Archive for Jun 2009

Palo hotak mu Tok Guru!

Apa hal pulak orang tua nyanyuk Nik Ajis ni. Tak habis habis mengeluarkan kenyataan yang berbaur fitnah dan bermotif jahat. Setelah dia dihentam oleh anak buahnya sendiri dalam Pas ekoran kenyataan berkaitan Kerajaan Perpaduan yang telah dicadang oleh presidentnya, Dato Seri Haji Hadi Awang, Nik Ajis memaki dan menyamakan Ustaz Nasha sebagai sampah, semalam, beliau samakan pula UMNO dengan Komunis.

Kalau ikutkan hati, penulis nak maki balik je dia dalam blog ni, tapi atas dasar professional dan juga adab seorang muda dengan orang tua yang nyanyuk, penulis pendamkan hasrat tersebut.

Penjilat PR bolehla memaki hamun caci maki semua bloggers pro - kerajaan tapi bloggers pro - kerajaan (BPN) tak akan berbuat demikan, sebab kita ada prinsip masing - masing.

Tok garu ni dah melampaui batas. Sesedap mulut je kata orang lain tak mengikut ajaran Islam. Tok garu, kamu pakai serban dengan jubah labuh tu, cukup ke amalan Islam yang anda lakukan? Ada ke ikut syariat Islam?

Harap pakai je serban besar bak perut ibu mengandung, tapi mulut busuk macam longkang. Busuk kalah lagi longkang, busuk mulut dan busuknya perangai Tok Garu ni bak loji rawatan najis Indah Water. Huduhnya perangai manusia berjanggut seperti kambing ini. Konon ikut nabi, tapi perangai tak huduh. Tak layak nak jadi pemimpin.

Tok garu, cukuplah! Cukuplah! LETAK JAWATAN anda sebagai MB Kelantan dan Muryidur Am Pas. Memalukan rakyat Kelantan dan parti Pas sahaja. Cukupla!

Posted in , , , | 4 Comments
Jom komen di Facebook!

Belakang tabir kegagalan Kerajaan Perpaduan UMNO - Pas

Tok garu Nik Ajis telah mengumumkan tiada perpaduan Melayu antara Pas dan UMNO. Sebelum ni pun, Nik Ajis dah laungkan, tidak ada sebarang rundingan berasaskan perpaduan Melayu tapi kalau ada perpaduan pun berasaskan Islam. Yakni, tidak pada perpaduan Melayu dan ya kepada perpaduan Islam. Itu menurut Nik Ajis.

Nik Ajis tak sedar diri yang dia tu orang Melayu dan dia tak pernah pun dia Melayu. Sebabtu la Nik Ajis tak pernah nak pakai baju Melayu, yang dia duk pakai pun hanyala jubah dan serban besar bak busut atas kepala. Kenapa dia duk pakai macam tu?

Oh Tok Garu, buanglah serban besar bak busut diatas kepalamu itu jika kamu takut nak laksanakan hukum dan undang - undang Islam seperti yang anda laungkan tu. Anda lebih takutkan Anwar Ibrahim dan DAP lagi dari nak memperkasakan perpaduan Melayu - Islam. Anda lebihkan menjaga periuk nasi sendiri daripada perpaduan.

Nik Ajis, malukah anta mengaku sebagai seorang Melayu? Oh, penulis rasa malu ada pemimpin sebangsa dengan penulis yang malu sangat nak mengaku bangsanya sendiri. Oh, Tok Garu. Nanti, tukarlah status Bumiputera dalam kad pengenalan anda dan tukarlah bahasa sekali ya. Sebut ISLAM betul - betul, jangan sebut ISLE!

Akhir sekali apa yang dapat dirumuskan disini:
  • Tok Garu Nik Ajis takutkan Anwar Ibrahim demi menjaga karier politik sendiri.
  • Anwar tunjang Pakatan Rakyat cerminan Dajjal di muka bumi ini. Apa yang Anwar seru, semua tak baik. Tidak pada perpaduan, tidak pada Islam dan semuanya tidak. Dia hanya cakap YA berkaitan kejahatan. Adakah benar?
  • Pemimpin PR (Anwar, Guan  Eng, dll) naik menjadi pemimpin besar dan kerjasama PR tertubuh atas PERPECAHAN dan PERBALAHAN orang Melayu. PRU12 dah menunjukkan Melayu dah pecah belah. 
  • Pemimpin Pas (Hj Hadi) takut nak suarakan dan tak tegas dalam pendiriannya. Mula - mula pelawa nak perpadu dengan UMNO, tapi bila Nahkoda Nyanyuk parti sendiri menyalak bak anjing kena jolok punggungnya tu melenting, beliau diam membisu. Benarlah orang kata, presiden Pas memang macam tunggul.

Posted in , , , , | 5 Comments
Jom komen di Facebook!

Kenapa Nik Aziz Takut untuk perpaduan Melayu?

Penulis tahu apa yang terkandung dalam kepala otak si Mursyidul Am Pas ini. Ini hanya andaian dan pendapat daripada penulis.

  1. Nik Aziz amat takut akan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang. Setelah susah payah berpakat untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional di Perak, Kedah dan Selangor, Nik Aziz berjanji memberikan komitmen yang tinggi dalam pakatan longgar mereka itu. Nik Aziz amat takut jika Anwar kata Pas tak sedar diri, Pas tak tahu malu dan Pas tak tahu bersyukur. Itu sebabnya Nik Ajis takut sangat nak laksanakan kerajaan perpaduan UMNO - PAS.
  2. Dalam kepada otak Nik Aziz, beliau berfikir kerjaan perpaduan tersebut mengakitbatkan pembubaran dua parti politik, iaitu UMNO dan Pas dan hanya menubuhkan satu parti Melayu. Tapi, penulis menolak andaian ini kerana bukannya Nik Ajis tak tahu yang kerajaan perpaduan tajaan Hj Hadi macam mana. Saja orang tua tu takmau tahu.
  3. Nik Aziz takut jatuhnya kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah dan Selangor. Kalau di Kedah, Pas memenangi 16 kerusi Dun dan BN hanya mendapat 14 kerusi. Jika Pas dan UMNO bergabung, pastinya kerajaan Pakatan Rakyat Kedah akan jatuh dan kerjaan baru, kerajaan perpaduan UMNO - Pas akan tertubuh. Insyaallah, jika jadi kerajaan perpaduan tersebut, satu kerajaan negeri Melayu dan Islam akan ditubuhkan.
Banyak lagi faktor yang Nik Ajis takut akan terjadi jika kerajaan perpaduan UMNO - Pas terjadi. Kerusi yang disandang oleh beliau sebagai MB Kelantan pun takut tergugat. Almaklumlah, Pok Nik nak bawak jawatan MB Kelantan ke syurga. MB Kelantan sampai mati. 

Posted in , | 5 Comments
Jom komen di Facebook!

Ulama Pas Oh Ulama Pas!

Posted in | 2 Comments
Jom komen di Facebook!

Kor Ming Bela Nizar : Semua Depa Betul!

Berita penuh disini

Biasalah, bila orang suruhan depa dah kena belasah dengan geng sendiri, boss buat la kenyataan bela orang suruhan depa tu. Alahai Kor Ming, Lu gelabah semacam je. Apa kes? Dah terang - terang Nizar dah melanggar peraturan mesyuarat ketika sesi Dewan Rakyat beberapa hari lepas, buat apa nak bela lagi?

Inilah politik populariti murahan yang dibawa oleh pemimpin politik pembangkang. Tahu nak buat kecoh saja. Ingatkan masa perasmian Dun Perak hari tu sahaja, rupa - rupanya perangai liar dan perak jakun tu dibawa masuk dalam Dewan Rakyat jugak.

Alahai Nizar, apalah nasib badan. Pusing kiri salah, pusing kanan tak kena, bila lah nak habis gila talak hang tu Datuk Nizar!

Posted in , , , , | 5 Comments
Jom komen di Facebook!

Teruknya Tok Guru!

Nama Tok Guru (baca Tok Garu) dalam Pas amat berpengaruh daripada Presidennya, Dato Seri Hj Hadi Awang. Apa kena tok guru sampai nak suruh orang dalam Pas sendiri keluar daripada partinya?

Sungguh teruk Tok guru, sebab berlainan dan berselisihan pendapat, anda nak suruh orang dalam parti sendiri keluar dari parti itu. Kenapa? Benci sangat ke akan cadangan Ust. Nasha tu? Tak patut.

Ini ke label Ulama Pas yang bagus sangat tu? Ini bukan ulama, tapi U-lar-mak. Tak sesuai dilabel dia dengan agama Islam sebab tak ada sedikit pon peribadi dia menggambarkan dia tu seorang Muslim yang baik. Teruk lagi adala.

Kalau anda bencikan UMNO, jangan sesekali buat macam ni. Dah banyak kenyataan yang amat busuk anda keluarkan menggambarkan anda tu benci sangat pada UMNO. Apa salah UMNO sampai nak wujudkan kerajaan perpaduan anda tak mahu?

Bagus sangatkah Pakatan Rakyat (baca: Penipu Rakyat) tu sampaikan tolak Islam dan Melayu dalam perjuangan anda tu? Takbir bukan main deras, sampaikan cina india yang tak potong kulub pon turut sama takbir. Allahuakbar. Bukalah hati u-lar-mak Pas ini untuk satupadukan umat Melayu dan memartabatkan agama Islam

Posted in , , | 2 Comments
Jom komen di Facebook!

Nizar Oh Nizar : YB yang paling memalukan!

Semalam, DS Nizar Jamaluddin telah mengangkat sumpah sebagai YB di Parlimen Bukit Gantang. Baguslah, beliau baca teks angkat sumpah tersebut dengan jelas dan lancar.

Tapi, adakah Nizar benar - benar taat dengan apa yang beliau sumpah? Adakah Nizar mengikuti dan taat akan akad sumpah tersebut? TIDAK sama sekali.


Perbuatan DS Nizar amat memalukan Parlimen Malaysia. Kenapa beliau perlu bersorak seperti dirasuk Syaitan? Inikah HERO RAKYAT? Adakah perbuatannya itu direstui rakyat Perak dan pengundi di Bukit Gantang.

Kalaulah penulis pengundi Bkt Gantang, penulis amat malu mempunyai YB macam ni. Sudahla gila pangkat, gila Camry, Gila Rumah MB, Gila Pejabat MB, Gila Meroyan dan yang paling tak boleh terima, GILA TALAK.

Benar atau tidak? Dulu beliau nak sangat dihakimi di mahkamah, tapi bila dah mahkamah memberikan kata putus, beliau tuduh pulak macam - macam pada mahkamah, Barua BN la, agen Najib la, dan macam - macam lagi.

Harapan penulis, DS Nizar perlu menjadi pembela Melayu, jangan jadi pembela cina dan penjahanam bangsa.

Posted in , , , | 3 Comments
Jom komen di Facebook!

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.