Tokoh-tokoh Islam di seluruh dunia sokong Anwar


BEBERAPA tokoh Islam di seluruh dunia menyatakan sokongan mereka secara terbuka terhadap Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim di samping melahirkan rasa bimbang mereka terhadap perkembangan terkini dan keselamatan Anwar. Dalam satu surat terbuka ditandatangani tokoh-tokoh berkenaan dari merata pelusuk dunia mengenai Anwar yang dipaparkan di dalam laman Web Islamica Magazine (www.islamicamagazine.com), mereka juga menggesa pihak berkuasa negara ini supaya menyelesaikan isu berkaitan dengan telus, pantas dan adil bagi memastikan keselamatan, dan kebebasan Anwar terpelihara.

Antara tokoh-tokoh berkenaan termasuk Dr. Yusuf Islam (Komposer, ahli dermawan dan pengerusi Islamia Schools Trust, London, UK) dan Dr. Jamal Barzinji ( Timbalan presiden , International Institute of Islamic Thought, AS) (suarakeadilan)

Komen: Hebat betul la pengaruh abang Nuar diserata dunia. Semua mahu agar perjalanan siasatan kes liwa abang nuar disiasat dengan baik dan sempurna. Penulis amat yakin dengan khidmat dan mutu pegawai PDRM, kerana PDRM adalah salah sebuah polis yang terbaik didunia, Alangkah syukurnya kita rakyat Malaysia yang mempunyai pasukan polis yang bertanggungjawab dan lebih baik dari negara - negara jiran seperti di Indonesia, yang terkenal dengan tahap rasuah yang tinggi. Bersyukurlah kerana tinggal di Malaysia, jangan ragui kewibawaan PDRM kita. Ingat! Yang salah tetap salah, kebenaran dan keadilan harus ditegakkan. Sekarang sudah ada banyak bukti yang ditunjukkan oleh Allah SWT yang mana satu pihak yang benar, dan yang mana satu pihak yang salah. Bukalah mata hati, jangan terlalu fanatik pada individu.

Abang Nuar, abang Nuar jangan lupa ya, cabaran Si sepul.. ada berani ke nak bersumpah?? Mana pergi slogan 'lawan tetap lawan'?

Nantikanlah lakonan hebat abang Nuar pada episod seterusnya..


Posted in , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Tokoh-tokoh Islam di seluruh dunia sokong Anwar

  1. Sokongan tu biarlah sape nak sokong pn. Aku nak tau sapa salah sape btl je.

    Mudah mudahan Allah membuka kebenaran yg dinantikan. Hidup Melayu.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .