Padan Muka Kau Melayu!




Hahahaha Padan Muka Kau Melayu! 

Memang dah jadi sifat semula jadi ramai orang Melayu. Sesal hanya didalam hati, nama nak mengaku salah tidak sama sekali! Itulah perasaan yg sedang melanda 25% orang melayu yang mengundi PH baru2 ini terutama anak2 muda. Mereka tidak menjangkakan mereka bakal di tipu dengan janji2 Pilihanraya.

1) Mereka yakin minyak akan jadi RM1.50/liter tetapi habuk pun tak ada.

2) Mereka yg duk di felda tidak jangka bantuan kepada peneroka yg dijanjikan termasuk hapus hutang tidak ditunaikan dan hanya dapat bonus ciput tidak seperti era DSNajib. Ibubapa mereka gugur airmata kerana anak2 mereka yg terhukum.

3) Mereka yakin Tol akan di hapuskan. tetapi mungkin naik lagi kalau tak kena gaya.

4) Mereka yg ada hutang PTPTN yakin mereka akan dilepaskan dari membayar hutang dan semuanya dapat free.

5) Mereka percaya tanpa GST barang akan turun harga walaupun dah jelas GST yang dilaksanakan lebih 3 tahun lalu tanpa naik tetapi barang tetap naik harga. sekarang makin melambong2 harganya walau tanpa GST.

6) Mereka ingat BR1M akan kekal rupanya makin turun dan ramai yg sudah tidak lagi menerimanya. masa dapat BR1M dulu mereka terima sambil kutuk DSNajib sekarang jumlah 7juta penerima hanya tinggal 2juta sahaja.. akibat tidak pandai bersyukur. 

8) Nelayan dan pertani yg gah mengibar bendera PH sekarang baru sedar segala bantuan kepada mereka di kaji semula dan mungkin akan dikurangkan atau ditiadakan...
9) Kakitangan awam yg secara terbuka menentang BN sekarang baru sedar ada yg hilang kerja dan kenaikan gaji yg BN janji semuanya belum pasti dapat bahkan bakal dikurangkan.
10) Polis dan Tentera yang terang2 undi PH baru2 ini baru sedar kebajikan mereka yg dijanjikan oleh BN belum pasti mereka akan menikmatinya.

11) Mereka yakin dengan tukar Kerajaan BN ke PH melayu tetap berkuasa tetapi sekarang mereka mulai sedar dan merasakan yg jadi PM adalah TunM tetapi yang menentukan hala tujunya adalah DAP. 

12) Mereka percaya tuduhan dan fitnah terhadap DSNajib tetapi selepas PH menang, TunM kata isu 1MDB dan isu derma 2.6B tiada bukti untuk didakwa maka mereka melopong tanpa rasa bersalah. 

13) Kini Mereka mula sedar DAP yg untung, melayu mula terpinggir, Raja2 melayu sudah tidak dihormati, Islam makin terancam, hak melayu makin hilang tetapi mereka pura2 puashati. apa pun tanggong lah 5 tahun ini.

Ingatan telah kami berikan, penjelasan telah kami sampaikan tetapi anda tetap hendak cuba menukarnya .. sekarang anda tanggong lah sendiri.

Sumber : Facebook

Pewaris Melayu : Rasanya budak-budak yang first time undi masa PRU14 haritu tak menyesal lagi. Depa tak kena lagi, masih berangan-angan la katakan. Tunggu!

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .