Nik Aziz tetap mahu bukan Islam sertai Pas

03/12/2008 6:21pm

KOTA BAHARU 3 Dis — Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sekali lagi melontarkan cadangan membuka keanggotaan parti itu kepada bukan Islam walaupun ia tidak dipersetujui presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Katanya Pas perlu memberi peluang kepada masyarakat bukan Islam yang mulai menerima baik parti itu sehingga ada yang telah menubuhkan Kelab Penyokong Pas serta turut berkempen untuk calon parti itu pada pilihan raya umum lalu. “Bukan Islam pun dah mula undi Pas, kenapa kita tak boleh beri peluang kepada mereka. Politik ini untuk semua,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan Nngeri di sini hari ini.

Pada muktamar Pas yang lepas, Abdul Hadi menolak cadangan berkenaan dan berkata penerimaan golongan bukan Islam untuk menyertai Pas mungkin mengambil masa yang lama kerana ia melibatkan perlembagaan parti yang antaranya menetapkan syarat keanggotaan seperti beragama Islam, berakal dan akil baligh.

Mengenai pilihan raya kecil bagi kerusi Parlimen Kuala Terengganu nanti, Nik Aziz berharap Naib Presiden Pas, Mohamad Sabu, dipilih semula menjadi calon parti itu. - Bernama

PEWARISMELAYU KATA :

Apa guna taruk nama Parti Islam Se-Malaysia kalau ahlinya ada orang bukan Islam?
Kita tukar saja lah nama parti kepada Parti Ajaran Sesat ataupun bak kata ABE Mie, Parti Angkut Sampah!

Posted in , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

11 Responses to Nik Aziz tetap mahu bukan Islam sertai Pas

  1. Oh, sekarang nak terima bukan islam. pasai apa dulu kata tak boleh kerjasama dengan orang kapiak? Dulu kata, Umno kapiak sebab kerjasama dengan bukan islam. la ni, siapa yang kapiak?

    BalasPadam
  2. Orang melalut ni tanda -tanda dah dekat nak mati....

    BalasPadam
  3. Kifli dan Bro...apa benda ni?
    Ini nampak dah tersesat jalan ni.
    Penyokong PAS tentunya hampa dengan pemimpin tua mereka ni. Terutama plogawan pro.PAS spt Kifli dan bro. hahahahahahahaakhirnya aku terlena tido ZZZZZZZZZZ.

    BalasPadam
  4. ooo patutla ko diam je hr ni,si bungarayau,ko dh ada kat sini plak ya...hemm'nampaknya kat sini ada lg bnyak juak2 umno yg dh buta perut hasil makan duit sumbangan tauke cina..
    Aku ni mmg dh kenal sgt prangai korang(alla bukannya cerdik sgt pn,stakat baling batu sembunyi tangan'sape pn boleh.)yg korang sebok sgt pasal keahlian org pahalnya.ko jga pati pekauman ko tu je dah la(kalo betul pekauman x pa jgk,tp ni utk kaum dia je)..kalo org kapir pn dh nk cenderung kt pati yg cba memperjuangkan islam,ko pk(fikir) la kat mana taraf korang.dahla org nk buat islam korang x sokong,tp korang kritik n kutuk..
    Tp aku sikit pun x heran ngan korang..mmg kami x pernah suka org yg berkelakuan cam korang..islam akan tetep menang walau ada org yg membencinya..Dan kami ammat bersyukur sbb korang x bersama kami..KORANG TERUSLA NGAN USHA2 KORANG YG PASSSSTTTTIIIII AKN GAGAL TU..

    BalasPadam
  5. Hoi bro dayus, yang kau sembunyi identiti tu kenapa, kalau berani gunala nama sendiri!!!!
    Kata orang sibuk pasal HamPAS dia,yang kau tu sibuk dengan juak UMNO tu kenapa????? wa ka ka...
    Orang UMNO tengah makan duit tokey cina ke Orang HamPAS yang sedang dok kunyah gula-gula getah perisa babi sekarang ni. Orang UMNO dok makan duit KJ je, Orang HamPAS sekarang ni dok makan duit tokey cina la .Kenapa aku cakap macam ni... kerana dalam PRU 12 majoriti cina babi ni sokong pembanagkang, kalau dah sokong pembangkang, bukan kah HamPAS salah satu dari parti pembangkang,,,wa ka ka kena lagi...

