Nik Abdul Aziz Nik Mat pemimpin politik Melayu yang paling teruk dalam sejarah peradaban Melayu!


Siapa tak kenal Nik Abdul Aziz Nik Mat, "Nabi" kepada Parti Islam Se-Malaysia dari dahulu melaung - laungkan kepada seluruh Umat Melayu-Islam di Malaysia ni bahawasanya mereka membawa panji - panji dan prinsip Islam untuk semua. Parti Pas dari dahulu juga merupakan serpihan daripada parti politik Melayu, UMNO telah banyak memecahbelahkan masyarakat Melayu menjadi berpuak - puak mengikut fahaman dan aliran politik masing - masing.

Umum rakyat Malaysia tahu bahawsanya Nik Aziz memang menentang perjuangan berasaskan bangsa yang diterajui oleh UMNO serta mendakwa dia dan partinya memperjuangkan agama Allah dan ingin menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

Tetapi, setelah mula "terbeliak" dengan kuasa setelah pembangkang memenangi lima buah kerusi pada Pilihanraya Umum ke -12 pada 2008, Pas sudah pun mengubah perjuangan mereka daripada ingin memperjuangkan negara Islam kepada negara berkebajikan.

Tambahan pula pada persidangan DUN Negeri Perak selepas Pas dapat menerajui pimpinan kerajaan negeri dengan wakilnya DS Nizar Jamaluddin, beliau terang - terang memberitahun dewan bahawasanya matlamat memperjuangkan negara Islam tidak berada dalam perlembagaan parti Pas.

Nik Abdul Aziz dari dulu menyerang UMNO dan sehingga kini mendakwa UMNO parti sekular yang hanya tahu memperjuangkan bangsa bukannya negara.

Dalam banyak - banyak tuduhan, makian dan lemparan daripada mulut Nik Aziz, apa yang penulis kecewa dengan Nik Abdul Aziz ialah dia sendiri mengaku bahawasanya dia tak bangga menjadi bangsa Melayu.


Nik Aziz tak bangga jadi bangsa Melayu?


KOTA BHARU 18 Sept. – Ketika terdapat usaha cuba menghapuskan keistimewaan hak orang Melayu, Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula menyatakan beliau tidak bangga berbangsa Melayu. Ini kerana, katanya, bangsa itu datang secara automatik dan di dalam Islam tiada bangsa yang lebih dan jika ada pun, ia adalah bangsa Arab. 

Malah, Mursyidul Am Pas itu menjelaskan, sekiranya beliau dijemput berceramah bukan kerana beliau berbangsa Melayu sebaliknya atas nama Islam. 

“Bagi saya, kalau saya dijemput ceramah, saya bukan dengan nama Melayu, dengan nama Islam. Cuma kebetulan saya ini nama Melayu.

“Saya tidak berbangga bangsa Melayu. Bangsa ini datang secara automatik,” katanya pada majlis dialog bersama wartawan di sebuah hotel di sini, malam tadi. Baca lagi..

Nik Aziz memang pemimpin Melayu yang paling teruk dalam sejarah peradaban bangsa Melayu :
  1. Nik Aziz sendiri berkata dia menjadi MELAYU hanya kebetulan. Celah mana kebetulan yang diperkatakan tu wahai orang tua? 
  2. Sedar tak sedar, hari - hari bahasa yang digunakan oleh orang tua kutuk ini ialah bahasa MELAYU tambahan lagi slang ataupun loghat bahasa MELAYU yang dia tutur itu loghat MELAYU KELANTAN!. 
  3. Kalau Nik Aziz sendiri tak bangga dan tak suka jadi MELAYU, sila gunakan bahasa lain untuk bertutur sehari - hari. Gunakanlah bahasa ARAB yang dia bangga - banggakan tu! Jangan cakap MELAYU. Cakap arab!
  4. Kalau kita renung kembali NAMA orang tua kutuk ni, namanya bermula dari "Nik" iaitu nama keluarga ataupun keturunan MELAYU bagi kawasan pantai timur yang terkenal. Kalau Nik Aziz sendiri cakap tak bangga jadi Melayu, sila buang nama "Nik" dihadapan tu dan guna nama keluarga ataupun keturunan arab untuk menggantikannya! Tak malu punya orang tua kutuk!
  5. Setiap hari Nik  Aziz bercakap mengenai Allah dan kuasa Allah menciptakan bumi dan alam semesta, dia ada ke pernah cakap tentang kehebatan Allah SWT dalam menciptakan manusia dengan pelbagai jenis, bangsa, warna, adat, dan pelbagai agama? Tetapi agama yang diredhai olehNYA ialah agama ISLAM.
  6. Nik Aziz meragui kekuasaan Allah yang menciptakan pelbagai bangsa dan agama dimuka bumi ini. Allah maha berkuasa lagi maha mengetahui. Kalau Allah mahukan hanya satu bangsa dan satu agama dimuka bumi ini, nescaya dia boleh sahaja menciptanya. Tetapi, kenapa Allah mencipta manusia pelbagai bangsa dan agama? 
  7. Nik Aziz memang Melayu tak sedar diri dan tak boleh digunapakai untuk menjadi pemimpin untuk orang Melayu di Malaysia. 
Nampak sangat Nik Abdul Aziz Nik Mat tua kerepot tak sedar diri, menanti masa nak mampos. Dasar orang tua nyanyuk yang gila kuasa. Turunlah wahai orang tua, negeri Kelantan dan umat Melayu-Islam tak perlu pemimpin flip - flop macam kamu. 

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .