Program kenang jasa Tun Razak 28 Julai

KUALA LUMPUR 14 Julai - Jika membicarakan tentang individu yang bergelar Bapa Pembangunan negara, Tun Abdul Razak Hussein, pasti imej yang sinonim dengan Allahyarham ialah kedudukannya sebagai Perdana Menteri Malaysia yang kedua.

Namun, sayang jika hanya itu yang diingati sedangkan jasa beliau sebenarnya tidak terkira sehingga membolehkan negara mencapai keamanan dan kejayaan sehingga kini.

Bagi memperingati jasa serta perjuangan Allahyarham, satu program yang bertajuk 'Tun Abdul Razak, Bapa Pembangunan-Suatu Pengkisahan' akan diadakan pada 28 Julai ini bertempat di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Ketua Pengarah Arkib Negara, Datuk Sidek Jamil berkata, program sehari itu diharap mampu menarik minat masyarakat,'' katanya selepas merasmikan prapelancaran program tersebut di sini hari ini.

Tun Abdul Razak dikenang berikutan pelancaran Dasar Ekonomi Baru (DEB) pada 1971 bertujuan mengatasi masalah ketidaksamaan ekonomi dan sosial yang telah membangkitkan antagonisme perkauman di negara ini.

Posted in , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .