Anak tempatan calon PRK Hulu Selangor - Muhyiddin


12/04/2010 1:43pm

RAWANG 12 April - Calon Barisan Nasional (BN) yang akan bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) kerusi Parlimen Hulu Selangor 25 April ini adalah anak tempatan, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


Menurut beliau, senarai calon sudah hampir disenarai pendek tetapi enggan mengulas mengenai bilangan calon BN itu.
"Kita ada beribu tokoh di Hulu Selangor, hampir-hampir nak shortlist. Dalam tempoh tiga hari lagi, akan tahulah (calon) dari Hulu Selangor.


“Insya allah daripada orang tempatanlah,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan geran permulaan prasekolah swasta Kementerian Pelajaran di Bandar Sungai Buaya di sini hari ini.


Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden UMNO dan Timbalan Pengerusi BN berkata, banyak faktor yang diambil kira dalam menentukan calon termasuk latar belakang, kelayakan dan boleh bekerjasama dengan pemimpin.


"Mana yang rakyat mahukan, yang difikirkan boleh menjalankan amanah sebagai wakil mereka, tidak ada skandal, latar belakang yang berkelayakan dan berkelulusan tinggi, yang boleh bekerjasama dengan pemimpin di bawah apa lagi melaksanakan program-program pembangunan sosio ekonomi,” katanya. - Bernama SUMBER

Posted in , , . Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .