HINDRAF : Wajarkah ia diharamkan?

Bagi penulis, tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengharamkan HINDRAF (rujuk disini) amat wajar dan tepat sekali. Kenapa hindraf diharamkan? Hindraf dianggap sebagai pelampau ataupun ekstrimis kaum dan tidak sesekali membela agama hindu di Malaysia.

Penulis tidak mahu komen panjang tentang pengharaman hindraf. "Tabik Spring" kepada KDN dengan keputusannya. Harap banyak lagi pertubuhan yang "halal" diharamkan, yang mana pertubuhan yang "halal" banyak mengeluarkan kenyataan yang berbaur perkauman dan boleh menyebabkan ketidakstabilan negara.

Syabbas KDN!

P/s:Ada juga bangsa kita (melayu) sokong Hindraf disini. Bak kata orang utara "Hang bela dia noohh.." Nampaknya, orang Melayu yang membela Hindraf ni patut di'basuh' oleh rakyat Malaysia khususnya orang Melayu

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

6 Responses to HINDRAF : Wajarkah ia diharamkan?

  1. MAKA BERKATALAH BUNGARAYA..
    Memang patutlah Hindraft diharamkan.
    Kerana seringkali membawa isu berbau perkauman. Saya kira bukan Hindraft saje, malah banyak lagi pertubuhan yang sepatutnya tidak dibenarkan bergerak aktif demi keselamatan negara yang tercinta.
    Saya menjadi hairan kenapa sejak akhir-akhir ini ramai warganegara yang terdiri dari kaum India begitu vokal sekali. Jangan cuba-cuba bermain api. Kelak binasa diri sendiri. Kaum lain elok-elok menyepi, kaum India pula buat begitu dan begini. Cukup-cukup le tu.
    Bukankah lebih elok membuat masa anda dengan memikirkan akan anak-anak dan cucu waris anda.

    BalasPadam
  2. Bungaraya berkata..
    Wajar sangat..

    BalasPadam
  3. aku memang sokong hindraf ni di haramkan..nak kacau orang melayu konon..porahh

    BalasPadam
  4. Ha betoi. Ada orang melayu kata hindraf tak wajar diharamkan. Aiyo, ini macam pun adakah? Ingat tak kes Al-maunah, ha haram jugak. Siapa kata kerajaan tak adil?

    BalasPadam
  5. sangat wajar... mereka adalah golongan yang tak sedar diri... buat hal provoke orang melayu, pastu tuduh kita racist... ciss...

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .