Archive for Julai 2009

PKR : Parti perjuangan yang kecewa

Ada apa dengan Parti Keadilan Rakyat? Apa yang istimewa dengan parti yang berusia baru sepuluh tahun itu? Apa yang diperjuangkan oleh parti tersebut? Secara umumnya, PKR merupakan parti serpihan yang wujud setelah kejatuhan Anwar Ibrahim pada tahun 1998 yang pada ketika itu berjawatan Timbalan Perdana Menteri.


Tidak ada apa yang istimewa dalam PKR. PKR merupakan parti orang kecewa dalam persada politik tanah air. Lihatlah siapa yang menyertai PKR, ternyata individu yang mana menyertai parti itu mempunyai masalah peribadi dengan parti lama, tidak dapat mempertahankan jawatan, kurang sokongan ataupun mempunyai agenda tersendiri dan tidak ikhlas dalam perjuangan.


Terbaru, Datuk Chu Jui Meng menyertai PKR dan seterusnya bekas setiausha agung MIC, S.Subramaniam pula menyertai PKR. Ternyata mereka mempunyai agenda peribadi sendiri setelah kecewa dengan parti masing - masing.


PKR juga boleh dilabel sebagai PARTI TONG SAMPAH. Logiknya, kalau ahli Umno yang mempunyai masalah dan dituduh rasuah dan istihar keluar dari partinya, parti mana yang akan mengambil ahli Umno yang rasuah tersebut? PKR sahajalah kan?


Biasalah, politik memang kotor. Tuhan suruh cari makan ikut jalan depan, ada saja yang "sedap main" jalan belakang. Tak kisahla, asalkan masing - masing dapat nikmat, dapat raih kekayaan dan dapat kembungkan perut masing - masing. 


Umno dituduh rasuah, tetapi rasuah dalam parti mereka tak pernah disentuh, malahan ditutup lagi. Bak kata orang tua - tua, mana boleh kita nak tutup bangkai gajah. Lama - lama bau busuk juga.


Ok, selamat berkhidmat dengan parti tong sampah wahai orang - orang yang kecewa. Lawan tetap lawan? Haktuih!

Posted in , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

Manik Urai : Tolak BN Tolak Pembangunan, tapi pilih Pas??

 Pengundi Manik Urai patutlah berpuas hati kerana telah memilih Pas yang mana tak menjanjikan apa pun untuk pembangunan dalam Dun tersebut. Apabila BN menawarkan pembangunan seperti jambatan baru untuk kemudahan masyarakat dan nak memajukan kampung tersebut sebagai kawasan anak emas, mereka bulat - bulat menolak pembangunan yang ditawarkan BN kerana mereka sudah cukup makan dan cukup selesa dibawah pemerintahan Tok Guru Nik Ajis.

Tak cukup makan pun tak apa, hanya perlu mintak doa dan berkat dari Tok Guru sudahla, nanti ada sahaja makanan akan turun dari langit untuk membantu mereka, berkat doa dari Tok Guru.

Tak perlu pembangunan, anak - anak muda kena berhijrah ke bandar besar seperti KL, JB dan Penang untuk hantar pulang duit kepada orang tua mereka yang mana mengundi Pas di Manik Urai.

Ternyata anak muda perlukan pembangunan untuk terus hidup di kampung masing - masing tanpa perlu keluar berhijrah seperti mat bangla yang datang ke Malaysia untuk cari duit dan menghantar ke anak bini masing - masing. Itulah realiti anak muda kelantan yang terpaksa keluar dari negeri mereka dan ada daripada mereka yang tak mahu balik ke kampung halaman kerana sudah selesa dengan kesenangan di bandar besar.

Oh ya, bila ditanya perlukah pembangunan di Kelantan, jawapannya tidak perlu. Bila nak besarkan jalan, minta tolong Tok Guru buat ceramah mega dan kutip duit rakyat lalu besarkan RUMAH PAS dan lupakan masalah nak besarkan jalan. Lepas itu, tuduhlah kerajaan pusat sekat itu ini kepada rakyat Kelantan.

Tolonglah, korang memang tak payah nak bersusah payah dengan pembangunan sebab tak mahu susahkan kerajaan negeri yang mana langsung tak buat kerja untuk pembangunan. Yelakan, bila sebut saja pembangunan, nanti - nantilah. Sampai dah tua kerepot pun, masih lagi gunakan jalan yang tidak berturap dan tidak mempunyai bekalan air yang bersih. Kita makin lama makin maju, mereka dibawah pemerintahan Tok Guru hidup susah macam tinggal di tahun 1970an.

Bila ditanya pasal pembangunan, Tok Guru tak kisah sebab kita dah cukup makan dan cukup selesa. Bila susah, minta doa Tok Guru suruh legakan kesusahan yang dihadapi mereka. Tok Guru makin lama makin tambah hartanya, korang rakyat yang "nangoi" kat bawah tu masih lagi ditahap miskin tegar. Nak bantu tak mahu, bila tak bagi bantuan, dikata pula sekat ini dan sekat itu.

Ok, kesimpulan sekarang, selepas sahaja Pilihan Raya Kecil Manik Urai tamat, jangan minta apa - apa dari kerajaan persekutuan kelak kerana mereka telah menolak janji pembangunan yang ditawarkan di Manik Urai. Jika korang kata BN sekat itu ini di negeri Kelantan, fikirlah apa yang anda lakukan pada PRK MU lalu.

Ingat, bila susah itu ini, minta sahaja Tok Guru doakan. Moga - moga, pertolongan dari langit jatuh keriba. Wallahualam.

Posted in , | 6 Comments
Jom komen di Facebook!

BN Kalah di Manik Urai, Pas gelabah menang 65 undi majoriti

Ha, itulah yang penulis tengah pening, sebenarnya pilihanraya kecil Manik Urai semalam dmenangi oleh pihak pas dengan undi sebanyak 5248 mengatasi BN yang mendapat undi sebanyak 5283 dengan majoriti 65 undi.


Kenapa dalam kegembiraan Uji Ikan mendapat kemenangan tersebut terdapat juga  nada kesedihan dan ketidak puashatian dalam menerima keputusan PRK yang dimenangi oleh mereka itu? Tak perlulah nak menghentam BN kerana mereka gagal mempertahankan majoriti arwahyarham Ismail Yaacon pada PRU lepas.


Berbanggakah? Penulis turut bangga moral BN telah naik dinegeri Kelantan dan penulis tahu orang muda sudah tidak menghargai MB Kelantan dan Mursyidur Am Pas tersebut sebagai Tok Guru besar dinegeri tersebut.


Duit sudah dilaburkan berjuta ringgit oleh Pas dan BN, tapi orang Pas masih tuduh orang BN main taktik kotor dalam PRK MU. Aduhai, itulah yang mereka tahu, menuduh sebarangan tanpa bukti. Memang orang Pas berperangai sedemikian, buta mata, buta perut dan buta perasaan.


Bagusnya analisa yang ditulis oleh pihak Malaysiakini dalam kemerosotan undi Pas di Manik Urai dan penulis harap ia akan terus merosot dan jatuh ditimpa bumi kelak, jangan biar parti yang memperalatkan agama dan menjahanamkan bangsa terus kekal dibumi Malaysia.


Alangkah baiknya jika Pas difatwakan haram dan ajaran sesat kerana tingkahlaku dan selok belok dalaman dan tuturan "ulama" Pas yang mencerminkan ketaksuban dan ketidakbetulan ajaran yang dibawa oleh mereka. Nantikan pendedahan berani dari penulis kelak. Pas memang parti ajaran sesat yang tidak boleh disangkal lagi. 


Ayuh rakan - rakan kita menjadikan MU platform menjatuhkan Pakatan Rakyat yang mana berjuang diatas dasar Malaysian Malaysia dan memporakperandakan Malaysia yang tercinta ini. Takkbbiirrrr! Allahuakbar!

Posted in , , , | 12 Comments
Jom komen di Facebook!

Alahai, majoriti 65 undi je?

Alahai blogger Pakatan Rakyat yang berjiwa Malaysian Malaysia, berperangai sombong dan takabur serta riak, kini tuhan dah tunjuk kamu semua tu memang berada dijalan yang salah!

Takbir itu ini, kononnya kemenangan berkat Rasulullah dan semangat ulama telah membawa kearah kemenangan Pas dalam PRK MU. Tak kot, Pas ni kan salah satu daripada ajaran sesat di Malaysia nih. Nanti penulis akan ceritakan berkaitan Pas Parti Ajaran Sesat.

Memang keputusan nyawa - nyawa ikan yang diperoleh Poji Ikan. Ternyata penduduk MU menolak Tuan Aziz dan terus memilih tua nyanyok Nik Aziz. Alahai orang MU, taktahula kenapa anda tolak pembangunan dan teruskan kemunduran.

Apa apapun, jangaakn Pas yang akan dapat majoriti 2000 tersasar dan dapat 65 je majoriti untuk PRK MU. Pas bangga diri, bongkak, riak dan takabur, Allah dah bagi balasannya. terimalah dengan hati yang terbuka.

Posted in , , | 9 Comments
Jom komen di Facebook!

Lim Guan Eng, letak jawatan!

Amat memalukan sekali pemimpin yang BETUL BETUL bersih dan BERJIWA RAKYAT ini membuat kenyataan yang bodoh! Inilah balasan tuhan. Pada masa awal dia memegang kuasa kerajaan PR Pulau Pinang, dia suka menuduh dan memburukkan kerajaan BN Pulau Pinang yang lalu. Itu ini serba tak kena dan sekarang tak tuhan dah tunjuk belang sebenar Guan Eng.