    Yang korang dok jilat pantat orang cina yang tak sunat tu tak haram ke? kalau nak bersentuh dengan orang UMNO haram.Islam apa kebenda sekarang ni...
    Hoi bro, bersatulah kita demi Islam dan melayu.Jadilah macam orang cina berpolitik.

    Hoi Bro aku cabar kau isi borang UMNO dan masuk UMNO serta bergiat cergas membanteras salahlaku kaum UMNO dari dalam la. Baru aku respek kau bukan suspek..

    wa ka ka...

    BalasPadam
  6. Wah, encik punya peluru berpandu banyak bagus o.

    Rasanya, dia nak dengaqkah cakap encik? kalau dia ada akai dan fikiran, dengaqlah tu. Hmm, kalau sebaliknya susah mau cakaplah.

    add
    telah meninggalkan ulasan baru pada catatan "
    Nik Aziz tetap mahu bukan Islam sertai Pas":

    Hoi bro dayus, yang kau sembunyi identiti tu kenapa, kalau berani gunala nama sendiri!!!!
    Kata orang sibuk pasal HamPAS dia,yang kau tu sibuk dengan juak UMNO tu kenapa????? wa ka ka...
    Orang UMNO tengah makan duit tokey cina ke Orang HamPAS yang sedang dok kunyah gula-gula getah perisa babi sekarang ni. Orang UMNO dok makan duit KJ je,
    Orang HamPAS sekarang ni dok makan duit tokey cina la .Kenapa aku cakap macam ni... kerana dalam PRU 12 majoriti cina babi ni sokong pembanagkang, kalau
    dah sokong pembangkang, bukan kah HamPAS salah satu dari parti pembangkang,,,wa ka ka kena lagi...

    Yang korang dok jilat pantat orang cina yang tak sunat tu tak haram ke? kalau nak bersentuh dengan orang UMNO haram.Islam apa kebenda sekarang ni...
    Hoi bro, bersatulah kita demi Islam dan melayu.Jadilah macam orang cina berpolitik.

    Hoi Bro aku cabar kau isi borang UMNO dan masuk UMNO serta bergiat cergas membanteras salahlaku kaum UMNO dari dalam la. Baru aku respek kau bukan suspek..

    wa ka ka...

    BalasPadam
  7. ish,ish,ish...hebat sungguh bahasa org2 umno ni ya? alla sapa nak heran ngan korang ,mmg ni la sikap korang. nak ajk aku msak umno? haah' kalo di beri peluang,aku lebih rela MATI dr jd pengkhianat bangsa n ugama mcam umno n org2 di dalamnya..
    Hoi!!' ADD aku x taula jenis apa punya manusia la ko ni,dahla bodoh pas tu nk ajk org sama2 jd bodoh cam ko gak,ko bodoh ngan kaum ko je dahla..BODOH PUNYA MELAYU..(nasib aku x join pati bidoh ni)
    WAHAI RAKYAT MALAYSIA MARILAH KITA MENILAI PERILAKU UMNO N JUAK2NYA..INILAH BANGSA PENGKHIANAT MELAYU YG BERSELINDUNG DI SEBALIK KETUANAN MELAYU,MEMUNGGAH HAK N KEISTIMEWAAM ORG2 MISKIN MELAYU,MENGUNAKAN NAMA MELAYU UTK KEPENTINGAN SENDIRI,MENJAHANAMKAM BAHASA IBUNDAKU,MENYELEWINGKAN AJARAN UGAMAKU(menyembah duit n mengutamakannya)SEMUANYA HANYALAH UTK KEPENTINGAN DIRI N KRONI..
    Aku selalu kata, aku sikitpun x pernah heran ngan korang,kami langsung x harap penyertaan korang dgn kami..AKU LG SUKA KOLO KORANG SAMPAI KIAMAT PUN NGAN PATI KUNO KORANG NI,BIAR SENANG MALAIKAT HAYUN KORANG SBB DEGILNYA PUAK2 YG DH BUTA HATI KERANA TERLALU BANYAK MAKAN BENDA HARAM.SATU HARI NNTI KORANG JGN TERKEJUT BILA ANAK CUCU KORANG JAHANAM DI SEBABKAN SUASANA YG KORANG WARISKAN KPD MEREKA..
    SKALI LAGI AKU CAKAP,KORANG SOKONG LA YA PATI PENGKHIANAT NI....SEMOGA ANAK CUCU KORANG AKAN MEMBUKTIKAN APA YG AKU CAKAP HARI INI...

    BalasPadam
  8. Jangan sampai suatu ketika nanti anak cucu korang kencing+berak kat atas kubur korang sudahla!!!!!Ha,ni satu contoh terkini apa parti kuno korang buat,Pasir Johor ini telah dipunggah kemana kalau bukan ke Singapura untuk tujuan menambak laut bagi meluaskan pulau tersebut. Adakah pasir yang sebanyak itu diangkut ketempat lain dalam Negeri Johor atau ke negeri lain dalam Malaysia? Itu adalah sesuatu yang tidak mungkin kerana semua rakyat tahu apa perlunya pasir yang sebanyak itu diangkut ketempat lain dalam Malaysia kerana semua tempat terdapat pasir.

    Adakah pihak kerajaan Negeri Johor tidak mengetahui sejak bila dan kemana pasir tersebut diangkut? Dan adakah pihak berkuasa tidak ada maklumat siapa yang mengeluarkan pasir tersebut? Adakah orang dari parti pembangkang yang punya angkara ini? Sudah semestinya bukan dan yang pastinya orang yang terlibat adalah orang yang rapat dengan pihak berkuasa negeri.
    Menteri Besar Johor mesti telah lama mengetahui perkara ini. Persoalannya kenapa perkara ini dibiarkan berlarutan sedangkan ianya telah lama berlaku didepan mata. Dimana suara puak-puak Umno yang sentiasa mendakwa pembela bangsa dan pembela negara kalau pasir yang sebegini banyak telah dipunggah ke negara jiran tersebut? Dimana Hishamuddin Tun Hussein Onn yang menjulang keris semasa Perhimpunan Agung Umno kononnya dia lah pembela bangsa. Masakan dia tak tahu perkara ni berlaku di negerinya sendiri? Atau adakah dia tompang makan semangkuk?

    Puak-puak Umno ini lah yang bukan sekadar pasir Johor nak dijual kepada Singapura, tetapi Negeri Johor malah Malaysia keseluruhannya kalau boleh nak dijual kepada Singapura. Selain itu projek Iskandar Malaysia juga adalah merupakan satu pengkhianatan kepada negara kerana orang Singapura yang takder tanah diberikan tanah disitu kononnya atas nama pembangunan. Puak-puak Umno inilah sebenarnya pengkhianat bangsa dan pengkhianat negara yang sanggup menjual hak sendiri kepada orang luar.

    Yang ni pulak contoh ke2 cuba korang renug elok2 pakai akai yang ALLAH amanah kan dekat engkorang tu,KUALA TERENGGANU 2 Dis. - Menteri Luar, Datuk Seri Dr. Rais Yatim hari ini tidak bersetuju dengan langkah kerajaan meneruskan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) kerana ia mendatangkan kerugian dalam usaha pembinaan negara bangsa.

    Beliau berkata, dalam tempoh persekolahan peringkat rendah, asas-asas budaya bangsa harus tertanam pada diri kanak-kanak dan bukannya penekanan terhadap aspek-aspek lain.

    Katanya, walaupun kanak-kanak Melayu belajar Matematik dan Sains dalam bahasa Inggeris, tetapi yang mendukacitakan, pelajaran yang sama tetap diajar dalam bahasa Mandarin di sekolah Cina.

    "Pada prinsipnya saya tidak bersetuju, tetapi saya mahu melihat ia diteruskan bagi melihat keberkesanannya," katanya.

    Rais berucap merasmikan Seminar Bahasa Melayu: Isu dan Cabaran Pelestarian Bahasa Melayu Dalam Era Globalisasi di Perbadanan Perpustakaan Negeri di sini hari ini.ini menteri korang yang cakap tau!!!

    pandangan sya UMNO yg mula2 menghilangkan hak melayu....pastu pura2 nk mempertahankan melayu..ceh dasar parti murahan...

    Dulu UMNO lah yg mengepalai Krisis dengan raja2 tahun 1993 dulu. dia yg ubah hak keistimewaan raja2....ingat tak..lagi kn...

    bodohnya parti mcm ni..kita yg buat pastu nak nyalahkan org lain lak....
    Pejuang umNO, mengapa terlalu prejudis dengan Pakatan Rakyat? Cuba semak kembali MATLAMAT PERJUANGAN PR. Bukan cedok dari akhbar umNO, tetapi dari sumber asal.

    Bagi saya, apa yang disasarkan oleh PR amat mudah. Siapa yang susah dibantu dan bangunkan ekonomi mereka sejajar dengan kemajuan negara tanpa mengira kaum. Siapa yang dapat manfaat? Melayu, India dan Cina. Mengikut statistik, MELAYU yang paling ramai hidup susah. Maka, siapa yang PR bantu sebenarnya?

    Mengapa mengunakan ISU PERKAUMAN? Siapa sebenarnya yang lebih perkauman?

    Mengapa perlu ada umNO untuk Melayu. MCA dan Gerakan untuk Cina MIC dan PPP untuk India, PBS dan UPKO untuk Kadazan?

    DAP parti berbilang bangsa, siapa boleh nafikan? Cuma komposisinya kelihatan ramai Cina dan India, tetapi keahlian dibuka kepada semua bangsa.

    PAS juga parti berbilang bangsa, cuba nafikan kalau berani.

    PKR sudah jelas terang parti pelbagai bangsa.

    Bolehkan Cina dan India sertai umNO?

    Melayu dan India sertai MCA?

    Melayu dan Cina sertai MIC?

    KESIMPULANNYA, SIAPA YANG PERKAUMAN DAN MENGGALAKKAN PERPECAHAN ANTARA KAUM?

    sampai macam ni sekali, aku bagi sikit saja baru contoh kebejatan umno tu pun korang tak paham2 lagi so ,lantaklah kalau korang nak mereput bersama umno.

    BalasPadam
  9. Amboi sedapnya cakap,

    wahai penyokong PKR,PR mari kita ramai-ramai buat parti sondol demi menyahut seruan Nuar bontot kita...yahooooo ya bedu bedu...

    habis yang kita melayu nak bagi sama rata pada cina babi dengan keling paria ni bukan mengadai melayu ke namanya bro sondol?

    HamPAS nak buka pada orang bukan islam ni bukan ke mempergunakan politik melalui agama? Kau ingat Ustaz Guan Eng nak masuk ke Islam? kau ingat dia ni sapa? banyak sangat ke hidayah pada nya ? kenape kau tukang bagi minum "air tawar" dari niz aziz lalut tu ke? wa ka ka

    BalasPadam
  10. Hoi add bodoh!!!naytalah ko ni manusia paling bodoh di antara penyokong umno yg bodoh2 tu..ni la akibatnya kolo dh banyak sgt ketawa sbb mabuk politik bawah tempurung korang..cuba ko pk skit apa yg mr.kifli tulis ni..SIAPA SEBENRNYA PENGKHIANAT MELAYU?.
    Tu baru kat johor,belum hal balak kat pahang lg,tp aku ni malasla nk lyn si bodoh cam ko ni.

    Skali lg aku harap ko terusla ngan pati kuno ko ni..aku takut sangat kalo manusia sebodoh ni join PR..aku rsa hanya akan tggal ko sorang je dlm pati kuno ni(yg lain xla sebodoh dia ni)kalo ko rasional,aku rasa contoh mr.kifli tu je dh cukup..'ops'dia ni BODOH LA BRO'..

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum sume..
    saya bukan xnk komen..tp dh cukup masak dengan sume tu..
    sbb sy di lahir dan di besarkan di kelantan.
    marilah kita sama2 menegakkan syiar islam dan sama2 membantu org melayu.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .