Kenyataan Anwar mengelirukan - Karpal

KUALA LUMPUR 8 Jan. - Kenyataan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menegaskan hukum hudud hanya terpakai kepada orang Islam dan bukannya di seluruh negara adalah mengelirukan, kata Pengerusi DAP Karpal Singh hari ini.

"Kenyataan oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa tidak perlu menolak hukum hudud kerana ia hanya terpakai kepada orang Islam adalah bertentangan dengan hasrat Pas yang mengakui mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam.

"Ini memang menjadi pendirian Pas sejak ditubuhkan sepertimana dicerminkan dalam kenyataan oleh bekas dan pemimpin Pas sekarang," katanya dalam kenyataan di sini.

Karpal Singh menegaskan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, dipetik dalam laporan berita pada 23 Disember tahun lepas sebagai berkata: "Saya tidak nampak kenapa mereka (iaitu orang bukan Islam) tidak dapat menerima hukum hudud yang tidak berbeza daripada undang-undang Barat".

Karpal yang juga anggota Parlimen Bukit Gelugor berkata, untuk hukum hudud diguna pakai, prasyaratnya ialah penubuhan sebuah negara Islam seperti Arab Saudi di mana undang-undang Islam terpakai kepada orang Islam dan bukan Islam.

"Adalah penting untuk Anwar mengetahui apakah niat sebenar Pas yang memperjuangkan penubuhan sebuah negara Islam. 

"Mungkin Presiden Pas, (Datuk Seri Abdul) Hadi Awang patut memberikan penjelasan sama ada hukum hudud yang ingin dilaksanakan Pas terpakai kepada orang Islam dan juga bukan Islam sekiranya Pas berjaya menubuhkan sebuah negara Islam. Demi kepentingan orang ramai, beliau patut berbuat demikian," katanya.

Karpal Singh berkata, Malaysia bukan sebuah negara Islam dan kelulusan serta pelaksanaan hukum hudud adalah melanggar Perlembagaan.

KOMEN PEWARISMELAYU : Anwar memang kaki pembelit, cakap tak serupa bikin dan talam dua muka. Depan Pas cakap lain, depan Dap cakap lain. Sebab Anwar lah, Pas dan Dap boleh bersatu dan perkahwinan Pas dengan Dap tak akan lama, sudah retak menanti belah, tunggu masa dan ketika sahaja untuk berpisah,.Itu pun masih lagi dibanggakan oleh sesetengah pemimpin Pakatan Rakyat, yang membangingkan PR lebih stabil daripada Bn yang memerintah sudah 51 tahun lamanya.

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

2 Responses to Kenyataan Anwar mengelirukan - Karpal

  1. Eh si DSAI ni, tak tau hukum-hakam agamakah? Main belasah saja ni encik.

    BalasPadam
  2. Salam...

    Adakah kita sedia boikot 'politik Yahudi' atas alasan Malaysia Baru? Iaitu pemimpinnya ialah Anwar Ibrahim? Kenapa Anwar seolah-olah tidak mempunyai kemaluan bila melihat rakyat Palestin ditindas dan dibunuh oleh askar Israel berbanding memperjuangkan nasib kaum HINDRAF kononnya ditindas oleh orang Melayu?

    Kalau begitu kita juga perlu boikot parti yang bersahabat dengan Yahudi di Malaysia, iaitu PKR dan sahabat mujahid mereka seperti PAS dan DAP!!! Biar rakyat Terengganu mengajar barua-barua yahudi yang bertapak di Malaysia tetapi bertopengkan Melayu, Cina atau India.

    Salam perjuangan..

    BalasPadam

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .