di Facebook!

Katak yang sah!

Nampaknya, ketiga - tiga katak yang mana menyokong Barisan Nasional sudah disahkan masih lagi bergelar wakil rakyat di kawasan masing - masing. Alhamdulillah, 3 orang wakil rakyat yang insaf ini benar - benar mahu berkhidmat untuk rakyat, bukanlah untuk kepentingan peribadi sendiri.

Walaupun dicerca dan dimaki, niat menentukan segalanya. Penulis harap, ia akan menjadi salah satu faktor kemenangan BN di Perak, Insyaallah.

Mereka merupakan 3 katak yang merdeka daripada parti Khianat Rakyat dan juga Parti  Komunis. Semoga rakan - rakan kita yang berada didalam PKR, dan PAS akan turut berhijrah ke Barisan Nasional kelak. Bangkai busuk PR semakin lama semakin berbau.

Bagaimana hendak menyimpan bangkai gajah yang amat berbau itu? Masa menentukan segalanya.
Penulis amat bersyukur pada tuhan kerana membalas dan mengkabulkan doa makhluknya.

Dulu, semasa BN dapat mengambil alih pemerintahan negeri Perak, penjilat - penjilat PR terutamanya hamPAS beria - ia mahu membubarkan sidang DUN Perak dan ingin pilihanraya semula diadakan, sampai buat sembahyang hajjat tu!

Allah amat adil. Dia bukannya memberikan satu pilihanraya, tetapi 3 pilihanraya diadakan serentak. Allahuakbar! (ini baru benar takbir bersyukur, bukan seperti hamPAS. Ramai - ramai. ada juga cina india Kafir dok bertakbir)

Semoga tuhan menunjukkan pihak mana yang benar dan pihak mana yang salah! Amin

Posted in , , , , , | 8 Comments
Jom komen di Facebook!

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.