Semasa ceramah Pilihan Raya Kecil Penanti Mei lalu, Mat Sabu @ Badut Pas memuji kebijaksanaan Guan Eng mentadbir negeri Pulau Pinang dan Mat Sabu memuji sehingga menjilat licin punggung Guan Eng untuk mengampu beliau dengan berkata Guan Eng ini adik kami.

Sekarang? Apa dah jadi? Bila diberi cabaran oleh tuhan dalam kes Kampung Buah Pala, Guan Eng bertindak lepas tangan dengan menyerahkan kes tersebut kepada boneka India, TKM 2 dan boneka Melayu PR, Mansor Othman.

Lebih dari itu, Guan Eng bertindak lari meninggalkan kediaman rasmi KM Pulau Pinang dengan alasan nak berjimat cermat. Aduhai, jangan berdalihlah wahai Ketua Menteri BERSIH! Di mana kepimpinan ulama yang kau agung dan nak laksanakan tu? Jangan kencing rakyat Pulau Pinang. Anda tidak releven lagi.

Penulis menyahut seruan singkirkan Ketua Menteri yang bongkak, riak dan tak sedar diri ini. Ayuh! Ayuh!

Posted in , , , , | 5 Comments
Jom komen di Facebook!

Apa dah jadi Pakatan Rakyat Kedah??

GAH SANGAT! DULU BUKAN MAIN HEBAT! Akhirnya, laki yang berbini dua, iaitu PKR berbinikan DAP dan Pas sudah bergaduh! Bak kata MB Kedah, perkahwinan mereka PKR - PAS - DAP mempunyai kontroversi dan keretakkan tu dinafikan. Alasannya, kalau orang dah kawin ni, berkelahi la macam mana pun, lepas I Love U, U Love Me, elok la kembali.

Ustaz Azizan tak dapat nak simpan perasaan TAK PUAS HATI Pas terhadap perbuatan Dap yang mana mengguris pemimpin serta penjilat mereka. Mereka yang mana tak nampak lagi Pas diperkudakan Dap tu, memang tak boleh nak buat apala. Mereka memang dah buta mata, dan buta hati.

Yang peliknya, berita perpecahan Pakatan Rakyat Kedah tidak disiarkan oleh lidah rasmi mereka, iaitu Harakah dan juga saudara kembar mereka, Suara Keadilan. Aduhai, memang Pas ni mengongkong minda dan kepala hotak penyokongnya yang taksub tu.

Tak payah tengok TV, tak payah baca surat khabar media perdana, tak payah ini dan tak payah itu. Ini semua untuk MEMBODOHKAN penyokongnya yang bodoh lagi bangang.

ANWAR AL - Juburi masih lagi menafikan PR Kedah sudah berpecah. Aduhai pengurus projek, kamu memang otak penipu, pembelit no.1 Kebenaran dah terbentang depan mata. Putar belit apa lagi?

Posted in , , | 2 Comments
Jom komen di Facebook!

Anwar! Ini Semua Konspirasi UMNO - BN!

Anwar, tarikh 8 Julai sudah menghampiri kamu. Mahkamah keadilan yang sebenar - benarnya akan mengadili kamu yang mana dituduh meliwat Saiful pada tahun lepas. Kenapa kamu menuduh ianya satu mainan dan konspirasi kerajaan dan UMNO serta Barisan Nasional.

Cuba ingat kamu tu sapa? Anak raja? Menteri kah? Ataupun orang yang penting dalam kerajaan? Kalau dahulu, kes liwat 1998 tak mengapalah nak dikatakan konspirasi untuk jatuhkan kamu. Sekarang, dah 10 tahun berlalu, kami merupakan BEKAS TPM sahaja. Ingat, BEKAS. Dan UMNO - BN takkan buat cerita bodoh dan buruk terhadap kamu untuk mendapat dosa. Kami semua sayang pahala kami. Ingat senang ke nak dapat pahala?


Tepuk dada, tanya iman! Adakah ini semua konspirasi? Peristiwa ini sudah berlalu sepuluh tahun lalu. Tragedi demi tragedi. Ini semua perancangan Tuhan. Bukan rekaan ataupun perancangan sesiapa.

Yang pasti, cubaan rampasan kuasa oleh militan Al - Maunah anak didik Pas nak jatuhkan kerajaan berulang kembali dengan tragedi yang dashat. Walaupun ia tak menggunakan senjata, ia menggunakan maruah dan kepercayaan rakyat. Nizar bintang tiga telah melakukan semula untuk menjatuhkan Raja dalam krisis Kerajaan Perak. Ingat Anwar.. Kamu bermain dengan Qada dan Qadar. Ini bukan konspirasi.

Posted in , , | 1 Comment
Jom komen di Facebook!

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.