Sokong KJ untuk desak PH memungkiri janji manifesto PRU14!

Kenyataan KJ dipetik dari Sinar Harian :



Katanya, beliau sedia memaafkan kerajaan jika memungkiri dua janji iaitu pemansuhan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) dan penangguhan bayaran PTPTN sehingga gaji mencecah RM4,000.

"Atas semangat janji boleh dimungkiri, saya nak cadangkan dua janji besar yang saya rayu kerajaan supaya tak laksanakan. Ini kerana kalau dilaksanakan akan bawa kemudaratan kepada negara kita," katanya ketika membahaskan titah Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat hari ini.

"GST telah ditetapkan pada kadar sifar peratus  tetapi tidak ada penurunan harga barang.

"Menteri Kewangan juga akui sistem GST adalah cukai yang lebih telus dan cekap. Jadi apabila ada pengakuan sebegitu, kenapa ia perlu diganti dengan sistem lain?," soalnya.

"Kerajaan perlu melihat janji-janji ini secara rasional. Jangan terpaksa melaksanakannya kerana ingin jadi populis sehingga memudaratkan negara," katanya.

Pewaris Melayu : Kan manifesto tu bukan janji dan bukannya kitab suci? Gunakanlah alasan ni untuk kekalkan je GST tapi kurangkan kadar ataupun kuatkuasakan undang-undang dengan ambil tindakan kepada pembuat, pembekal, pengedar dan peniaga yang menaikkan harga oleh disebabkan GST. Settle! 

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .