Polis: Jangan sertai himpunan Ahad

Ketua polis Selangor menasihatkan orang ramai supaya tidak menyertai perhimpunan membantah kenaikan harga minyak, yang dijadualkan Ahad ini di Petaling Jaya.

Menurut polis, perhimpunan sehari suntuk mulai 10 pagi di padang depan kompleks membeli-belah di depan Amcorp Mall merupakan perhimpunan haram.

Datuk Khalid Abu Bakar berkata, beliau telah menasihatkan menteri besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim supaya tidak membenarkan perhimpunan itu diadakan.

Menurutnya lagi, jika masih ingin meneruskannya, ia boleh dipindahkan ke lokasi lebih sesuai seperti Stadium Shah Alam atau Stadium Malawati, juga di Shah Alam.

"Saya ada bercakap hal ini dengan menteri besar kelmarin, beliau kata akan mempertimbangkannya, namun sehingga hari ini saya belum mendapat sebarang maklum balas," katanya kepada pemberita di Shah Alam hari ini.

Khalid berkata, penganjur perhimpunan berkenaan tidak memohon permit polis dan kawasan yang sempit itu tidak sesuai untuk penganjuran apa-apa perhimpunan.

Katanya, ia hanya akan mengundang ketidakselesaan dan kesesakan lalulintas, demikian menurut laporan Bernama.

"Jangan sertai perhimpuanan berkenaan kerana ia tidak ada permit polis dan tindakan boleh dikenakan kepada mereka yang menyertainya," katanya.

Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Minyak (Protes), yang terdiri daripada pertubuhan bukan kerajaan dan parti politik, mengadakan perhimpunan itu dengan tuntutan menurunkan harga minyak yang kini membebankan rakyat.

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

One Response to Polis: Jangan sertai himpunan Ahad

  1. Cuba kalau event ni anjuran UMNO/BN..mesti on punya apa cara sekali pon.tak kira ler mana pihak keselamatan dirujuk PERMIT mesti lulus.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .