Macam - Macam : Khairy - Husam - DAP

 
KOTA BHARU 21 Dis. – Setelah lama tidak menyentuh mengenai hukum hudud, Pas memberi jaminan untuk melaksanakannya di seluruh negara sekiranya pakatan pembangkang berjaya memerintah pada masa depan.

Naib Presidennya, Datuk Husam Musa berkata, parti itu tidak pernah melupakan dasar perjuangannya untuk menegakkan pemerintahan Islam di negara ini, termasuk melaksanakan hukum itu. BACA LAGI
Penulis gelak besar apabila menonton Buletin Utama semalam ekoran Debat Khairy Jamaludin dan Husam Musa yang diadakan di gelanggang pihak lawan

Apa yang penulis hairan, adakah benar kenyataan Husam Musa tersebut akan menjadi kenyataan apabila Pakatan Rakyat (baca : Pekena Rakyat) memerintah kelak? Ini merupakan MODAL si Husam Musa untuk meraih pengundi di PRK Kuala Terengganu pada bulan hadapan.
Ketika penulis membaca dan melihat sedutan berita tersebut, terlintas terus dalam fikiran penulis. Apakah reaksi si abang tiri kepada Pas, DAP? Adakah respon DAP ekoran kenyataan Husam Musa tersebut? Ternyata, tak sampai 24jam, abang tiri Pas, sudah mengaum - ngaum diseberang sana..
"Hukum hudud bukan dasar Pakatan Rakyat dan tiba giliran Husam menjelaskan apa yang dimaksudkannya," kata tokoh popular parti Lim Kit Siang hari ini.
"Jika gagal dijelaskan, kenyataan Husam boleh menimbulkan rasa tidak senang, serba salah dan bantahan bukan sahaja di kalangan 11 peratus pengundi Cina di pilihanraya kecil Kuala Terengganu, tetapi juga kepada semua pengundi di seluruh Malaysia," kata Lim lagi.
"DAP tidak bersetuju an membantah cadangan itu," katanya hari ini, lapor Bernama.
 "PAS perlu merujuk kepada semua parti komponen yang berada di bawah Pakatan Rakyat.

"Tak eloklah sekiranya mereka membuat keputusan sendiri," beliau dipetik sebagai berkata.

Lepas itu, apa reaksi rakyat? Penulis nak habaq kat sini, Rakyat bukan bodoh, wahai pemimpin Pas!! Sahabatlah lagi dengan DAP, cakap pun jadi serupa DAP la.. Alahai, macam macam!! Cakap tak serupa bikin, macam ni la jadinya!

Posted in , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

2 Responses to Macam - Macam : Khairy - Husam - DAP

  1. MELAKSANAKAN

    HUDUD atau BABI????

    SAMA-SAMA KITA NILAI SIKAP PAS INI

    BalasPadam
  2. Ha, la ni, siapa kapiak? Dulu kata, Umno kapiak pasai kerjasama dengan bukan islam. la ni, siapa kapiak? kerjasama dengan musuh islam yang terang dan nyata.

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .