Khatib baca doa untuk guling kerajaan : Kenapa Pengerusi Masjid menggelupur?



Video asal sedutan khutbah Jumaat doakan jatuhkan kerajaan

Salam to all,

Sudah tiga kali Sabtu kita digemparkan dengan berita seorang khatib jumaat membacakan doa untuk menjatuhkan kerajaan pada PRU ke 13 kelak. Isu tersebut makin lama makin panas dengan penafian banyak pihak, terutamanya si tuan badan yang membaca khutbah diatas mimbar Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq,Taman Guar Perahu, Penanti Pulau Pinang.

Kemudian, ia disusuli oleh ahli jawatankuasa masjid dan pengerusi masjid itu sendiri yang mendakwa laporan Buletin Utama TV3 tiga minggu lepas tidak berasas dan fitnah semata - mata. Mereka mengatakan bahawa doa tersebut bersifat umum dan tidak ditujukan kepada kerajaan UMNO/BN.


Pihak UMNO Pulau Pinang lalu dengan tegas meminta MAIPP mengambil tindakan dan menjalankan siasatan keatas khatib tersebut. Satu memorundum diserahkan kepada MAIPP pada minggu lepas. 

Ia diburukkan lagi dengan siri demonstrasi aman oleh AJK masjid serta Pengerusi Masjid itu sendiri dihadapan rumah tiga orang individu yang keluar dikaca televisysen semasa slot Buletin Utama jam 8 malam, beberapa buah trak pikap, berbelas belas kereta dan berpuluh - puluh motorsikal melalui hadapan rumah ketiga - tiga individu terbabit iaitu Bekas Pengerusi Masjid, Bekas Imam Masjid dan Bekas Pengerusi Rukun Tetangga. 

Mereka membawa sepanduk keluar UMNO masuk Pas. Pas for all dan terus berarak ke Balai Polis Kubang Semang. Pada hari yang sama, ketiga tiga individu terbabit juga membuat laporan polis keatas tindakan demonstrasi yang diadakan dihadapan rumah mereka sebagai salah satu ancaman kepada diri dan juga keluarga.

Kenapa Pengerusi masjid menggelabah biawak jika doa yang dibacakan oleh khatib mereka itu bersifat umum? Kenapa mereka mudah melenting bila ditegur oleh orang ramai atas ketlanjuran khatib mereka membaca doa berbaur politik ketika khutbah jumaat?

Orang Pas memang tak boleh ditegur dan mudah melenting. Macam mana nak mentadbir Malaysia dan nak ke putrajaya kalau ada attitude macam ni? Pegi berambus lah Pas dari dunia politik Malaysia. Rakyat tak mahu parti politik yang penakut dan teruk macam parti Pas ni!

Posted in , , , , , , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

6 Responses to Khatib baca doa untuk guling kerajaan : Kenapa Pengerusi Masjid menggelupur?

  1. Perkara yang sama berlaku setiap solat Jumaat di Masjid Al Nadhah sek 18 Shah Alam, yang trkenal Masjid kumpulan fanatik pihak pembangkang bukan sahaja oleh khatib bertugas malahan ust tazkirah yang di jemput khusus sebelum Ramadah dan skrg ketika Ramadan. Nampak nya tiada tindakan dari Jais walaupun Ust ini secara jelas tidak memperdulikan larangan DYMM Sultan Selangor. Di khuatiri anggota Jais pun trdiri dari golongan fanatik ini.
    Juga berlaku di Masjid Al Hidayah sek 18 Ust jemputan Khatib Jumaat terang2an mndoa kan kejatuhan kerajaan sekarang dan tidak mendoakan Raja Muda Selangor, cuma mendoakan kemenangan kuncu2 mereka agar kekal menang di Selangor.
    Ketahui lah berbuat cara ini akan melemahkan lagi pihak pembangkang di Selangor agar cepat berkecai lebih2 lagi di Selangor ini, Aminnnnnn.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Khatib Masjid Sect 18 tu mmg celaka. Pada 1/2, khatib mengatakan bahawa mereka yg melarang penggunaan Kalimah Allab sebagai mereka yg tak berilmu. Mmv celaka punya khatib.

      Padam
  2. masjid kt daerah pendang, kedah pun sama juga.khatib memberi kiasan bajet oleh kerajaan sama mcm bajet firaun...

    BalasPadam
  3. Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

    Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







    (( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

    BalasPadam
  4. Mmg bodoh lah kau ni. Tapi yg penting dia org tak sokong kaki liwat, jadi PM. Tak mcm puak kau

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju. Tambah lagi satu. Bukan porn star.

      Padam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.