Anwar: Kita bukan mahu keganasan

Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menasihati penyokongnya agar tidak bertindak di luar batasan dan sentiasa memberikan kerjasama kepada polis.

"Saya ni bukanlah anti-polis. Jadi kita buatlah apa yang mereka suruh asal jangan bertentangan dengan apa yang kita mahu.

"Kita bukan mahu keganasan, kita mahu satu perubahan," beliau dilaporkan berkata kepada kira-kira 5,000 hadirin dalam sesi ceramahnya di Bukit Jelutong di Permatang Pasir malam tadi.

Menurut laporan Bernama lagi, penyokongnya mula bersorak sambil melaungkan slogan "reformasi" apabila sebuah helikopter milik Polis Diraja Malaysia (PDRM) berlegar di sekitar tapak ceramah.

Pilihan raya kecil parlimen Permatang Pauh menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara Anwar, calon BN Datuk Arif Shah Omar Shah dan calon Angkatan Keadilan Insan Malaysia (Akim), Hanafi Mamat.

Dalam ceramah Anwar di Kampung Belah Dua, di Permatang Pauh malam tadi, beliau berkata tidak mempunyai dana yang cukup bagi
menaja makan dan minum para penyokong PKR yang hadir pada setiap ceramahnya.

"Puluhan ribu yang datang tetapi air pun tak ada. Saya tak mampu... Saya juga tidak mempunyai saham atau tanah," katanya.

Pada setiap ceramahnya, lapor agensi berita itu lagi, petugas PKR akan melakukan pungutan wang bagi menampung keperluan berkempen pada pilihanraya kecil ini yang akan diadakan pada 26 Ogos.

Anwar yang sentiasa dilihat menaiki kereta jenis Mercedes S320 berwarna perang di setiap ceramahnya juga menafikan kenderaan itu adalah miliknya.

"Kereta saya naik itu bukan saya punya. Tapi pak (bapa) saya punya. Saya ni tiada apa-apa pun. Kalau tak percaya boleh tanya Azizah (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, isterinya dan juga residen PKR). - Malaysiakini

Pewaris Melayu kata:
Kereta kereta tu bukanya saya punya, itu kereta kroni-kroni saya dalam KDEB yang punya. Saya tak mampu nak beli kereta dalam negara, tak ada tanah tak, saya tak ada saham. Tapi, saya ada rumah villa yang besar di Selangor. Saya kayakan kroni-kroni saya masa jadi Timbalan Perdana Menteri, sekarang diorang pulak la yang tolong saya.
Saya tak ada duit banyak dalam Malaysia, tapi di luar negara, akaun saya penuh dengan jutaan wang dolar..

Posted in , , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

2 Responses to Anwar: Kita bukan mahu keganasan

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .