UMNO kroni?

Kalau kita singkap sejarah politik tanah air, kita pasti dapat mengetahui salasiah keturunan ahli politik negara kita. sebagai contoh, pada masa sekarang, DS Najib Tun Abd Razak dan DS Hishamuddin Tun Hussien. Mereka adalah salah satu contoh daripada hubungan kekeluargaan anak-ayah. tetapi, situasi berkenaan tidak bermakna ianya kroni. yang bermaksud kroni sebenarnya bagi pendapat saya, perhubungan kekeluargaan dalam sesebuah organisasi pada masa yang sama. Pada masa sekarang, tuduhan ahli-ahli pembangkang yang ditujukan kepada PM kita, DS Abdullah Badawi tidak releven kerna ia merupakan tuduhan yang tidak berasas.

Pak Lah hanya mempunyai seorang anak lelaki didalam UMNO, iaitu Menantunya, Khairy Jamaludin yang sekarang merupakan Pemuda UMNO dan beliau baru sahaja menyertai pilihanraya yang pertama, iaitu PRU12. Tidak boleh dikatakan ianya kroni. Pembangkang tidak boleh melabel UMNO/BN sebagai parti kroni. Parti yang sebesar-besarnya kroni ialah PR (pakatan rakyat??)

Cuba kita lihat dalam parti tunjang, kepala pembangkang PR iaitu DAP, ia membuktikan dengan jelas bahawa parti ini juga mengamalkan kroni dalam sistemnya, cuba kita lihat, Lim Kit Siang menjadi penasihat DAP, dan anaknya, Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang dan kita dapat lihat lagi, menantu kit Siang,
Betty Chew iaitu YB di Melaka. Jelaskah? Karpal Singh merupakan presiden DAP dan anaknya juga berada didalam DAP juga, iaitu Gobind Singh.Itu baru DAP, tidak kita lihat pada "PKR" yang sangat-sangat bersih! Pertama-tama kita lihat pada president PKR, Wan Azizah yang sekarang memegang kerusi Permatang Pauh dan anaknya , nurul Izzah yang merupakan YB di Lembah Pantai. Ayah Izzah pula merupakan Idol setiap peminat dan pemuja PKR, iaitu pemimpin yang Bersih, Anwar Ibrahim. See... Kata orang, dia yang lebih.. Saja tuhan mahu tunjukkan ini semua kepada kita supaya kita sedar..

Wallahualam...

P/s: Tukar je slogan. Kroni, Tulus, Bersih

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .