Anwar enggan memberikan sampel DNA ?


Anwar enggan bekerjasama dengan pihak polis dan enggan memberikan sampel DNA. Beliau yang masih ditahan dikatakan tidak memberikan sampel DNA untuk siasatan. Menurut penguam Anwar yang mengiring penasihat PKR ini, Anwar enggan memberikan sampel DNA untuk pihak polis menjalankan siasatan selanjutnya. Jelas kali ini Anwar banyak berdalih dan amat gentar untuk menghadapi kenyataan laporan yang telah dibuat oleh pembantu khas beliau.

Menurut peguam Anwar, sdr. Sivarasa yang turut mengiringi Datuk Seri Anwar, mereka telah melakukan pemeriksaan dan Anwar enggan untuk melakukan DNA. Dalam pada itu, Menteri Dalam Negeri telah menyatakan bahawa Anwar akan ditahan semalaman kerana pihak polis akan menyelesaikan siasatan
terhadap Anwar. Beliau menafikan bahawa ada konspirasi di pihak kerajaan terhadap Anwar. Setelah pihak polis melakukan penyiasatan terhadap Anwar mereka akan memikirkan sama ada untuk mengambil tindakan selanjutnya terhadap beliau. Kemungkinan besar Anwar akan ditahan beberapa hari kerana pihak polis mempunyai kuasa untuk menahan Anwar selama 14 hari.

Pihak polis telah melakukan penyiasatan terhadap Saiful dan mereka ingin memastikan bahawa apa yang telah mereka perolehi sama seperti yang mereka perolehi dari Saiful. Menurut mereka Saiful diberikan keadilan dan Datuk Syed Hamid menyatakan keyakinan beliau bahawa tidak akan berlaku tunjuk perasaan dikalangan penyokong PKR, persolannya mengapa Anwar enggan bekerjasama dengan pihak polis pada kali ini dan mengapa Anwar enggan memberikan sampel DNA kepada pihak berkuasa. Mengapa Anwar takut untuk memberikan sampel DNA kepada pihak polis.

Walaubagaimanapun, Anwar tidak akan dapat lari dari kenyataan yang sebenar dan pasti Anwar akan terperangkap kali ini dalam dosa yang telah beliau lakukan. Mungkin Anwar boleh melepaskan dirinya dahulu, tidak mungkin Anwar akan terlepas kali ini. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya akan merudum ke bumi juga. Amat memalukan kerana seorang yang dianggap idola dan tuhan oleh penyokong PKR enggan bekerjasama dengan polis. Parti PAS sepatutnya mengkaji kes ini dan berikan pendirian mereka.

www.kpmu.net

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .