Umno Tidak Pernah Membuli Parti Komponen BN, Kata Abdullah

"Orang kata Umno parti yang suka buli. Tidak pernah berlaku perbuatan membuli. Kalau itu cara Umno, sudah lama parti-parti komponen tinggalkan BN. Itu tidak berlaku. Ini adalah strategi yang dibawa oleh parti pembangkang. Isu ini tidak bermula dari parti komponen (BN).

"Ia bermula dari parti pembangkang, seperti DAP untuk memburukkan MCA supaya orang terutamanya kaum Cina tidak suka MCA dan pemimpin BN.
Berita penuh disini 


PewarisMelayu kata:

Ni semua peranan pembangkang Malaysia yang suka memecahbelahkan parti orang lain. Sebelum ni ada ke kenyataan sebegini? Apabila BN sudah lemah dan UMNO dianggap sebagai "abang jahat" dalam BN, adik-adik parti komponen yang lain pasti akan berasa rendah diri dan kecil. Sekarang, peranan pembangkang adalah untuk memisahkan adik beradik akrab didalam BN untuk berhijrah kepada mereka (PR).

Kita semua kena ingat, BN merupakan satu keluarga yang diketuai oleh UMNO dan dibantu oleh MCA dan MIC. MCA dan MIC tidak sekali-kali diperalat dan digula-gulakan oleh BN untuk matlamat politik UMNO. Bagi penulis,MCA dan MIC serta semua ahli komponen parti lain tidak perlu berasa hati dengan kenyataan pembangkang.

Pembangkang setiap hari "buat kacau" dan "bikin goyang" rumah tangga BN yang sudah terbina sejak sekian lama (50 tahun) dan mereka iri hati kejayaan BN saban hari. Mereka (PR) merupakan Pakatan Rapuh yang goyah. Ada ketua hebat dan bercita-cita Mat Jenin.
Rumah tangga BN sudah 50 tahun tapi rumah tangga PR (baca:Pakatan Rapuh) yang dinikahkan secara "kahwin paksa" akan bertahan sampai bila? Kita tunggu dan lihat.

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

4 Responses to Umno Tidak Pernah Membuli Parti Komponen BN, Kata Abdullah

  1. Ha, depa memang nak pecah-belahkan BN encik. Puak-puak dajai ni tak boleh biak.

    BalasPadam
  2. Bunga Raya berkata,
    Jika UMNO membuli rakan komponen perkara-perkara beikut dilayan dengan baik?
    1. Sekolah-sekolah India dan Cina,
    2. Kuli Hindu, Tepikong Cina, Gereja-gereja dan bermacam lagi rumah-rumah agama kaum lain di Malaysia,
    3. Uni Tengku Abdul Rahman.
    4. Kebebasan menggunakan bahasa masing-masing kaum di Malaysia.
    5. Kemajuan berniaga kaum lain yang lebih baik dari melayu.
    6. Hari Tahipusam, Kong Hee Fat Choi, Krismas dan sebagainya.
    7. Dari MCA, Gerakan dan MIC ramai yang menjadi Menteri, Tim. Menteri dan Setiausaha Parlimen.
    8. Dan berbagai-bagai lagi layanan yang tersangat istimewa yang diberikan dalam kerajaan BN yang dianggap UMNO pembuli itu.
    SEMUA MESTI MAU INGAT...KAMI MELYU TERSANGATLAH TERSINGGUNG JIKA APA YANG KAMU MINTA ITU BOLEH MEMUDARATKAN MASA DEPAN KAMI.

    BalasPadam
  3. Bungaraya berkata-kata..
    Kalau UMNO pembuli bagaimana perkara-perkara berikut yang sekian lama diperjuangkan oleh parti komponen dilayan dengan baik oleh PM?
    1. Sekolah-Sekolah Ren. Jenis Kebangsaan Cina dan India,
    2. Rumah-Rumah Ibadat ugama-ugama lain selain Masjid.
    3. Bahasa Tamil dan Mandarin dicorong radio dan RTM.
    4. Kebebasan yang diberikan kepada semua kaum untuk bersuara yang kadang-kadang berlebih-lebihan.
    Kadang tu bukannya buli, tapi boring dek kerana permintaan yang dibuat sangat tidak munasabah dan sangat tidak patut diluahkan oleh parti komponen.

    BalasPadam
  4. Wahai parti komponen BN, terima lah hakikatnya UMNO adalah parti tunjang BN. Janganlah nak jadi jaguh pulak. Tanpa Parti tunjang ini, Malaysia akan kucar kacir. Janganlah lagi BUTA mata dan BUTA hati.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .