Janji 100 Hari PH - Gaji minimum RM1,500 terus ditomatokan!!



Maka benarlah ungkapan bahawa Kabinet Kerajaan PH seumpama kabinet dapur di rumah kita. Apa tidaknya, bersusun 'mangkuk-mangkuk' di dalamnya. Kali ini giliran salah seorang Menteri PH, Datuk Mahfuz Omar untuk membuat lawak jenaka bodoh dengan memgumumkan bahawa janji gaji minima RM1,500 bukanlah janji 100 hari PH. .

Timbalan Menteri Sumber Manusia itu sebaliknya berkata janji itu adalah untuk dikotakan dalam tempoh 5 tahun pentadbiran PH. Kata beliau, baca di sini,
Perlu diperjelaskan kepada rakyat bahawa janji itu bukan untuk tempoh 100 hari tapi 5 tahun dan apabila menjelang berakhirnya penggal, baru kita dapat fikirkan cara perlaksanaannya. Buat masa ini kadar gaji minimum ini telahpun bermula dan akan dikaji semula setiap 2 tahun.
Kalau setakat lulus SRP, tidak perlulah memperbodohkan Rakyat jelata. Gaji minimum adalah di antata 10 janji di dalam 100 hari pemerintahan PH.

Kedua, gaji minimum RM1,500 PH juga terdapat di dalam Belanjawan Alternatif Malaysia 2018. Dengan siapa Mahfuz mahu berbohong? Hello Sirul, hello Sirul, hello. Helloooooo ....




Nota Kaki - Inilah Barisan Penipu.


Sumber : http://khairulryezal.blogspot.com/2018/07/janji-100-hari-untuk-gaji-minima-rm1500.html#hTdVV0LX1tjUKVlS.99

Bookmark the permalink . RSS feed for this post.
Jom komen di Facebook!

Leave a Reply

Catatan Popular di Pewaris Melayu 30 hari lepas

Followers

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark . Converted by LiteThemes.com .