Harakah:Anwar tetap janji turun harga minyak jika dia jadi PM

TAIPING, 9 Julai (Hrkh) - "Hari ini saya nak ulang lagi, kalau kita dapat ambil alih. Menang Kerajaan Persekutuan hari ini, percayalah pada saya, saya tak cakap bohong. Menang hari ini kita ambil alih, esok harga minyak turun." -->

Demikian Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat (KeADILan), Dato' Seri Anwar Ibrahim mengulanginya sekali lagi semasa berceramah di Changkat Jering dekat sini malam tadi sambil menegaskan bahawa kalau Pakatan Rakyat mengambil alih memerintah seluruh Malaysia maka harga minyak akan turun serta- merta esoknya.

"Pedulikan cakap-cakap 'depa' yang iri hati jika Pakatan Rakyat dapat perintah semua negeri yang mereka rasa tak yakin saya boleh turunkan harga minyak itu. Cuba tengok, cuba tengoklah nanti. Kalau tak percaya cubalah jangan halang kami ambil alih perintah semua negeri di Malaysia. Hari ini jadi kerajaan baru, esok diturunkan harga minyak dan bahan bakar lainnya,"cabarnya di hadapan kira-kira 20,000 orang penyokong parti.

Beliau yang menegaskannya dalam program "Tour Anwar Ibrahim Seluruh Malaysia" menyatakan, kalau tidak percaya maka tunggulah pada 15 Julai ini di televisyen dan beliau akan kupas dengan panjang lebar dan terperinci bagaimana cara untuk turunkan harga minyak dan bahan bakar lainnya.

"Saya memang minta kepada Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Dato' Seri Najib Razak berdebat di TV pada hari itu nanti supaya semua rakyat negara ini boleh lihat berhujah dengan mereka berdua dengan tajuk 'Bagaimana Hendak Turunkan Harga Minyak',"katanya malam tadi.

Tambahnya,"di TV siaran langsung itu nanti saya katakan formula untuk turunkan harga minyak, kerana saya tahu dan yakin buat yang benar.

"Saya tidak akan rosakkan ekonomi Malaysia. Saya tahu, insya-Allah, kita ambil pelabur China, pelabur Arab, pelabur Eropah dan serampang tiga mata untuk bangkitkan semula ekonomi Malaysia."

Dia harus cakap macam ni 'maaflah kat pelabur asing, sebab kes liwat saya anda semua tak percaya Malaysia ni tak aman dan boleh lingkup bisnes. Saya dulu masa grad bukanya ambil ekonomi ataupun perakaunan, saya ambil bahasa Melayu ja'.

Tapi sayang, katanya beliau yakin Perdana Menteri dan Timbalannya takut bersemuka dalam siaran tersebut dan dinyatakan tempat mereka akan diambil alih oleh Menteri Penerangan sebagai wakil kerajaan.
"Tak apalah, tak dapat tanduk akar pun boleh, saya tak pilih,"sindir Anwar dikuti tepukan gemuruh hadirin. - mks. _

PakLah dan Najib tak takut, diorang ada kerja masing-masing, sebagai PM &TPM, bukanya macam Abang Nuar, Pusing satu Malaysia nak cari populariti, cari simpati dari rakyat yang konon-kononnya tak bersalah. Abang Nuar tak jadi YB atau menteri, tula yang dok rilex saja. Cakap kat orang no.1, bila nanti dah dapat kuasa, barula tau. Dia still tak sedar diri, dapat gelaran bekas timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tu pun daripada UMNO/BN. Tu pun nak belagak, nak sombong.

Sumber: Harakah

KOMEN: Ala abang Nuar, hang dah abis modal la nak putar belit rakyat. Isu Minyak saja la yang dapat tarik perhatian rakyat kat hang, abang Nuar. Tu pun nasib la ada isu Minyak, kalau tak, orang tak pandang hang langsung abang nuar. Hang dilabel sebagai peliwat, pecah amanah dan rasuah saja macam kes 1998/99.

Posted in . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .